Ønsker du å påvirke beslutningene i ett av Norges største selskap på Oslo Børs?
Gjensidige
Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Forretningsanalytiker
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Vil du være tett på strategiske beslutningsprosesser, utnytte markedsmuligheter og skape vekst og bedre lønnsomhet ved hjelp av data og analytiske tilnærminger?
Vi søker deg som vil videreutvikle deg innen finans, strategi og økonomiske analyser, i et av Nordens største forsikringsselskaper.
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige
I Gjensidige sikrer vi liv helse og verdier. Det har vi vi gjort i over 200 år. En av grunnene til vår suksess er at vi kontinuerlig utvikler oss i takt med - og helst i forkant av - endringene i forsikringsbransjen og samfunnet ellers står overfor.
Hos oss vil du være en del av et stort fellesskap, som jobber mot et tryggere samfunn for alle og hvor du kan være stolt av de konkrete grepene vi tar for verden rundt oss.
Vi har en ambisiøs vekst- og utviklingsagenda, og i den forbindelse har vi behov for å styrke kapasiteten vår innen resultatstyring og M&A i Privatdivisjonen til Gjensidige. I rollen som forretningsanalytiker vil du være sentral i arbeidet med å sette retning for Privatsegmentet, blant annet gjennom å utarbeide analyser og økonomisk styring for å sikre gode beslutningsunderlag.
Du vil jobbe tett sammen med et kompetent miljø med fokus på å sikre effektiv drift og utvikling av en betydelig virksomhet med 1,2 millioner privatkunder på tvers av Norge og Danmark og en årlig omsetning på over 14 milliarder kroner.
Din hverdag som forretningsanalytiker
Som forretningsanalytiker vil du få en sentral rolle og bidra med å sikre lønnsomhet, optimalisere driften og realisere vekstambisjonene til Gjensidige. Du vil arbeide tett sammen med ledelsen i Forretningsstyring og støtte resten av lederne i Privatdivisjonen i Norge og Danmark med analyser og beslutningsgrunnlag.
Rollen rapporterer til leder av Resultatstyring og M&A i Forretningsstyring, og som del av Forretningsstyring blir du automatisk en del av et Gjensidiges fagmiljø innen strategi, analyse, controlling og økonomi.
Sentrale oppgaver:- Hjelpe til med å sikre god resultat- og økonomistyring av Privatsegmentet i Danmark og Norge
- Fremskaffe innsikt og analyser, samt utarbeide handlingsalternativer for optimalisering av operasjonelle forbedringer
- Utarbeide og presentere analyser, business case og beslutningsunderlag for større strategiske initiativer, prosjekter og partnerskap
- Bidra til gevinstrealisering og oppfølging av mål, både for enkelte områder i Privat og for Privatdivisjonen som helhet
- Bistå med prosjekt- og porteføljestyring
- Bistå med forberedelser til og utarbeidelse av business review, capital markets day og øvrig rapportering på Privatsegmentet
- Bidra i strategisk viktige prosjekter, samt støtte ledelsen i Privat og konsern løpende ved behov
- Bistå i M&A-prosesser
Om deg som søker
Vi søker deg som har følgende faglige kvalifikasjoner;
- Fullført høyere utdannelse (siviløkonom, industriell økonomi eller tilsvarende) med gode akademiske resultater
- 2-4 års erfaring innen management consulting eller lignende
- Erfaring med utarbeidelse og presentasjon av analyser, rapporter og beslutningsgrunnlag
- Solid erfaring med bruk av Excel og PowerPoint
- Erfaring innen finans/forsikring kan være en fordel, men ikke et krav
- Behersker norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
Vi ser også etter deg som kjenner deg igjen i følgende personlige egenskaper;
- Analytisk anlagt og motiveres av å dykke ned i komplekse problemstillinger
- Evner å omvandle data til innsikt og konkrete handlingsalternativer for å skape forretningsverdi
- Evner å jobbe strukturert og selvstendig
- Tar initiativ og eierskap til egne oppgaver, og utforsker mulige løsninger
- Proaktiv lagspiller, som er opptatt av å skape resultater sammen med andre
- Gode kommunikasjonsevner, liker å formidle funn og anbefalinger
Hos oss får du
Vi garanterer en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge din karriere ved å bevege deg på tvers av organisasjonen.
Vi søker en kollega som er seriøs og ambisiøs i jobben, samtidig som vi er opptatt av å tilrettelegge for god balanse mellom privatliv og arbeidsliv.
Vi holder til i flotte kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
Vi gir deg også muligheten til å jobbe delvis fra hjemmekontor etter avtale. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom gode samhandlings- og arbeidsverktøy.
Du vil også få flere goder, som blant annet spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring, personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning.
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre. Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss. Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med:Magnus Haug, (+47)97045242, Magnus.Haug@gjensidige.no
Søknadsfrist: 05.11.2024
Om bedriften
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum.
Sektor
Privat