Rådgiver dataforvaltning
Digital utvikling og styring, Randaberg kommune
Randabergveien 370, 4070 Randaberg, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver dataforvaltning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 15. juni
areal. Digital utvikling og styring er en nyopprettet virksomhet under tjenesteområdet Organisasjon og innbyggerdialog. Virksomheten har ansvar for IT-drift, digital prosessutvikling, dokument- og datahåndtering, informasjonssikkerhet og personvern, og har per nå 5 årsverk. Organisasjon og innbyggerdialog omfatter også kommunikasjon/servicetorg, HR, HMS, beredskap og politisk sekretariat. Sammen skal vi sørge for at innbyggere og andre får innsyn og tilgang til informasjon om kommunens virksomhet på en lett og forståelig måte. Vi skal legge til rette for gode interne og demokratiske prosesser, og se til at alle kommunikasjonskanaler virker. Vi er opptatt av å finne gode, digitale løsninger for innbyggere og ansatte.
Vi trenger en dedikert medarbeider som skal jobbe opp mot dokumenthåndtering, dataforvaltning og innsyn. Vi søker en fleksibel og serviceinnstilt rådgiver i fast 100% stilling.
Arbeidsoppgaver
- Oppgaver knyttet til fysisk og elektronisk dokumenthåndtering.
- Saksbehandling av innsynskrav.
- Veiledning og opplæring i dokumenthåndtering internt i organisasjonen.
- Delta i utviklingsarbeid for digitale løsninger, prosesser og strategier.
- Bidra til helhetlig informasjonsforvaltning, dokumentasjon-/datafangst og datalagring.
Andre arbeidsoppgaver vil bli tillagt stillingen i takt med utviklingen av organisasjonen.
Kvalifikasjoner
- Relevant høgskole/universitetsutdanning, minimum bachelorgrad, fortrinnsvis mastergrad. Aktuelle fagområder vil være: arkivfag, IT/digitalisering, samfunnsvitenskapelige fag, humanistiske fag, jus e.l.
- Minimum 1 års erfaring med digital dokumenthåndtering, innsynsbehandling og arkivarbeid.
- God kjennskap til kommunal administrasjon og offentlig regelverk.
- Solide digitale ferdigheter.
- Dersom du har annet morsmål enn norsk må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C2. Gjelder ikke søkere med skandinavisk morsmål.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt
- Fleksibel
- Strukturert
- Nøyaktig
- Gode kommunikasjonsevner
- Samfunnsinteressert
- Stor arbeidskapasitet
- Initiativrik og positiv
Vi tilbyr
- Utfordrende arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø
- Fleksitid
- Kantine
- Hjem-jobb-hjem-ordning
- Kort avstand til Stavanger sentrum
Kontaktinformasjon
Lene S. Tamburstuen, Virksomhetsleder, +47 95851575Arbeidssted
Randabergveien 3704070 Randaberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommuneReferansenr.: 4976809845
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Lene S. Tamburstuen
Virksomhetsleder
+47 95851575
Om bedriften
Randaberg kommune ligger på Nord-Jæren med Stavanger som nærmeste nabo, og som et grønt pusterom like inntil storbyen. Randaberg kommune har rundt 11.800 innbyggere som er sammen om visjonen «Sammen skaper vi den grønne landsbyen".
* Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom Webcruiter. I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.
Sektor
Offentlig
Nettsted