Vil du bidra til god økonomistyring av en fagsterk og kompleks virksomhet?
Direktøren og stabsfunksjoner
Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Seniorrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
2
En god barndom varer livet ut! Bufdir har kanskje landets viktigste samfunnsoppdrag: Vi vil gi barn og unge en best mulig oppvekst. Derfor jobber vi med barn, ungdom og familier, og vi tilbyr både barnevernstjenester og familieverntjenester på vegne av staten. Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi flere på laget - vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Vi har ledig to faste stillinger som seniorrådgiver innenfor arbeidsfeltet budsjett, regnskap og rapportering i avdeling økonomistyring.
Hva får du jobbe med hos oss?
Synes du det høres spennende ut å jobbe med budsjett- og økonomistyring i en virksomhet med et sammensatt budsjett og et viktig samfunnsoppdrag? Vi ser etter en ny kollega som hovedsakelig skal jobbe med budsjett, regnskap og rapportering. Du skal være en støttespiller for avdelingslederne våre, og på en forståelig måte tilby dem veiledning og rådgivning i økonomiarbeidet deres. Liker du å hjelpe andre til å lykkes ved å dele din kompetanse, er du den vi ser etter. Du får en variert arbeidsdag med oppgaver som krever blikk for detaljer, og som gir deg muligheter til å bidra til forbedring og nytenking.
I avdelingen Økonomistyring blir du en del av et trivelig arbeidsmiljø med dyktige og erfarne kollegaer. Vi har hovedansvar for å styre, overvåke og analysere den økonomiske utviklingen til Bufdir og Bufetat. Vi skal også bidra til riktig finansiering av direktoratet og etaten. Du vil trives hos oss dersom du motiveres av å jobbe i et til tider hektisk miljø på en samfunnsengasjert arbeidsplass med flinke fagfolk.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsdagen din innebærer at du:- bidrar i budsjettarbeidet, regnskap og i økonomistyringen
- kvalitetssikrer og retter opp regnskap og følger opp prognose mot budsjett, samt budsjettjusteringer
- deltar i arbeidet med tertialrapportering og årsavslutningen
- tilrettelegger for og bistår ledelsen med god styringsinformasjon
- utarbeider og videreutvikler veiledere, rapporter og rapporteringsrutiner
Hva slags bakgrunn har du?
For å ha best forutsetning for å lykkes i denne rollen, er det nødvendig med:
- høyere økonomisk utdanning, gjerne som siviløkonom eller tilsvarende
- flere års erfaring med budsjett, regnskap og økonomistyring
- økonomi og regnskapsforståelse, samt meget god tallforståelse
- god erfaring med bruk av økonomisystemer (fortrinnsvis Unit4)
- god Excel-kompetanse og erfaring med bruk av datavarehus
Det er også en fordel om du har relevant arbeidserfaring fra offentlig sektor og god kunnskap om det statlige økonomiregelverket og statlige budsjettprosesser.
Hva slags person ser vi etter?
Du er:
- selvstendig og vant til å sikre fremdrift på oppgavene dine på egenhånd, samtidig som du forstår når du må involvere andre
- vant til å levere arbeid av høy kvalitet innenfor tidvis korte tidsfrister
- god til å samarbeide og bygge relasjoner, og glad i å spille andre gode
- faglig engasjert og opptatt av utvikling av fagområdet ditt
- flink til å formidle det du jobber med tydelig og presist både muntlig og skriftlig, også til dem uten økonomisk bakgrunn
For oss er det også svært viktig hvordan du som person egner deg til jobben. Det vil bli tatt med i den totale vurderingen.
Hos oss får du
- et meningsfylt arbeid for deg som vil være med på å jobbe for det viktige samfunnsoppdraget vårt varierte og spennende oppgaver på en arbeidsplass i rask utvikling
- arbeidsplass i moderne og nyoppussede lokaler, med fleksibel arbeidstid og mulighet for trening i arbeidstiden
- ansettelse etter statlig lønnsregulativ som seniorrådgiver (kode 1364), med lønn fra 700 000 - 850 000 kr brutto pr. år. Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner.
- medlemskap i Statens pensjonskasse som innebærer en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Informasjon til deg som søker
- Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Stillingen er for tiden lagt til Økonomistyring, divisjon Organisasjon
- Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal tas med ved et evt. intervju.
Kontaktinformasjon
Heidi Ellen Kristensen Holte, Avelingsdirektø, 900 44 192Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Direktøren og stabsfunksjonerReferansenr.: 4639275373
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.04.2023
Om bedriften
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2297589
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5c0aa0c9b7ac46cf9f6d215ce855e5bb