Seksjonssjef
Digitaliseringsdirektoratet
Lørenfaret 1C, 0580 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonssjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 1. september
Om stillingen
«Norge har alle forutsetninger for å bli verdens mest digitaliserte land. Nå kommer taktskiftet i digitaliseringen av Norge.» sa statsminister Jonas Gahr Støre under lanseringen av ny digitaliseringsstrategi i september 2024.
Med nytt digitaliseringsdepartement og digitaliseringsstrategi, er vi i Digitaliseringsdirektoratet klare for å ta fatt på den nye strategien og målet om å bli verdens mest digitaliserte land innen 2030. Vil du være med oss å bygge fremtidens digitale Norge?
Vi søker en leder til arbeidet med virkemidler for digitalisering og livshendelser
Vi ser etter en strategisk og utviklingsorientert leder som kan vise til gode resultater. Du kan drive krevende prosesser og omsette strategiske ambisjoner til resultater i samarbeid med og gjennom andre. Du får ting til å skje.
Du har relevant høyere utdanning og har erfaring fra digitaliseringsarbeid. Rett kandidat har solid kunnskap om hvordan norsk forvaltning fungerer, og direktorats- eller departementserfaring. Solid kunnskap om finansiering og forvaltningsutvikling vil være en fordel. Hos oss har du mulighet til å være målorientert og ambisiøs. Du vil også kunne benytte deg av dine evner til å samle og motivere dem rundt deg. Som person er du sterk på å bygge lag og kultur. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Avdeling for sammenhengende tjenester og livshendelserAvdelingen er organisert med to seksjoner og har ansvar for metoder og virkemidler for å iverksette regjeringens digitaliseringspolitikk og innovasjon i offentlig sektor. Dette handler om arbeidet med livshendelser, finansiering av digitaliseringstiltak i offentlig sektor og veiledning på styring og gjennomføring av digitaliseringstiltak. I denne avdelingen ansetter vi nå ny seksjonssjef. Du blir en del av avdelingens ledergruppe, som sammen styrer avdelingen og samarbeider tett. Denne rollen vil derfor også ha ansvar for ulike initiativ på tvers av avdelingens ansvarsområder.
Vi jobber teamorganisert og du får personalansvar for om lag 15 høyt kompetente og engasjerte medarbeidere som søker en tillitskapende leder som vil være med å sette retning. Det er særlig områdene som Stimulab, Medfinansieringsordningen, Digitaliseringsrådet og livshendelsene medarbeiderne i seksjonen jobber med, men som på digitaliseringsfeltet generelt må du forvente at det skjer endringer eller justeringer.
Stillingen er fast og kontorsted er Oslo.
Vi tilbyr
- interessante og utfordrende arbeidsoppgaver innen et fagområde i utvikling
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- arbeidsoppgaver i et fagfelt preget av høy utviklingstakt og et spennende samfunnsoppdrag
- gode ordninger for opplæring og videreutvikling
- familievennlig personalpolitikk
- lønn som seksjonssjef i lønnsspenn kr 950 000 – kr 1 200 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn
- fleksitid, sommertid og mulighet for to timer trening ukentlig i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med gunstige boliglån og gode forsikringsordninger
Les mer om godene ved å jobbe i staten på Arbeidsgiverportalen.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Vi har tro på at mangfold er en viktig byggestein i et godt, spennende og utviklende arbeidsmiljø, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Riktig kompetanse på rett sted er vår viktigste prioritering når vi rekrutterer, og vi vil legge til rette for at personer med nedsatt funksjonsevne også kan jobbe hos oss.
Vil du vite mer?
Synes du dette høres interessant ut og ønsker nærmere informasjon, kontakt gjerne
Avdelingsdirektør Espen Sjøvoll
E-post: espen.sjovoll@digdir.no
Telefon: 98411632
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Søkerlister kan bli offentliggjort iht. offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet.
Sikkerhet i Digdir
Digdir forvalter samfunnskritisk infrastruktur. Sikkerhet er derfor integrert i rekrutteringsprosessene hos oss.
I stillinger som blir vurdert som sikkerhetskritiske, må du regne med å få spørsmål knyttet til sikkerhetsmessig skikkethet i rekrutteringsprosessen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Digdir er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet. Direktoratet har om lag 400 ansatte fordelt på våre kontor i Brønnøysund, Leikanger og Oslo. Vi har fire fagavdelinger, to stabs- og støtteavdelinger og et tilsyn for universell utforming av ikt, som har en særskilt uavhengig rolle. Våre verdier er pålitelig, inkluderende og uredd. Direktoratet er regjeringens fremste verktøy for en raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor.Vi skal bidra til enklere og mer tilgjengelige offentlige tjenester for innbyggerne, og økt verdiskaping for næringslivet. Vår visjon er sammen for en enklere digital hverdag.
Les mer om Digdir på våre nettsider Digdir.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
432ba5c3-b7c5-4638-afaf-1309d2f3b8cc
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10259511