Er du virksomhetsutvikler og ønsker å bidra i utviklingen av morgendagens politi?
Politiets IT-enhet
Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Virksomhetsutvikler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 1. juni
Samfunnet og verden endrer seg raskt. Sammen skal vi i politiet ivareta vår felles trygghet. For å klare det, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
Ønsker du å jobbe i grensesnittet mellom virksomhetsutvikling og digitalisering?Nå trenger vi deg som trives i grensesnittet mellom virksomhetsutvikling og digitalisering, hvor teknologi, arbeidsform, organisasjon og kultur må spille sammen for å skape verdi for politiet, innbyggerne og samfunnet. Som virksomhetsutvikler bruker du kompetansen din til å tenke helhet og sette retning, lede utredninger av komplekse problemer og drive endringsprosesser. Du er strukturert, nysgjerrig, tenker nytt og ser muligheter.
Hos oss vil du jobbe i team som løser ulike problemstillinger knyttet til etterforskning, patrulje, beredskap, grense eller et av våre andre domener. Siden vi jobber med mange ulike problemstillinger, får du mulighet til å arbeide innen ulike fagområder ut fra hvor det er størst behov for perspektivet ditt og kompetansen din.
Du vil være en del av seksjon for Behovsrådgivning og leverandøroppfølging i Politiets IT-enhet (PIT), men du vil i det daglige jobbe tett med fagområdene i Politidirektoratet, andre deler av politiet eller i leveranseområder i Politiets IT-enhet. I Politiets IT-enhet er vi over 750 medarbeidere som sammen skaper verdi for innbyggerne, næringslivet og kollegaer i politiet.
Du vil jobbe med:
- fasilitere utarbeidelse og oppfølging av målbilder, strategier og veikart som setter retning for politiets virksomhet
- lede og bidra til forbedringsprosesser på tvers av organisasjon, prosess og teknologi for å realisere mål og skape verdi
- lede og bidra i utredningsarbeid
- lede og utføre innsiktsarbeid og analyser for å forstå behov, trender og utviklingstrekk som kan påvirke virksomhetens retning
- bistå ledere i planlegging og gjennomføring av endringsprosesser
- bygge nettverk og samarbeide med andre private og/eller offentlige aktører i utviklingen av våre tjenester
- utarbeide styrings- og beslutningsunderlag som grunnlag for prioritering og investeringer
- følge opp og måle effekten av implementerte endringer
Du må ha:
- relevant utdanning på masternivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- erfaring fra virksomhetsutvikling hvor digitalisering og teknologiutnyttelse er sentralt, for eksempel fra oppgaver relatert til strategi, målbilder, veikart, verdirealisering
- erfaring fra arbeid med utredninger og analyser
- erfaring fra planlegging og gjennomføring av endringsprosesser
- erfaring som leder eller fasilitator av arbeid med virksomhetsutvikling
Du kan kommunisere godt på både norsk og engelsk. Arbeidsspråket er norsk.
Vitnemål fra høyere utdanning, fagbrev og relevante attester skal legges ved søknaden.
For å bli vurdert som søker til stillingen, må du oppfylle alle kravene over.
Når du jobber i politiet, følger det med et ansvar. Du må derfor ha plettfri vandel for å jobbe hos oss. I tillegg samtykker du til at det gjøres en skikkethetsvurdering av deg. Les mer på politiet.no/jobbipit
Stillingen krever sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG og autorisasjon. Du må kunne
sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG og autoriseres før du begynner i jobben. Les mer her:
https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert.
- erfaring med å jobbe etter Instruks om utredning av statlige tiltak (Utredningsinstruksen)
- god økonomiforståelse og evne til å utarbeide gode beslutningsunderlag basert på blant annet forventet verdi og kostnadsbilde
- erfaring med innsiktsarbeid
- erfaring med å jobbe etter statens prosjektmodell og KS-ordningen
- erfaring med å samle, analysere og tolke data for å identifisere trender, problemstillinger og forbedringsmuligheter
- erfaring med å identifisere verdiidentifikatorer og måle og følge opp verdirealisering
- erfaring fra ulike metoder og rammeverk relatert til digitalisering og virksomhetsutvikling, som produktutvikling, prosjekt-/programledelse, tjenestedesign
Vi tror du får det fint hos oss om du:
- er nysgjerrig og holder deg oppdatert på endringer i samfunnet
- tar initiativ og jobber proaktivt og selvstendig
- er strategisk og helhetstenkende
- tar ansvar for å dele av egen kompetanse
- er strukturert og analytisk
- har lett for å bygge relasjoner på alle nivåer i organisasjonen
- tar ansvar for egen utvikling
Vi legger vekt på personlige egenskaper i rekrutteringen av vår nye virksomhetsutvikler.
Vi tilbyr deg:
- fast avsatt tid til kompetanseheving
- fleksibel arbeidstid og sommertid fra mai til september
- fleksibilitet og mulighet til å jobbe hjemmefra noen dager i uken
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån
Stillingen lønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspenn/lønnstrinn fra kr. 900 000 til 1 050 000, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Arbeidsstedet ditt blir Majorstuen.
Fint å vite før du søker:
Les mer om hvordan vi jobber og hva som skjer når du søker jobb hos oss på politiet.no/jobbipit
Dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker
Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Hos oss er det lett for deg å ta gode valg i arbeidshverdagenI Politiets IT-enhet har vi definert fire retninger som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løser samfunnsoppdraget: retning for brukeropplevelse, teknologi, team og folk.
Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruke tid på problemforståelse og være tett på brukerne våre. Ikke minst vil vi hverandre vel.
Bli bedre kjent med retningene våre på politiet.github.io
Kontaktinformasjon
Gunnhild Gussiås, Personalleder, 95111103Arbeidssted
Fridtjof Nansens vei 140369 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets IT-enhetReferansenr.: 4969201593
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Gunnhild Gussiås
Personalleder
95111103
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2944760
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1a8e0e7389494256a889203541f7eea9