Frei legesenter DA
Kristiansund kommune Frei Legesenter DA
Rådhusbakken 3, 6522 Frei
Om jobben
- Stillingstittel
- Ledig fastlegehjemmel
- Type ansettelse
- Selvstendig næringsdrivende, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest mandag 15. desember
Kristiansund kommune har ledig fastlegehjemmel ved Frei legesenter DA, med tiltredelse i mai 2026, eller etter avtale.
Listestørrelsen er i dag 900 pasienter, men kan justeres i dialog med ny lege og etter kommunens behov.
Den ledige fastlegehjemmelen drives som selvstendig næringsvirksomhet. Det inngås økonomisk samarbeidsavtale med kommunen i henhold til ASA 4310 punkt 8.2. Det forutsettes også inngåelse av intern samarbeidsavtale med øvrige leger ved legesenteret.
Vi ser etter en lege som ønsker å ta del i et felles løft for å videreutvikle legetjenesten i Kristiansund – med vekt på høy kvalitet i pasientbehandlingen, fornøyde brukere og et trygt, bærekraftig fagmiljø.
Frei Legesenter
Frei legesenter ligger i bydelen Frei i Kristiansund kommune. Senteret er organisert for fem fastleger fordelt på fem kontorer. I tillegg har vi i perioder LIS1-lege og sisteårsstudenter fra NTNU i praksis. Det er ansatt fire helsesekretærer i til sammen 3,4 stillinger.
Vi holder til i lyse og trivelige lokaler med god tilgjengelighet for personer med funksjonsnedsettelser og rikelig med parkeringsplasser. Legesenteret er godt utstyrt med eget laboratorium og benytter CGM journalsystem, Norsk Helsenett og Helsenorge.no. Senteret er veldrevet, har solide økonomiske forhold og et godt arbeidsmiljø, samt et sterkt lærings- og veiledningsmiljø.
Legesenteret er organisert som et DA med både selskapsavtale og internavtale. Det forutsettes at praksisen videreføres i de eksisterende lokalene. Legepraksisen inngår i et faglig og økonomisk fellesskap, og hjemmelshaver må inngå både internavtale og selskapsavtale med de øvrige legene før oppstart i gruppepraksisen.
Kommunen vil i sine vurderinger vektlegge tildeling av hjemmel til lege som vil være med å ta et kollektivt ansvar for å videreutvikle den totale legetjenesten i Kristiansund kommune med vekt på høy kvalitet i pasientbehandling og tilfredse leger, samt ha motivasjon og interesse for utvikling av legesenteret.
Kommunale legeoppgaver
For tiden er stillingen ikke tillagt offentlig legearbeid, men det vil kunne bli stilt krav om inntil 7,5 timers offentlig legearbeid per uke. Da behovet for kommunale legeoppgaver endres over tid, stilles det krav om fleksibilitet ut fra kommunens skiftende behov.
Det stilles krav om deltakelse på legevakt dagtid og i det interkommunale legevaktsamarbeidet som dekker kommunene Averøy, Gjemnes, Tingvoll og Kristiansund. Legevakten er lokalisert på Løkkemyra.
Vi tilbyr
- ALIS-avtale
- offentlig tjenestepensjon i KLP for kommunal bistilling. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Kvalifikasjonskrav
- norsk autorisasjon som lege med godkjent turnustjeneste, LIS1 eller tilsvarende
- søkere som ikke er spesialist i allmennmedisin må forplikte seg til å gjennomføre spesialisering etter egen avtale med kommunen
- god norsk fremstillingsevne, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
Legekontorets preferanser til personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder:
- sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner, med evne til å bygge gode relasjoner til pasienter, pårørende og kollegaer
- stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne, med evne til å håndtere en variert og til tider krevende arbeidshverdag på en strukturert måte
Øvrige vilkår
For den del av den kommunale bistillingen skjer ansettelse etter kommunalt avtaleverk og på vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Det tas forbehold om endring av kommunalt tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3c94e493-cf0e-4eb5-90ef-102526bae359
- Sist endret
26. november 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3567563_251185_no
Lignende annonser
Ledig fastlegehjemmel
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Bryggen medisinske senter
Sted
Kristiansund N
Vernepleier
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Sykehjem
Sted
Kristiansund N
Helsefagarbeidere
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Sykehjem
Sted
Kristiansund N