HR-konsulent
Kvæfjord kommune
Bygdeveien 26, 9475 Borkenes
Om jobben
Stillingstittel
HR-konsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Er du den som utgjør en forskjell?
Ønsker du å bli en sentral ressurs i et spennende HR-miljø og bidra til å utvikle arbeidsprosesser i Kvæfjord kommune? Er du lidenskapelig opptatt av å gi lederstøtte og skape en positiv arbeidskultur? Da har Kvæfjord kommune drømmejobben for deg!
Kvæfjord kommune søker nå etter en engasjert og inspirerende HR-konsulent som blir en viktig brikke i utviklingen av vår personalavdeling. Stillingen innebærer samhandling med ledere, tillitsvalgte, vernetjenesten og kollegaer i administrasjonen om både utviklingsarbeid og de daglige utfordringene i arbeidshverdagen.
Du vil få arbeide med mange varierte problemstillinger innen arbeidsgiver- og personalpolitikk, lov- og avtaleverk og generell lederstøtte. I tillegg til å ha selvstendig ansvar for HR-faglige områder i tett samarbeid med personalsjefen.
Har du som nevnt kompetanse og interesse innen HR-faget, har god organisasjonsforståelse og er opptatt av hvordan HR kan understøtte kjernevirksomheten? Kjenner du deg igjen i punktene under, søk da vel!
Stillingens hovedoppgaver:
- Gi lederstøtte i HR-relaterte spørsmål og problemstillinger
- Delta i utviklingsarbeid innen HR, og bidra til å implementere nye tiltak, strategier og optimalisere våre rutiner og arbeidsprosesser.
- Gjennomføre opplæring og veiledning av ledere, tillitsvalgte og verneombud innen relevante HR-temaer.
- Utføre saksbehandling til administrativ og politisk ledelse i HR-relaterte saker.
- Ta del i andre HR-relaterte fagområder etter behov
Stillingsinnholdet vil kunne tilpasses din kompetanse
Kvalifikasjoner for stillingen:
- Relevant utdanning på høgskole eller universitetsnivå.
- Annen relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Ønskelig med erfaring med HR-relaterte oppgaver, gjerne i offentlig sektor.
- Kunnskap om norsk arbeidsrett og relevant lovverk.
- God norsk muntlig og skriftlig kommunikasjons- og fremstillingsevne.
- Personlig egnethet vil vektlegges høyt ved tilsetting i stillingen.
Egenskaper :
- Du liker å jobbe med mennesker og har gode samarbeidsevner.
- Gode analytiske og problemløsende evner, og kan lede arbeidsprosesser.
- Vi søker deg som tar initiativ, er strukturert og kan arbeide selvstendig.
- Du setter deg raskt inn i nye områder og løser oppgaver og utfordringer på en god og effektiv måte.
Vi tilbyr:
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en kommune i utvikling.
- Mulighet til å påvirke og bidra til videreutvikling av HR-feltet i kommunen.
- Gode muligheter for ansvar- og kompetanseheving.
- Konkurransedyktige betingelser og pensjonsordning.
- Lønn etter avtale.
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn og funksjonsevne eller etisk bakgrunn. Kvæfjord kommune er opptatt av mangfold og vi ønsker en balansert alders- og kjønnssammensetning i vårt arbeidsmiljø.
Vi ber om at søkere, i tillegg til CV og annen relevant informasjon, presenterer seg selv gjennom en sammenhengende søknadstekst.
Referanser, minimum to, bes oppgitt i søknaden.
Spørsmål om stillingen
Kontaktperson for stillingen er personalsjef Jonas Ludvigsen, 916 60 420
Om bedriften
Om oss
Kvæfjord kommune ligger i naturskjønne omgivelser, sentralt plassert på Hinnøya. Fra kommunesenteret Borkenes er det 20 km til festspillbyen Harstad og 60 km til Harstad/Narvik lufthavn, Evenes. Kommunen har ca 2.800 innbyggere og et godt utbygd tilbud innenfor skole, kultur og fritid.
Kommunens visjon er «Kvæfjord kommune – en ren fornøyelse!» Dette angir også retningen for kommunal opptreden, supplert med atferdsverdiene våre som tilsier at vi, hver for oss og sammen, skal fremstå som Kompetente, Imøtekommende og Stolte ambassadører.
Sektor
Offentlig
Nettsted