Strategisk prosessleder
Digitaliseringsdirektoratet
Lørenfaret 1C, 0580 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Strategisk prosessleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 12. august
Om stillingen
Er du en strategisk prosessleder som motiveres av komplekse utviklingsoppgaver og ønsker å bidra til et mer digitalt og sammenhengende samfunn? I Digdir får du en nøkkelrolle i å realisere regjeringens nye digitaliseringsstrategi, med mål om å gjøre Norge til verdens mest digitaliserte land innen 2030.
Digitaliseringen skal gi innbyggere en enklere og tryggere hverdag, gjøre næringslivet mer konkurransedyktig og forbedre offentlig sektor. Digdir skal støtte departementet i iverksetting av digitaliseringspolitikken og gi råd om langsiktige prioriteringer. Vi skal sikre at offentlig sektors tjenester er helhetlige, sammenhengende og av høy kvalitet, og at innbyggerne har tillit til digitaliseringen. Digdirs bidrag til realisering av digitaliseringsstrategien skjer gjennom flere ulike team som må koordineres, og sentralt i dette er arbeidet med et nasjonalt veikart.
Vi trenger deg som har erfaring med å lede smidig utviklingsarbeid, der målet er klart, men veien frem er usikker og planene må tilpasses etter hvert som vi vinner erfaring. Du klarer å koordinere erfarne medarbeidere med ulik faglig bakgrunn og sikre god dialog og involvering med både interne og eksterne interessenter. Du må også ha svært god forståelse for hvordan norsk offentlig forvaltning fungerer.
Seksjonen har hovedansvar for å følge opp realiseringen av digitaliseringsstrategien, i tillegg til fagligansvar for felles økosystem og deling av data på tvers av offentlig sektor. Vi samhandler bredt, både internt i egen organisasjon og med andre offentlige virksomheter.
Vi tilbyr et sterkt kompetansemiljø hvor du får mulighet til å utvikle deg både faglig og personlig, samtidig som du bidrar til samfunnsnyttige og meningsfulle oppgaver.
Arbeidssted er Oslo. Rollen vil rapportere til seksjonssjef Grete Øwre.
Arbeidsoppgaver
Som prosessleder i Digdir vil du bistå ledelsen med å administrere og koordinere teamene som arbeider med nasjonalt veikart og oppgaver som støtter opp om dette. Du vil blant annet:
- Sikre at arbeidet med å følge opp og realisere strategien gir ønsket verdi
- Sikre fremdrift og koordinering mellom team som arbeider for å realisere digitaliseringsstrategien, i første omgang teamene som arbeider med nasjonalt veikart
- Sikre at riktig kompetanse involveres til riktig tid og benytte tilgjengelig kompetanse effektivt
- Sikre riktig interessentinvolvering og samarbeid både internt i Digdir og på tvers av offentlig sektor og kanskje også privat sektor
- Identifisere risikoer og risikoeiere, og foreslå tiltak for risikohåndtering
Kvalifikasjoner
Du må ha- relevant utdanning på masternivå̊. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- erfaring fra komplekse utredningsaktiviteter med smidig gjennomføring
- god forståelse for prioriterings- og beslutningsprosesser i offentlig sektor og rollene av departement og ulike direktorater
- erfaring i å lede prosesser og aktiviteter og drive forankringsarbeid i komplekse organisasjoner og/eller på tvers av ulike virksomheter
- evne til å omsette strategiske mål til konkrete tiltak og leveranser
- god fremstillingsevne på norsk, både muntlig og skriftlig
- erfaring fra offentlig sektor
- erfaring med smidig målstyring og bruk av OKR
- ha erfaring med å holde kurs, foredrag og veiledningsarbeid, og være komfortabel med å formidle faglig innhold overfor ulike målgrupper
Personlig egenskaper
Vi tror at for å trives hos oss, er det viktig at du er strukturert og løsningsorientert, og at du har evnen til å takleutfordringer på en effektiv og systematisk måte. Du bør være trygg i kommunikasjonen din og i stand til å tilpasse deg ulike situasjoner og mottakere, slik at du kan bygge sterke relasjoner basert på tillit og faglig tyngde.
Vi ser også for oss at du aktivt bidrar til et positivt arbeidsmiljø. I tillegg tror vi at nysgjerrighet og en kontinuerlig søken etter ny kunnskap er viktige egenskaper for å utvikle deg sammen med oss.
Vi tilbyr
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- arbeidsoppgaver i et fagfelt preget av høy utviklingstakt og et spennende samfunnsoppdrag
- gode ordninger for opplæring og videreutvikling
- familievennlig personalpolitikk
- lønn som seniorrådgiver i lønnsspenn kr 750 000 – kr 1 000 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn
- fleksitid, sommertid og mulighet for to timer trening ukentlig i arbeidstiden medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med gunstige boliglån og gode forsikringsordninger
Les mer om godene ved å jobbe i staten på Arbeidsgiverportalen.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Vi har tro på at mangfold er en viktig byggestein i et godt, spennende og utviklende arbeidsmiljø, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Riktig kompetanse på rett sted er vår viktigste prioritering når vi rekrutterer, og vi vil legge til rette for at personer med nedsatt funksjonsevne også kan jobbe hos oss.
Vil du vite mer?
Synes du dette høres interessant ut og ønsker nærmere informasjon, kontakt gjerne
Seksjonssjef Grete Øwre
E-post: grete.owre@digdir.no
Telefon: 41214591
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Søkerlister kan bli offentliggjort iht. offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet.
Sikkerhet i Digdir
Digdir forvalter samfunnskritisk infrastruktur. Sikkerhet er derfor integrert i rekrutteringsprosessene hos oss.
I stillinger som blir vurdert som sikkerhetskritiske, må du regne med å få spørsmål knyttet til sikkerhetsmessig skikkethet i rekrutteringsprosessen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Digdir er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet. Direktoratet har om lag 400 ansatte fordelt på våre kontor i Brønnøysund, Leikanger og Oslo. Vi har fire fagavdelinger, to stabs- og støtteavdelinger og et tilsyn for universell utforming av ikt, som har en særskilt uavhengig rolle. Våre verdier er pålitelig, inkluderende og uredd. Direktoratet er regjeringens fremste verktøy for en raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor.Vi skal bidra til enklere og mer tilgjengelige offentlige tjenester for innbyggerne, og økt verdiskaping for næringslivet. Vår visjon er sammen for en enklere digital hverdag.
Les mer om Digdir på våre nettsider Digdir.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3eb0d481-3fcf-42de-968b-b75ef6ed5e73
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10257058