Er du vår nye veileder?
Nav Tysvær
Rådhusvegen 9, 5570 Aksdal
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Ønsker du å bidra til å skape positiv endring hos mennesker som står i sårbare livssituasjoner? Ser du muligheter, har pågangsmot og verdsetter samarbeid med andre? Les videre!
NAV Tysvær har for tiden ledig en fast stilling som veileder i teamet for Arbeid og Aktivitet. Som veileder hos oss, vil du jobbe tett med mennesker for å kartlegge deres ressurser og behov, utarbeide aktivitetsplaner, vurdere arbeidsevne, samt følge de opp mot en selvstendig og aktiv hverdag. Du vil også saksbehandle i henhold til gjeldende lover og regler. Hovedmålet med stillingen er å hjelpe mennesker ut i arbeid eller utdanning, blant annet gjennom veiledning og oppfølging av sykemeldte og mennesker under arbeidsavklaring.
NAV Tysvær er en arbeidsplass i utvikling som holder til på Rådhuset i Aksdal sentrum, hvor vi har gode parkeringsmuligheter. Vi betjener ca. 11.000 innbyggere, samt arbeidsgivere i Tysvær kommune. Dersom du ønsker å bli del av et godt og støttende arbeidsmiljø, der spennende og varierte arbeidsoppgaver preger hverdagen, håper vi at du søker på stillingen som veileder hos oss!
Arbeidsoppgaver
- Arbeidsrettet og systematisk oppfølging av mennesker som har behov for NAV sine tjenester.
- Tett og godt samarbeid med næringslivet, arbeidsmarkedsbedrifter, helsepersonell og andre offentlige instanser.
- Vurdere ulike tiltak som kan bidra til at flere personer kommer i arbeid.
- Saksbehandling i henhold til gjeldende lovverk.
- Avklare arbeidsevne, utarbeide aktivitetsplaner og kartlegge muligheter og ressurser
- Avholde møter med sykemeldte, leger og arbeidsgivere.
- Oppfølging av sykemeldte og mottakere av arbeidsavklaringspenger.
Ettersom NAV er i kontinuerlig utvikling, vil man kunne forvente endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområder.
Kvalifikasjoner
For denne stillingen har vi følgende kvalifikasjonskrav:
Må-krav:- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor, fortrinnsvis innen veiledning-, samfunn-, eller sosialfag, HR eller helse. Relevant arbeidserfaring og/eller utdanning kan kompensere for utdanningskrav.
- God digital kompetanse med kjennskap til Office 365 og erfaring med digital kommunikasjon.
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter og formidlingsevner (minimum dokumentert nivå tilsvarende C1).
- Erfaring fra veilednings-, motivasjons-, og endringsarbeid.
- Erfaring med oppfølging av personer i vanskelige og/eller sårbare livssituasjoner.
Ønskede krav:
- Førerkort klasse B.
- God kjennskap til lokalt næringsliv og erfaring med å kontakte bedrifter.
- Erfaring med å planlegge og lede møter.
- Erfaring innen saksbehandling og lovanvendelse.
Personlige egenskaper
For å trives i stillingen og mestre oppgavene, er det svært viktig at du har følgende personlige egenskaper:
- Nettverksbygger: Du oppsøker andre for å utvikle nye relasjoner og søker aktivt kontakt med andre. Dette er særlig viktig i arbeid og samarbeid med lokalt næringsliv og arbeidsgivere.
- Resultatorientert: Du fokuserer på å oppnå mål og resultater, og jobber hardt for å nå målene i tide. I stillingen har vi tidsfrister å forholde oss til, og et målrettet fokus er dermed viktig.
- Motstandsdyktig: Å jobbe med mennesker i sårbare situasjoner kan over tid bli krevende. Derfor er det en stor fordel at du evner å ha et positivt syn, pågangsmot og fokus, også når ting er utfordrende.
- Samarbeider med andre: Du deler informasjon for å oppnå teamresultater, er støttende og arbeider godt sammen med andre.
- Tilpasningsdyktig: Du har et friskt blikk på nye situasjoner og endringer, og håndterer uforventede hendelser på en fleksibel måte.
Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Det vil bli gjennomført DNV-GL-sertifisert MAP-personlighetstest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
- Gode og gratis parkeringsmuligheter.
- Mulighet for kompetanseutvikling og videreutdanning, eksempelvis innen kollegaveiledning eller forvaltningsrett.
- Fleksibel arbeidstid.
- Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Fast stilling plassert i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra kr. 570.000-635.000.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Kontaktinformasjon
Bengt Krystad, Leder, 92055348, bengt.krystad@nav.noArbeidssted
Rådhusvegen 95570 Aksdal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4989481282
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
470605a7-809e-47e4-a8ba-0ead480ffcb0
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b1e262a3dc2a44e2b1f067f740d7cdc0