Avdelingsleder i rus og psykisk helsetjenester
Rus og psykisk helse, Elverum kommune
2408 Elverum
Om jobben
- Stillingstittel
- Avdelingsleder
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 9. november
Har du lyst på en spennende lederstilling i Elverum kommune?
Vi har behov for en avdelingsleder med stort engasjement for arbeid med tjenester innen fagområdet rus- og psykisk helse.
Elverum kommune søker etter avdelingsleder i Enhet for rus- og psykisk helse. Enheten består av samtaleteam/rask psykisk helsehjelp, bofellesskap, tilbud til hjemmeboende- og aktiviseringstiltak. Målgruppen er i hovedsak innbyggere over 18 år, men i tett samarbeid med tjenester som gis til barn og unge samt deres familier. Stillingen rapporterer til Enhetsleder for rus- og psykisk helse.
Du er tydelig, kunnskapsrik og inkluderende, og du bidrar til samarbeid og samhandling mellom tjenester internt og eksternt. Du er en stødig leder med god erfaring innen personalledelse, som ønsker å bidra til å utvikle enheten. Vi har dyktige og engasjerte ansatte, og er opptatt av å utvikle lederskap og tjenestene. Gjennom systematisk arbeid skal vi bidra til at innbyggere i størst mulig grad kan mestre eget liv, og få gode helse- og omsorgstjenester når de trenger det. Våre ansatte er den viktigste ressursen for å lykkes med dette.
Avdelingsleder vil ha personal- og driftsansvar, og delegert økonomiansvar. Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av bemanningsplan, turnus, HMS-arbeid og lede avdelingen på en strukturert og målrettet måte.
Arbeidsoppgaver
- Personal-, fag- og økonomiansvar
- Utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, strategiske planer, gjeldende lov og regelverk, samt øvrige styrende dokumenter
- Sikre god tjenestekvalitet
- Internkontroll, risikostyring og rapportering
- Følge opp vedtatte strategier, handlings- og virksomhetsplaner
- Ha en sentral rolle i å sikre helhetlig tenkning og utvikling innenfor fagområdet
- Bidra til å gjennomføre gode utviklingsprosesser
- Bidra til, og tilrettelegge for, et godt arbeidsmiljø
- Sikre nødvendig og godt samarbeid internt og eksternt
- Utvikle tjenestetilbudet i tråd med relevante lover, mål og strategier
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Delta aktivt i enhetens ledergruppe
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav- Høyere relevant utdanning, gjerne innen helse- eller sosialfag, ledelse, administrasjon eller annen relevant høyskoleutdanning, minimum bachelor
- Minimum tre års ledererfaring
- Erfaring med personalledelse og økonomistyring
- Ha evne til å motivere, utvikle og lede medarbeidere i endringsprosesser
- Gode kommunikasjon og samarbeidsevner
- Gode digitale ferdigheter
- Gode skriftlige og muntlige norsk kunnskaper
- Førerkort klasse B og disponere egen bil
Ønskede kvalifikasjoner
- Lederutdanning. Relevant ledererfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- God økonomiforståelse og kjennskap til turnusarbeid er en fordel
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
- Gode kommunikasjon og samarbeidsevner
- Strukturert og detaljorientert, samtidig som man ser helheten
- Jobber målrettet og systematisk
- God til å skape relasjoner og inspirere medarbeidere
- Fremtidsrettet og utviklingsorientert
- Tar initiativ og viser fleksibilitet
- Har både evne til nytenkning og samtidig gjennomføring av utviklingsprosesser
- Står i utfordrende situasjoner og tåler stor arbeidsmengde
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i et aktivt og faglig engasjert miljø, med spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig område i kommunen
- Mulighet for påvirkning og utvikling, hvor kommunen blant annet har eget lederutviklingsprogram
- Gode arbeidsvilkår, pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
- Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider
- Attester og vitnemål lastes opp i Webcruiter
- Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
- Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
- Politiattest må fremlegges før oppstart i stillingen
- Vi vil benytte verktøy for kartlegging av personlighet for aktuelle kandidater etter 1. gangs intervju
Kontaktinformasjon
Maren Tangen Høilund, enhetsleder, +47 938 14 694Arbeidssted
2408 Elverum
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Elverum kommuneReferansenr.: 5023917308
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Maren Tangen Høilund
enhetsleder
+47 938 14 694
Om bedriften
Elverum er en by og kommune i vekst, og har cirka 21 900 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, universitetet og sykehuset.
I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget vårt? Send oss en søknad da vel!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
40125667-37cc-426a-a9c0-f84febb98242
- Sist endret
16. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3747e597d270400e93b26245fa5e6bbb
Lignende annonser
Enhetsleder
Arbeidsgiver
DPS Elverum-Hamar, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Elverum
Arbeidsgiver
Avdeling for TSB, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Ottestad
Enhetsleder
Arbeidsgiver
DPS Elverum-Hamar, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Hamar