Vi ønsker en dyktig kollega i vårt lederteam - er det deg?
Bardu kommune Helse, omsorg og barnevern
Altevannsveien 16, 9360 Bardu
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder interkommunal legevakt i Bardu
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Ønsker du en lederstilling med et stort samfunnsansvar der du kan være med å utvikle akuttmedisinsk beredskap i legevaktsdistriktet vårt?
Da er stillingen som avdelingsleder for Bardu interkommunale legevakt noe for deg. I denne stillingen får du være leder for en gjeng engasjerte, fleksible og faglig dyktige medarbeidere ved legevakten. Vi vil ha deg med på laget for å utvikle legevakten videre slik at vi kan møte fremtidens utfordringer.
Bardu interkommunale legevakt leverer legevakttjenester for innbyggerne i Bardu, Målselv, Salangen, Lavangen, Ibestad og Dyrøy. Legevakten har egen legevaktsentral og koordinerer selv oppdragene sammen med andre nødtjenester. I tillegg til selve legevakten og legevaktsentralen ligger også kommunens samarbeid med UNN HF for hudbehandling under legevaktens ledelse. Legevakten er en heldøgnstjeneste.
Bardu interkommunale legevakt er som virksomhet opptatt av å levere tjenester av god kvalitet og er i stadig utvikling. Som ansatt på Bardu Legevakt er du med i et miljø preget av høyt tempo og rask responstid, men også med stor takhøyde.
Du vil bli en del av helse, omsorg og barnevern sitt lederteam sammen med avdelingsledere i de andre avdelingene i enheten. Bardu interkommunale legevakt driftes av Bardu kommune og er underlagt styringsgruppe bestående av representanter fra alle medlemskommunene. Som leder for legevakten vil du ha en rolle i styringsgruppa og møter på styringsgruppemøter for Bardu sammen med enhetsleder, økonomisjef og kommunedirektør.
Arbeidsoppgaver
- Du har fag- økonomi og personalansvar i egen avdeling.
- Du er fast deltager i enhetens ledermøter og legevaktens styringsgruppemøter.
- Du skal bidra i utvikling av tjenesten slik at vi kan levere tjenester av god kvalitet i møte med fremtidens utfordringer, nasjonale krav og føringer
- Du vil samarbeide med andre aktuelle instanser, både internt i kommunen og eksternt.
- Arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan endres.
- Vakter i turnus etter avtale.
Kvalifikasjoner:
- Helsefaglig eller sosialfaglig utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis sykepleier eller paramedic.
- Det er ønskelig at du har videreutdanning innen økonomistyring og ledelse, men relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Det er en fordel med erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver og ansvar.
- Personlig egnethet blir vektlagt.
- Det er ønskelig at du har gode datakunnskaper og lett lærer nye systemer å kjenne.
Egenskaper:
- Du er robust og har stor arbeidskapasitet.
- Som leder skal du være flink til å motivere dine ansatte og bidra til et godt arbeidsmiljø.
- Du er fleksibel, har lett for å omstille deg og kan ta gode beslutninger i en hektisk hverdag.
- Du har evne til å jobbe selvstendig når det er behov for det, men er også god på å samarbeide med andre.
- Legevakten er i utvikling, det er derfor viktig at du har evne til å se løsninger og er endrings- og utviklingsorientert.
- Du er opptatt av å skape resultat og å nå de målene vi har satt oss.
- Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse
Vi tilbyr:
- Oppstart etter avtale
- En spennende og utfordrende jobb i et travelt miljø, mange dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø.
- Fleksibel arbeidstidsordning.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
- Bardu kommune er en IA bedrift
- Tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
- Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- Konkuransedyktig lønn
Generelt
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Det gjøres oppmeksom på at ved eventuelle interne tilsettinger kan det bli andre aktuelle stillinger ledig.
Søknaden skal inneholde:
- Søknadsbrev og CV, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer
Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.
Andre opplysninger:
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2292975
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3138197_216065_no