Vil du lede og videreutvikle våre selvkostområder?
Tekniske tjenester
Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
Om jobben
- Stillingstittel
- Avdelingsleder vann, avløp og andre selvkostområder
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest mandag 12. januar
Vi søker en faglig dyktig og strukturert avdelingsleder i 100 % fast stilling innen vann, avløp og andre selvkostområder i virksomhet for tekniske tjenester. Stillingen er nyopprettet og den som ansettes vil få stor påvirkning på den videre utviklingen innen fagfeltet i Gjerdrum kommune.
I stillingen vil du være ansvarlig for et stort ansvarsområde som innebærer mye selvstendig arbeid, og du vil få utfordret og utviklet din kompetanse. Du vil lede avdelingen med fire-fem ansatte, ha personal, drifts- og budsjettansvar, og du rapporterer til virksomhetsleder for tekniske tjenester. Som avdelingsleder i en liten kommune får du mulighet til å påvirke avdelingens hverdag og kvaliteten på tjenestene som leveres til innbyggerne. Vi har kontor på Herredshuset i Ask sentrum like ved bussterminalen, med kort vei til Lillestrøm, Gardermoen og Oslo.
Gjerdrum kommune har en vedtatt hovedplan for vann, avløp og miljø. Tiltakene i hovedplanen er løftet over i investeringsbudsjettet og innebærer et solid løft innen digitalisering. Investeringsprosjektene omhandler flere spennende prosjekter. Etterlevelse av hovedplanen er avgjørende for å ivareta strategier og mål for de kommunale tjenestene i kommunen, som igjen er avgjørende for å tilrettelegge for veksten i kommunen.
Kommunen har de siste årene gjort en formidabel reduksjon av lekkasjer på drikkevannsnettet, noe som er oppnådd ved å ta i bruk ny sensorteknologi. Ny teknologi preger vårt kontinuerlige forbedringsarbeid for å kunne levere sikre og bærekraftige vann- og avløpstjenester til innbyggerne.
Dine sentrale arbeidsområder
- personal, drifts- og budsjettansvar
- gi uttalelser til Plan- og byggesaksavdelingen, innspill til kommuneplanen og andre planer som treffer fagområdet
- ha overordnet ansvar for utarbeidelse av planer, normer og forskrifter innen selvkostområdet
- oppfølging av tiltak fra hovedplanen for vann, avløp og vannmiljø
- utarbeide og vedlikeholde prosedyrer i kvalitetssystemet
- ansvarlig for sikkerhet og kvalitet for drikkevann iht. Drikkevannsforskriften
- ansvarlig for håndtering av avløpsvann i tråd med Forurensningsloven
- ansvarlig for prosjektporteføljen
- rapportering og saksbehandling vil utgjøre en stor del av stillingen
- oppgaver kan endre seg etter behov og andre oppgaver kan bli tillagt stillingen
Dine kvalifikasjoner
Du må ha:
- fullført relevant ingeniørutdanning eller annen relevant høyskole-/universitesutdanning
- relevant erfaring innen vann, avløp og selvkostområder
- relevant erfaring knyttet til de øvrige arbeidsoppgavene
- meget gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- meget gode digitale ferdigheter
Det er en fordel om du har:
- erfaring fra offentlig sektor
- utdanning som VA-ingeniør
Dine egenskaper
Vi søker etter deg som:
- evner å jobbe strukturert og selvstendig, samt kan planlegge og prioritere arbeidsoppgaver på en god måte
- er beslutningsdyktig, fremtidsrettet og utviklingsorientert
- har gode samarbeidsevner, er en lagspiller og bidrar til et inkluderende arbeidsmiljø
- er relasjonsorientert og evner å motivere og lede ansatte i tråd med kommunens arbeidsgiverpolitikk
- er engasjert og interessert i fagfeltet
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
- en spennende lederstilling med stor påvirkningskraft og mulighet til å utvikle ansvarsområdene
- gode faglige utviklingsmuligheter
- et inkluderende og godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
- fleksibel arbeidstid og gode arbeidsvilkår i tråd med kommunens arbeidsgiverpolitikk
- lønn etter avtale og i tråd med stillingens ansvar, dine kvalifikasjoner og erfaring, med innplassering i hovedtariffavtalens kapittel 3 som avdelingsleder
- gode lån, pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- gratis parkering
- El-billading mot betaling
Din søknad
Søknad registreres elektronisk i Easycruit ved å klikke på "Søk her". Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp søknadsbrev, CV, relevante vitnemål og eventuelle attester. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot søknader pr. e-post eller papirsøknader.
Inkludering
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold og inkludering, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdet dersom du har behov for det og så langt det lar seg gjøre innenfor stillingens oppgaver og krav.
Offentlighet
Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger og det vil bli satt opp en offentlig søkerliste etter søknadsfristens utløp. Søker kan be om å ikke bli oppført på søkerlisten og må gi en saklig begrunnelse, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom det etter vår vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil opplysninger om søker bli offentliggjort på søkerlisten. Søkeren blir i disse tilfellene orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring, jf. offentlighetsloven § 25.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4a578bef-ccc2-4e49-a696-48cc2d18985d
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3576035_246557_no
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Anlegg
Sted
Kjeller
Arbeidsgiver
TT-Teknikk AS
Sted
Kjeller
Prosjekt- og byggeleder
Arbeidsgiver
HRP AS
Sted
Nordkisa