Assisterende enhetsleder - hjemmetjenesten
Helse og mestring, Nord-Odal kommune
Herredsvegen 2, 2120 Sagstua, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Assisterende enhetsleder - hjemmetjenesten
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. januar
Vil du være med å løse vårt viktige samfunnsoppdrag?
Nord-Odal kommune har ledig stilling som assisterende enhetsleder for hjemmetjenesten, vi søker en handlekraftig leder som vil være med å forme et framtidsrettet tjenestetilbud. Brenner du for eldreomsorgen og har lyst på en lederjobb med fokus på fag? Da kan dette være stillingen for deg.
Vi søker etter en faglig sterk og engasjert leder som ønsker å bidra til å videreutvikle hjemmetjenesten i Nord-Odal sammen med tjenestemottakere, pårørende og ansatte. Som assisterende enhetsleder vil du få medansvar for drift og utvikling av hjemmetjenesten. Dette er en spennende stilling hvor du får være med å utvikle tjenestetilbudet, bidra med faglig utvikling i tråd med kommunens og sektorens verdigrunnlag, strategiske planer og gjeldende lover og forskrifter.
Nord-Odal kommune arbeider aktivt med organisasjonsutvikling, tjenestene er i kontinuerlig endring og det skal legge til rette for egenmestring og trygghet. Bruk av ny teknologi, tidlig innsats og forebygging, med fokus på personenes egne ressurser.
Assisterende enhetsleder har ansvar for daglig drift i enheten i samarbeid med enhetsleder, stillingen er tillagt stedfortreder ansvar for enhetsleder. Ansvar og myndighet er basert på delegasjon fra overordnet leder. Assisterende enhetsleder har ansvar for at tjenestenes kvalitet er i samsvar med de faglige krav som til enhver tid gjelder.
Som assisterende enhetsleder vil din overordnede oppgave være å videreutvikle og drifte hjemmetjenesten i henhold til Nord-Odal kommunes vedtatte strategier og planer. Vi ser etter deg som vil være med på kontinuerlig forbedring og som ser muligheter og løsninger fremfor begrensninger. Du vil i stillingen ha ansvar for fag, kvalitetsutvikling og daglig drift. Stillingen ligger i lederlinjen til enhetsleder for hjemmetjenesten.
Hjemmetjenesten består i dag av to geografiske soner. Hjemmetjenesten har ansvar for hjemmesykepleie (helsehjelp), praktisk bistand, heldøgnsbemannet omsorgsbolig og dagsenter. Hjemmetjenesten jobber aktivt med oppgavedeling, kompetanseutvikling og innføring av teknologiske løsninger som digitale trygghetsalarmer, digitalt tilsyn og medisindispensere.
Arbeidsoppgaver
- Assisterende enhetsleder er stedfortreder for enhetsleder og har delegert ansvar i enhetsleders fravær
- I samarbeid med enhetsleder skal assisterende enhetsleder ha ansvar for målrettet utviklingsarbeid for enheten og ivareta fagutvikling i samsvar med satsningsområder
- Koordinere og ha særskilt ansvar for opplæring og oppfølging av studenter og nytilsatte i enheten
- Veiledning av personalet i enheten i forhold til helsefaglige spørsmål hos tjenestemottakere
- Helsefaglig ansvar for tjenestemottakere i samarbeid med kolleger.
- Tilse av mål- og tiltaksplaner blir utarbeidet
- Bidra til at brukermedvirkning og brukerperspektivet blir ivaretatt
- Samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere, tverrfaglig samarbeid med andre faggrupper innen første- og andrelinjetjenesten, delta i ansvarsgruppemøter og samarbeidsmøter
- Sammen med enhetsleder skal assisterende enhetsleder ha medansvar for fortløpende vurdering av personellbehov, samt delta i arbeidsmiljøtiltak og daglig HMS-arbeid
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå (helsefaglig), autorisasjon som sykepleier eller vernepleier
- Erfaring og dokumenterte resultater fra kvalitetsforbedringsarbeid
- Høy digital kompetanse, gjerne med erfaring fra velferdsteknologi og e-helse
- Kunnskap til aktuell lovgivning og statlige føringer innen kvalitetsarbeid
- Erfaring fra hjemmetjeneste er ønskelig
- God kjennskap og forståelse for lover/forskrifter/nasjonale retningslinjer som regulerer tjenesten
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Søkere med relevant videreutdanning blir foretrukket. Interesserte som er under videreutdanning vil bli vurdert. Det er ønskelig med erfaring fra relevante fagområder.
- Krav om godkjent politiattest
Personlige egenskaper
- Det kreves stor grad av selvstendighet. Samtidig ønsker vi at du samhandler godt og er en person som liker å være rollemodell for både kollegaer, studenter og lærlinger
- Tar initiativ og er pådriver i prosesser
- Evner både å jobbe selvstendig og i team
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Er nytenkende, endrings- og tilpasningsdyktig
- Har tro på og bidrar til tverrfaglig samarbeid
- Er systematisk, løsningsorientert og resultatorientert
- Engasjert og positiv som rollemodell
- Stor arbeidskapasitet
- Er lojal overfor beslutninger
- Etiske gode holdninger og god refleksjonsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende stilling med bred kontaktflate mot øvrige enheter og stab- og støttefunksjoner
- Varierte oppgaver et faglig fellesskap
- Godt og fremoverlent arbeidsmiljø, med engasjerte ansatte, preget av samarbeid og deling
- Konkurransedyktig lønn og gode pensjonsvilkår
- Gratis parkering med lademulighet for elbil
Arbeidstid: I hovedsak dagtid men det må påregnes noe arbeid på ettermiddag/kveld ved behov.
Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.
Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no
Kontaktinformasjon
Cecilie Aalborg, Enhetsleder hjemmetjenesten, 40020451Lisbet Kjøniksen, Kommunalsjef helse og mestring, 90861192
Arbeidssted
Herredsvegen 22120 SAGSTUA
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommuneReferansenr.: 4898642010
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.01.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Lisbet Kjøniksen
Kommunalsjef helse og mestring
90861192
Cecilie Aalborg
Enhetsleder hjemmetjenesten
40020451
Om bedriften
Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Oslo ligger bare 1 time unna, med gode kollektivforbindelser. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Det nye prisbelønnede bygget Samling med blant annet kommunens bibliotek, Milepelen kulturhus og Prestgarden kulturfellesskap med tilhold på Sand prestgård, bidrar til et særs aktivt kulturliv med festivaler, teater, kino, pubkvelder og konserter. Dugnadsaktiviteten er høy og gir gode muligheter til å få nye venner.
Nord-Odal har et godt næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.
Ønsker du å bosette deg her, har kommunen et variert tilbud på byggeklare tomter med beliggenhet. Det er også ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.
Kontakt oss på postmottak@nord-odal.kommune.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2817932
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a87a79f3485c41a3854d3e2a4245177c