Vil du hjelpe mennesker med å finne og beholde jobb? Er du en relasjonsbygger med evne til å motivere og engasjere? Bli jobbspesialist hos oss!
Arbeid med støtte, Nav Sandnes
Hoveveien 9, 4306 Sandnes
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist - Arbeid med støtte
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i morgen
Vi søker etter en energisk og uredd jobbspesialist med pågangsmot og god arbeidskapasitet.
Har du troen på at alle mennesker, til tross for fysiske og psykiske jobbhindre eller andre utfordringer, kan få og holde på en jobb? Har du gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger? Er du en person som kan være tydelig og direkte, og har tro på den enkeltes ressurser? Er du god på å skape gode relasjoner og har kunnskap om arbeidsmarkedet? Da er du sannsynligvis den vi leter etter!
Jobbspesialistteamet jobber i tiltaket Arbeid med støtte i avdeling jobb og informasjon ved Nav Sandnes. Tiltaket er arbeidsrettet og hensikten er å bistå Nav sine arbeidssøkere med å skaffe og beholde arbeid. Stillingen innebærer tett oppfølging av arbeidssøkere og mye utetid hos arbeidsgivere. Menn oppfordres
til å søke for å opprettholde mangfold i arbeidsmiljøet.
Jobbspesialistene i Arbeid med støtte jobber etter metoden Supported Employment.
Arbeidsoppgaver
- Følge opp arbeidssøkere etter Supported Employment-metodikken.
- Jobbspesialistene følger opp opptil 20 deltakere.
- Mye utetid og tett kontakt med arbeidsgivere/arbeidsmarked.
- Noe dialog med medisinsk behandler.
- Skape engasjement og motivere jobbsøkere.
- Oppnå resultater og bidra til delingskultur i teamet.
- Gjøre arbeidssøkerne bevisste på egen kompetanse og ressurser.
- Dokumentere i relevante fagsystemer.
Ettersom Nav er i stadig endring og utvikling kan andre arbeidsoppgaver og ansvarsområder bli aktuelle.
Kvalifikasjoner
Du må:- Ha fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant utdanning og/eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet. Det vil være en fordel med utdanning/videreutdanning innen psykisk helse og rus.
- Ha god digital kompetanse og med letthet kunne tilegne seg nye digitale verktøy.
- Ha god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne (minimum B2).
- Ha førerkort klasse B.
- Erfaring eller høy grad av motivasjon for å jobbe med oppsøkende og utadrettet arbeid mot arbeidsgivere.
- Erfaring eller et sterkt ønske om å veilede mennesker som er i sårbare situasjoner og omstillingsprosesser.
Det er en fordel at du har:
- Kjennskap til Supported Employment eller annen metodikk for arbeidsinkludering.
- Erfaring fra veiledning etter 5-trinnsmodellen og verdiene i Supported Employment.
- Erfaring med karriereveiledning.
- Kjennskap til utdanningssystemet og ulike tiltak for å bistå mennesker å komme i jobb.
- Kjennskap til bl.a. helsesektoren og spesialisthelsetjenesten.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Personlige egenskaper
For å kunne trives og oppleve mestring i denne stillingen, er det særlig viktig at du har disse personlige egenskapene:
- Relasjonsbygger: God på å bygge relasjoner og skape motivasjon.
- Pågangsmot: Være positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner.
- Lagspiller: Være en lagspiller som skaper engasjement.
- Målrettet/resultatorientert: Evner å drive prosesser fremover. Evner å strukturere og prioritere riktige oppgaver.
Relasjonsbygging vil være den viktigste egenskapen.
Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Det vil bli gjennomført DNV-GL-sertifisert MAP personlighetstest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
- Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag.
- Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver, med mulighet for faglig og personlig utvikling.
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
- Kurs og opplæring i Supported Employment-metoden.
- Fleksibel arbeidstid.
- Tilbud om medlemskap i Hjem-jobb-hjem ordningen.
- Ansettelse i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra 560.000-625.000 kroner.
- Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no.
Kontaktinformasjon
Cecilie Øiestad, Avdelingsleder, 958 03 383, cecilie.oiestad@nav.noNina Rekevik Bringeland, Metodeveileder, 924 65 690, nina.rekevik.bringeland@nav.no
Arbeidssted
Hoveveien 94306 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4962139327
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.05.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2929733
- Hentet fra
talentech
- Referanse
15ef57c6f25e4e628e2836c444c89aa7