Virksomhetsleder
Livsmestring, Grimstad kommune
Fjæreveien 44, 4877 Grimstad
Om jobben
Stillingstittel
Virksomhetsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 1. juni
Er du en trygg og engasjert leder med hjerte for mennesker og utvikling?
Grimstad kommune søker virksomhetsleder for Livsmestring – en viktig lederstilling i den nyopprettede tjenesten Arbeid og Aktivitet. Dette er en del av helse- og omsorgssektorens åtte tjenester. Her er menneskene i organisasjonen nøkkelen til å lykkes – både deltagere og ansatte.
Virksomheten har ansvar for arbeid og aktivitetstilbud for innbyggere i kommunen. Totalt består virksomheten av ca. 28 årsverk, i tillegg til stillinger finansiert gjennom tilskudd, varig tilrettelagte arbeidsplasser, samt lærlinger og lærekandidater.
Som virksomhetsleder for Livsmestring får du ansvar for:
- Aktivitetstilbud for hjemmeboende med demens
- Aktivitetstilbud for personer med funksjonsvariasjoner
- Aktivitetstilbud for personer med utfordringer innen psykisk helse og/eller rus
- Transportordningen
- Fritidskontakt ordningen
- Frisklivssentralen
Stillingen innebærer overordnet ansvar for personell, økonomi, fag og informasjon.
Virksomheten er inne i en spennende utviklingsfase. Det jobbes med å etablere modulbaserte aktivitetstilbud som skal være bærekraftige og tilpasset brukernes behov og ressurser. Det pågår kontinuerlig innovasjons- og kvalitetsarbeid, og du vil få en sentral rolle i dette.
Vårt mål er å skape et inkluderende miljø hvor alle innbyggere får mulighet til å delta i meningsfulle aktiviteter. Vi ønsker å fremme mestring, fellesskap og selvstendighet i hverdagen.
Som leder vil du sikre at kommunens overordnede mål og strategier realiseres gjennom Livsmestring sin virksomhetsplan, og bruke virksomhetsstyring som et aktivt verktøy i ledelse og rapportering.
Arbeid og Aktivitet er en tverrfaglig virksomhet med fokus på samarbeid og helhetlig tilnærming. Vi jobber for å tilby meningsfylte og tilrettelagte aktivitetstilbud i tett samarbeid med interne og eksterne aktører. Virksomhetsleder inngår i tjenestestedets ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet fag-, personal- og økonomiansvar for virksomheten
- Lede og utvikle aktivitetstilbudet i tråd med kommunenes mål og deltagerens behov
- Samarbeide tett med andre kommunale tjenester, frivillige aktører og pårørende
- Sikre kvalitet og brukermedvirkning i tjenestene
- Drive innovasjons arbeid, særlig knyttet til digitalisering og utvikling av modul baserte tilbud
- Tilrettelegge for faglig utvikling og implementering av ASK (alternativ og supplerende kommunikasjon)
- Bidra til et godt samarbeidsklima og en inkluderende arbeidskultur
- Sikre at tjenestene som leveres er i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer- herunder sikre godt partsamarbeid med verneombud og tillitsvalgte
- Ivareta HMS-ansvar og drive kontinuerlig kvalitetsforbedring i tjenesten
- Tre inn som stedfortreder for tjenesteleder ved behov
- Videreutvikle samarbeid med nabokommuner
Kvalifikasjoner
- Minimum 3- årig helsefaglig bachelorgrad
- Dokumentert ledererfaring fra komplekse organisasjoner, fortrinnsvis kommunal/offentlig sektor
- God kjennskap til lover, regler og retningslinjer som regulerer offentlig forvaltning
- Erfaring med personal, rekruttering og administrative oppgaver
- Kompetanse i økonomistyring og budsjettarbeid
- Erfaring med endrings- og omstillingsarbeid
- Ønskelig med erfaring innen logistikk knyttet til tjenesteleveranse
- Ønskelig med erfaring innen tverrsektorielt samarbeid- inkludert dialog med politikere, frivillige organisasjoner og andre samfunnsaktører
- Gode IT- og system kunnskaper, samt forståelse for digitale verktøy og digital utvikling
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Evne til å lede med tillit, mestring og endring, og ta riktige prioriteringer både strategisk og operativt
- Bygger sterke relasjoner og skaper psykologisk trygghet, samtidig som du fremmer et godt arbeidsmiljø og samarbeid
- Faglig engasjert og positiv, med en sterk ansvarsfølelse og fleksibilitet
- Evne til å motivere ansatte, delegere oppgaver effektivt og skape en god lagånd
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å samarbeide tverrfaglig, samtidig som du jobber selvstendig
- Erfaring med endringsledelse og evne til å implementere innovasjon og håndtere endringsprosesser på en målrettet måte
- Personlig egnethet vil bli vektlagt, og vi ser etter en leder som passer inn i vårt arbeidsmiljø og kultur
Vi tilbyr
- En meningsfull lederstilling med stor påvirkningskraft
- En spennende virksomhet i utvikling, blant fokus på oppgave organisering, digitalisering og innovasjon
- Tverrfaglig samarbeid og faglig utvikling
- Et positivt og inkluderende arbeidsmiljø med høy kompetanse
- Bedriftsidrettslag og leasing av el-sykkel
- Konkurransedyktig lønn
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP
Kontaktinformasjon
Tor-Erik Moseid Austenaa, Tjenesteleder , 90015313, tor-erik.austenaa@grimstad.kommune.noArbeidssted
Fjæreveien 444877 Grimstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Grimstad kommuneReferansenr.: 4954283887
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'en.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2940007
- Hentet fra
talentech
- Referanse
553f47a2b16d45ab996e31a8fba5bac5