Vil du jobbe med sikkerhet og adgangskontroll på Stortinget?
Sikkerhets- og beredskapsavdelingen, Stortinget
Prinsens gate 26, 0157 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Vi søker en rådgiver som skal administrere og tildele adgangsrettigheter samt produsere og utstede adgangskort. Stillingen er for tiden tilknyttet seksjon for sikkerhetstjenester i sikkerhets- og beredskapsavdelingen.
Hva gjør vi?
Seksjon for sikkerhetstjenester har ansvar for sikkerheten i og rundt Stortinget.
Dette inkluderer:
- personsikkerhet
- objektsikkerhet
- brannsikkerhet
Arbeidsoppgaver
Stillingens ansvarsområde
Du vil være en nøkkelperson i utviklingen av maskinvare og programvare for tilgangsstyring og adgangskort og du vil være nærmeste leders viktigste rådgiver innen elektronisk adgangskontroll og tilgangsstyring.
Arbeidsoppgaver
- administrasjon og tildeling av adgangsrettigheter
- design, produksjon og utstedelse av adgangskort
- drift og vedlikehold av digitale systemer innenfor eget ansvarsområde i tett samarbeid med IT-avdelingen og seksjon for eiendomsdrift
- være en aktiv bidragsyter til utvikling innenfor eget fagområde
- holde deg oppdatert om utviklingen i markedet for kortteknologi og tilhørende maskinvare og programvare
- påse at all behandling av personopplysninger er i tråd med personvernlovgivningen
Kvalifikasjoner
Til denne stillingen kreves det:
- relevant utdanning for eksempel innen informasjonsteknologi eller sikkerhet, fortrinnsvis bachelorgrad. Særlig relevant erfaring fra arbeid med produksjon og utstedelse av adgangskort kan kompensere for utdanningskravet.
- erfaring fra arbeid med digitale sikkerhetssystemer
- god erfaring med bruk av IT-teknologi
- Arbeidsspråket vårt er norsk, og du må kunne kommunisere meget godt på norsk, både skriftlig og muntlig.
- at du kan beherske engelsk, både skriftlig og muntlig
Stillingen krever kunnskap om sikkerhetsloven og personvernforordningen (GDPR) og erfaring med bruk av fotoutstyr og bildebehandlingsprogrammer er en fordel.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- har god sikkerhetsforståelse
- har gode samarbeidsevner og evne til å yte god service
- er fleksibel og tilpasningsdyktig i samhandling med andre
- høy faglig og personlig integritet
Personlig egnethet vil vektlegges.
Den som ansettes, må kunne sikkerhetsklareres for nivå hemmelig.
Vi tilbyr
Vi kan tilby en spennende stilling med utfordrende arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling.
Stillingen lønnes som rådgiver, for tiden i lønnsspennet kroner 664 500 kroner –778 800,- pr år avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som ønsker å gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du fra oss.
Spørsmål om stillingen kan rettes til fungerende seksjonsleder Gjermund Seter, telefon 959 10 160.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen søknadsfristen 30. mai 2025. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring:
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Kontaktinformasjon
Gjermund Seter, fungerende seksjonsleder, 959 10 160Arbeidssted
Prinsens gate 260157 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StortingetReferansenr.: 4951386946
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.05.2025
Om bedriften
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».
Sikkerhets- og beredskapsavdelingen ble opprettet 1. september 2024 og har et helhetlig ansvar for arbeidet innen alle fagområdene innen forebyggende sikkerhet og beredskap, herunder informasjonssikkerhet og personvern. Avdelingen består av fire seksjoner og har rundt 80 medarbeidere.
Sektor
Offentlig
Nettsted