Er du vår nye IT-konsulent?
Vi ser etter en kandidat som behersker krysningspunktet mellom teknologi og mennesker, og som forstår viktigheten av god kundekommunikasjon. Du er en selverklært IT-helt med en genuin interesse for IT. Du arbeider proaktivt og er selvgående. Du kan samarbeide med teamet for å løse alle henvendelser og utfordringer på en god måte som sikrer fornøyde kunder.
Arbeidsoppgaver
· Konfigurasjon og levering av IT-utstyr
· Daglig IT-support for bedrifter på telefon og e-post
· Feilsøking og retting via fjernstyringsverktøy eller on-site
· Monitorere drifts- og overvåkningsverktøy
· Arbeide proaktivt for å minimere feil
Arbeidstid
Fast dagtid hverdager. 100% Stilling
Ønskede kvalifikasjoner
· Fagbrev eller bachelor innen IT er ønskelig
· Erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
· Meget god forståelse av nettverk, maskinvare og operativsystemer
· Erfaring fra service, kundebehandling og/eller Servicedesk er en fordel
· Kjennskap med administrasjon av brukertilganger i AD / Azure / Office 365 er fordel
· Forståelse for sluttbrukerprogramvare som feks økonomisystemer og lønnssystemer
· Sertifiseringer, særlig innen Microsoft er en fordel
· Nyutdannede er også aktuelle
· Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
· Løsningsorientert og setter deg raskt inn i nye utfordringer
· Arbeider systematisk, tar ansvar og er kundeorientert selv i en hektisk hverdag.
· Gode skriftlige, muntlige og mellommenneskelige kommunikasjonsevner (norsk og engelsk)
· Har en genuin interesse for IT og holder deg oppdatert
Vi tilbyr
· En trivelig arbeidsplass med spennende framtidsutsikter.
· Høsten 2019 flytter vi til trivelige, moderne og effektive lokaler i Knivsøparken nært E6
· Gode muligheter for faglig videreutvikling og opplæring med IT-sertifiseringer.
· Selvstendige, utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
· Du blir en del av et kompetent fagmiljø og en unik organisasjon med sterk teamfølelse som hjelper hverandre.
· Tilgang på oppdaterte IT-utstyr og verktøy
· Lunsjordning
· Konkurransedyktig lønn
· Gode forsikringsordninger
· Mulighet for medeierskap i selskapet
Ved spørsmål om stillingen, kontakt
Teknisk leder Karl Jørgen Weme på tlf 904 75 405
Daglig leder Jørn Fjeldvik på tlf 970 59 601
Om bedriften
Datatjenesten ble etablert i 1982. I 2019, 37 år etter starten, er vi til sammen 16 faste ansatte. De fleste faste ansatte har en eierandel i selskapet Datakraft Holding AS som igjen eier selskapene Datatjenesten AS og vårt svenske selskap, Datatjänsten Väst AB. Dette gir topp motiverte medarbeidere, og vårt motto er: Store nok til å levere, små nok til å bry oss.
Vi som jobber her er opptatt av at jobben skal være et godt sted å være, og at kundene skal tas godt vare på.
Datatjenesten er medlem av Mobit kjeden, Norges største forhandlerkjede innen mobil og IT til bedriftsmarkedet. Dette gir oss gode forutsetninger i forhold til pris og betingelser for øvrig på både hardware- og software løsninger.
Vi er også Visma Partner med egne Vismakonsulenter som er spesialisert på de forskjellige Visma økonomi- og lønnsprodukter inkl. H&L lønn. I tillegg er vi norsk eneforhandler av tid- og ressursplanleggingssystemet TimePlan.