Systemkoordinator i Koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering
Koordinerende enhet, Bergen kommune
Møllendalsveien 8, 5009 Bergen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Systemkoordinator i Koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering
Oppstart
1. oktober 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 31. august
Vil du være med å sikre at brukere og pasienter i Bergen kommune får helhetlige og koordinerte tjenester?
Som systemkoordinator i Koordinerende enhet(KE) får du en viktig rolle i arbeidet med å skape helhetlige løsninger for brukere og pasienter i alle aldre, på tvers av fagområder, nivåer og sektorer.
Koordinerende enhet har et overordnet ansvar for kommunens arbeid med individuell plan, koordinator og barnekoordinator. Koordinerende enhet har også ansvar og oppgaver knyttet til barn som pårørende, samt koordinering av tjenester til flyktninger med store helseutfordringer.
Koordinerende enhet arbeider på tvers av tre byrådsavdelinger: Barnevern, sosiale tjenester og mangfold, Barnehage og skole, og Eldre, helse og omsorg. Vi er en del av Etat for barn og familie.
Vår tverrfaglige gruppe består av fire systemkoordinatorer, åtte barnekoordinatorer, to rådgivere og en leder. Gruppen har bred faglig kompetanse med blant annet sykepleiere, vernepleiere, pedagog, sosionomer, ergoterapeuter og fysioterapeuter. Vi holder til i moderne lokaler i Familiens hus i Møllendalsveien.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.
Arbeidsoppgaver
- være kontaktpunkt og bidra til å sikre god informasjon om KE sitt ansvarsområde til brukere, pårørende og samarbeidspartnere
- ha oversikt over habiliterings- og rehabiliteringstilbud og gi veiledning til brukere, pårørende og samarbeidspartnere
- behandle henvendelser og vurdere rett til koordinator, barnekoordinator og individuell plan (IP) i tråd med gjeldende prosedyrer
- legge til rette for brukermedvirkning og ivareta familieperspektivet i kontakt med brukere og pårørende
- arbeid med kompetanseheving og opplæring (bl.a fysiske/digitale kurs og veiledning) til ansatte innen KE sitt ansvarsområde, med hovedvekt på IP, koordinator- og barnekoordinatorordningen
- styrke tverrfaglig samarbeid på tvers av fagområder, nivåer og sektorer, blant annet ved å arrangere møteplasser for kommunens koordinatorer
- utvikle og evaluere prosedyrer og verktøy for kommunens arbeid med IP, koordinator og barnekoordinator
- representere KE i relevante nettverk og prosjekter
- utføre øvrige administrative oppgaver og bidra til utvikling av KE
Kvalifikasjoner
Krav til kvalifikasjoner:
- relevant utdanning innen helse eller sosialfag på bachelornivå, fortrinnsvis innen helsefag
- erfaring fra arbeid med habilitering og/eller rehabilitering
- erfaring fra arbeid med samhandling, koordinering og individuell plan
- norskkunnskaper tilsvarende B2, gode skriftlige og muntlige ferdigheter
- politiattest
Ønskelige kvalifikasjoner: - god kjennskap til Bergen kommunes velferdstjenester, samt til samarbeid med eksterne aktører, inkludert spesialisthelsetjenesten
- god kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk innen tjenestens hovedformål
- det er ønskelig med videreutdanning innen habilitering og rehabilitering
- det er ønskelig med videreutdanning innen helserett og/eller erfaring med saksbehandling etter helse og omsorgstjenesteloven
Personlige egenskaper
- selvstendig og strukturert med god gjennomføringsevne
- god evne til å prioritere oppgaver
- har gode kommunikasjonsevner og samarbeidsevner
- god evne til kontakt med mennesker i ulike livssituasjoner
- er positiv, fleksibel og løsningsorientert
- engasjert i utvikling og kontinuerlig forbedring av tjenester og systemer
Vi tilbyr
- spennende og meningsfulle oppgaver innen et viktig satsingsområde i Bergen kommune
- høyt faglig nivå og muligheter for faglig utvikling og karriere hos en stor arbeidsgiver
- flotte kollegaer
- fleksitid og mulighet for hjemmekontor ihht. Bergen kommunes gjeldene retningslinjer
- lønn etter gjeldende avtaleverk
- gunstig pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring
Kontaktinformasjon
Anita Bjørsvik Kvamme, Avdelingsleder, 922 84 767, anita.kvamme@bergen.kommne.noArbeidssted
Møllendalsveien 85009 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 5000984053
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.10.2025
Søknadsfrist: 31.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3d9f69a0-c793-4195-a77e-ccc23a09632a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
edfeb29cc898482890feb15b971a3991