Medarbeider innenfor ERP/Systemforvaltning
Fellesenhet økonomi, Lillehammer kommune
Storgata 51, 2609 Lillehammer
Om jobben
- Stillingstittel
- Medarbeider innenfor ERP/Systemforvaltning
- Type ansettelse
- Engasjement, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Fellesenhet Økonomi er et interkommunalt samarbeidsområde hvor Lillehammer kommune er vertskapskommune. Vi leverer regnskaps-, faktura- og lønnstjenester til samarbeidskommunene Gausdal, Øyer og Lillehammer. I tillegg ivaretar vi systemansvaret for kommunenes ERP-system. Det er et overordnet mål å utnytte stordriftsfordelene gjennom det å være en større kompetanseenhet med et felles økonomi- og lønnssystem. Vi samarbeider tett med våre oppdragsgivere, noe som gir en variert og spennende jobb for våre 24 medarbeidere. Vi benytter UNIT4 ERP/Agresso for regnskap, fakturering, ehandel, lønn og personal. Systemet er i tillegg master for flere andre fagsystemer.
Kommunene er i anbudsprosess på nytt ERP-system og vi har i den forbindelse behov for mere kapasitet innenfor forvaltning av dagens ERP-system samt tilhørende integrasjoner, foreløpig som et 2-årig engasjement. Du vil jobbe i team sammen med våre 2 øvrige systemansvarlige på UNIT4 ERP/Agresso. I perioden engasjementet varer vil kommunen velge, planlegge og implementere ny ERP-løsning, og her vil du kunne få en medvirkende rolle sammen med øvrige systemressurser, fagområder og valgt leverandør.
Du vil sammen med systemansvarlig ha løpende fokus på at løsningen fungerer i henhold til inngåtte avtaler og være pådriver for en god og effektiv bruk og forvaltning av UNIT4 ERP/ Agresso inkl. integrasjon mot 40-50 andre systemer.
Tiltredelse etter avtale
Arbeidsoppgaver
- Løpende bidra i team for en mest mulig effektiv bruk og forvaltning av ERP-løsningen.
- Tilgangsadministrasjon, herunder administrering av rolletilganger og fullmakter på tvers av moduler og klienter i ERP-løsningen
- Lokal IT-support på avdelingen i samarbeid med driftsleverandør Ikomm
- Løse innkomne supportoppgaver innenfor avtalte områder
- Kvalitetsarbeid og rydding i relevante registre
- Etter hvert få delansvar for utvalgte områder av løsningen
- Bidra i prosjekt nytt ERP-system
- Bidra med opplæring
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen administrasjon, økonomi, IT eller fagbakgrunn som vurderes likestilt.
- Dokumentert relevant erfaring ift arbeidsoppgaver nevnt i stillingsteksten kan vurderes som et alternativ til formell utdanning
- Gode digitale ferdigheter og evne til å lære nye systemer
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
- Det vil være en fordel med kompetanse innenfor ERP prosesser, men dette er ikke et krav.
Personlige egenskaper
- Nøyaktig og effektiv uten å gå utover kvalitet
- God IT-teknisk forståelse, interesse og nysgjerrighet
- Evne til å følge oppgaver og rutiner over tid
- Trives med hektisk hverdag og løser det med struktur og planlegging
- Vant til å håndtere flere problemstillinger samtidig, og evner å holde hodet kaldt i en hektisk arbeidshverdag
- Evner å arbeide selvstendig, men også i team
- Synes det er givende å jobbe i tett samarbeid og dialog med både interne og eksterne brukere/samarbeidspartnere
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og aktivt fagmiljø
- Dyktige og hyggelige kollegaer med stor vilje til å få til noe sammen
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Muligheten til bidra i kommunens viktige samfunnsoppdrag
- Fleksitid og meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønnsplassering etter bestemmelsene i hovedtariffavtalen for kommunal sektor og utdanningsnivå.
- Sentralt beliggende kontorlokaler med gode kollektivforbindelser
Kontaktinformasjon
Kari Tobiassen, Leder fellesenhet økonomi, +47 61050579
Arbeidssted
Storgata 51
2609 Lillehammer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillehammer kommune
Referansenr.: 5049697960
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 04.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Kari Tobiassen
Leder fellesenhet økonomi
+47 61050579
Om bedriften
Våre verdier er tillit, respekt og profesjonalitet. Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål/lenke til vitnemålsportalen og attester fra tidligere arbeidsforhold lastes opp i Webcruiter. Eventuelt tas med i papirkopi til intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3d6b3211-236e-4cd5-950a-af940e6ade3f
- Sist endret
3. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
cd32078168084c1b8252af94da20ef67
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Fellesenhet økonomi, Lillehammer kommune
Sted
Lillehammer
IKT Rådgiver - Systemforvalter
Arbeidsgiver
eHelse og teknologi, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Brumunddal
Arbeidsgiver
Kommunalsjef helse og mestring, Øyer kommune
Sted
Øyer