Førstekonsulent
Felles påtale - Seksjon adm. straffesaksbehandling
Øysteins gate 8, 9405 Harstad, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Førstekonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 30. mai
Er du motivert til å bidra inn for å løse vårt samfunnsoppdrag på en god måte? Er du kvalitetsbevisst og strukturert, og evner å kommunisere godt med andre? Da kan det være deg vi søker til vårt team!
Hos oss vil du få varierte arbeidsoppgaver innenfor straffesakskjeden, blant annet forberedelse og etterarbeid ved domstolsbehandling av straffesaker. Du vil bli en del av et dyktig og faglig godt arbeidsmiljø sammen med erfarne kollegaer. Du kan lese mer under arbeidsoppgaver.
I seksjonen administrativ straffesak jobber vi med generell straffesaksbehandling som dokumenthåndtering, registrering av anmeldelser, oppfølging av forelegg, beramming av straffesaker, domsoppgaver, bøtesaker, barnevernsuttalelser, fag- og opplæring og brukerstøtteoppgaver innenfor straffesaksystemene,
Ønsker du mer informasjon om stillingen kan du gjerne kontakte seksjonsleder Ingrid Lohne.
Vi gleder oss til å lese din søknad!
Vitnemål og attester bes lagt ved den elektroniske søknaden. Søknader vil ikke bli vurdert dersom dokumentasjon mangler. Det må også legges ved godkjenning fra NOKUT for eventuell utenlandsk utdanning.
Arbeidsoppgaver
- Forberedelse og etterarbeid ved domstolsbehandling av straffesaker
- Oppfølging av forelegg
- Kvalitetssikre og registrere opplysninger i straffesaksregistrene
- Generell saksbehandling og veiledning i straffesakskjeden
Listen er ikke uttømmende.
Kvalifikasjoner
For å bli vurdert til stillingen må du ha:- Minimum 30 studiepoeng relevant utdanning innen f.eks. økonomi, administrasjon eller samfunnsfag.
- 15 studiepoeng og 3 år fra etaten eller 15 studiepoeng og relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet kan kompensere for utdanningskravet
- Gode norskkunnskaper og beherske engelsk muntlig og skriftlig
- Gode digitale kunnskaper
- Saksbehandlererfaring
- Kjennskap til påtalemyndigheten og politiets organisering og oppgaver
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Ved å søke jobb i Troms politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering.
Du kjenner deg igjen i egenskaper som
- Selvstendig
- Strukturert, ansvars- og kvalitetsbevisst
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Initiativrik, løsningsorientert og serviceinnstilt
Motivasjon, personlig egnethet og hvordan du ellers komplementerer teamet vil bli vektlagt.
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform.
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som førstekonsulent stillingskode 1408 fra 560 000,- kroner brutto per år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser som blant annet fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor og et aktivt idrettslag.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Ingrid Serine Johansen Lohne, Seksjonsleder, 93 22 29 16Arbeidssted
Øysteins gate 89405 Harstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Troms politidistriktReferansenr.: 4959374254
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Ingrid Serine Johansen Lohne
Seksjonsleder
93 22 29 16
Om bedriften
Troms politidistrikt omfatter 20 kommuner i Troms fylke. Politidistriktet har politi- og påtalemyndighet i norsk økonomisk sone utenfor hele Nord-Norge og i havområdene utenfor Svalbards territorialfarvann. I tillegg har politidistriktet ansvar for norsk sokkel, inkludert olje- og gassinstallasjoner, fra Lofoten og nordover og utenfor Svalbard.
Hovedsetet og operasjonssentralen for politidistriktet er lagt til politihuset i Tromsø. Politidistriktet har ca. 550 ansatte organisert i fem geografiske enheter med ti politistasjoner, fem fellesenheter og tre lederstøttestaber.
Troms politidistrikt arbeider for å ha høy tillit i befolkningen. Våre innbyggere skal oppleve at de bor i en trygg del av landet, hvor politiet er tilgjengelig for dem både i hverdag og krise. Politidistriktet skal arbeide kunnskapsbasert og samtidig være en handlekraftig organisasjon som har evne til å utvikle seg i takt med samfunnet, kriminalitetsbildet og innbyggernes forventninger. Politidistriktet skal være en trygg og attraktiv arbeidsplass for sine medarbeidere.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2944806
- Hentet fra
talentech
- Referanse
657a0c5cb8744c5da7e35ed4e2c41929