Samferdsel - Digitaliseringsutvikler
Innlandet fylkeskommune Samferdsel
Parkgata 64, 2317 Hamar
Om jobben
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 2. desember
Samferdselsavdelingen/ vegseksjonen/ Digitalisering og vegdata har en ledig stilling i 100% som digitaliseringsutvikler.
Om enhetenEnheten Digitalisering og vegdata er en aktiv bidragsyter i Samferdsel, som jobber med å dyktiggjøre kolleger i bruk av digitale og teknologiske metoder for å oppnå gode datagrunnlag og arbeidsprosesser. Vi er til sammen ti ansatte fordelt på to fagområder, som enhetsnavnet beskriver. Hovedtyngden av de ansatte har kontorplass på Hamar, men vi er også å finne på Lillehammer, Gjøvik og Otta. Det er gode muligheter til å påvirke egen stilling og samtidig bli en aktiv bidragsyter for å bevare et godt arbeidsmiljø.
Vi søker deg som- Kjenner deg igjen i én eller flere av punktene i arbeidsoppgaver og ønskede kvalifikasjoner.
- Er nyutdannet og ønsker å benytte relevant kunnskap i praksis.
- Har god dataforståelse og er teknologisk oppdatert.
- Er tålmodig og tenker langsiktig.
- Ønsker å arbeide i et moderne arbeidsliv, hvor endringer sees på som muligheter.
- Evner å motivere og engasjere til å skape og benytte gode vegdata.
- Kan selv skape og benytte data og forstår verdien av dataflyt og gjenbruk.
- Forståelse av samferdsel og veg er ingen ulempe.
- Har gode kommunikasjonsevner.
- Liker folk og bidrar gjerne i aktuelle temaer med kollegaer.
- Samhandler med kolleger på enheten, i avdelingen og i fylket for å oppnå gode resultater og måloppnåelser.
- Kan strukturere og planlegge eget arbeid.
Egenskapene vil vurderes i.fm. personlig egnethet til stillingen.
Vi tilbyr- Et inspirerende fagmiljø med gode kollegaer.
- Interessante arbeidsoppgaver med mulighet for autonomi.
- Gode utviklingsmuligheter for den rette.
- Nødvendig faglig og sikkerhetsopplæring med ev. sertifiseringer.
- Fleksibel arbeidshverdag med fleksitidsordning og mulighet for hjemmekontor inntil 2 dager pr uke etter avtale.
- Fylkeskommunale tilsettingsvilkår (med lønn etter gjeldende avtaleverk), og gode pensjons- og forsikringsordninger.
En vesentlig del av arbeidet er å forstå Samferdsel og kunne implementere teknologi og dataflyt, slik at vi blir mer datadrevne og benytter vegdata og grunnlagsdata i våre arbeidsprosesser, oppgaver og beslutninger i Samferdselsavdelingen. Dette kan også inkludere registrering, oppdatere og korrigere datasett. Dette utføres i nært samarbeid med kolleger.
- 100 % fast stilling.
- Arbeidssted: Hamar eller Lillehammer.
- Stillingen vil innebære noe reisevirksomhet rundt i Innlandet fylke.
- Den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk. Stillingstittel blir konsulent eller rådgiver.
- Utføre arbeidsoppgaver innenfor dataflyt og dataintegrasjon til, fra og mellom fagsystemer på samferdsel.
- Evner å benytte verktøy i Microsoft Power-plattformen (PowerBI, PowerAutomate, PowerApps), FME, GIS-verktøy osv.
- Kjennskap til Python, JSON osv.
- Evner å forstå og benytte integrasjoner mellom systemer og verktøy, og kan benytte API ved behov.
- Bistå med ferdigvegsleveranser fra prosjekter og entreprenører, for oppdatering av NVDB, FKB m.m. for å ivareta fylkesvegene.
- Være faglig rådgiver og støtte for byggherremiljøene innenfor arbeid med vegdata.
- Bidra med systemstøtte og opplæring.
- Utføre oppgaver i forbindelse med NVDB, datafangst og objektregistrering.
Innholdet i stillingen vil kunne tilpasses ved oppstart og underveis ut ifra kompetanse, erfaring og interesse innenfor oppgavene på avdelingen. Dette styres også ut ifra Samferdsel sine behov og nye og andre oppgaver som kan tilkomme stillingen.
Kvalifikasjonskrav- Du har relevant nyere utdanning fra minimum 2-årig fagskole eller bachelornivå.
- Relevant arbeidserfaring (minimum 2 år) fra nyere tid, kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig.
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3c6c4c79-b045-4761-88b4-5f56c5bab2a0
- Sist endret
19. november 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3565947_187381_no
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Innlandet fylkeskommune Samfunnsutvikling
Sted
Hamar
Arbeidsgiver
Innlandet fylkeskommune Samferdsel
Sted
Hamar
Arbeidsgiver
Innlandet fylkeskommune Administrasjon
Sted
Hamar