Administrativ støtte i seksjon for grense og utlendingskontroll
Finnmark politidistrikt
Johan Knudsens gate 2, 9901 Kirkenes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Administrativ lederstøtte i seksjon for grense og utlendingskontroll
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 15. august
Om stillingen
Vi søker en dyktig og engasjert medarbeider til nyopprettet stilling som administrativ lederstøtte i seksjon for grense og utlending. Stillingen vil ha en sentral rolle i å støtte seksjonsleder og avsnittsledere med administrative oppgaver og saksbehandling. Den som ansattes vil bistå i rekrutteringsprosesser, fakturabehandling, møteplanlegging og referatskriving, samt følge opp HMS og læring knyttet til kvalitetssystemet Synergi. Stillingen byr på varierte oppgaver i en organisasjon med store omstillingskrav. Dette er en ny funksjon i seksjonen og den som ansettes vil få bidra aktivt i utviklingen av stillingens innhold.
Stillingen er organisatorisk plassert i seksjon for grense- og utlendingskontroll, i enhet for Felles utlending og sivil rettspleie (FUFSR). Kontorsted vil være Kirkenes, med noe kontortid ved Storskog grenseovergangssted.
Kort oppsummert - hos oss får du:
- Meningsfylte oppgaver i et veldig viktig samfunnsoppdrag
- Tidlig ansvar, felleskap og faglig utvikling
- Et enklere hverdagsliv, fantastisk natur og økonomiske fordeler
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Er du nysgjerrig på Finnmark? Les mer her!
Vi ser frem til å se søknaden din!
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle i systemene WebSak, Unit 4 (Fakturabehandling), Rekrutteringsportalen og DFØ.
- Forestå innkalling til møter og føring av møtereferat på vegne av ledere i seksjonen.
- Sikre at beslutninger og informasjon blir fulgt opp i organisasjonen.
- Bistå ledere i administrering av ressursplanlegging
- Bistå ledere med administrative oppgaver knyttet til rekruttering og onboarding av nyansatte
- Andre oppgaver gitt av seksjonsleder. Oppgaver vil vurderes ut fra kvalifikasjoner og personlig egnethet, samt kapasitet.
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Høyere utdanning på bachelornivå.
- Relevant yrkeserfaring kan kompensere for utdanningskravet. Normalt vil dette innebære gjennomført VGS/fagbrev og 4 års relevant yrkeserfaring.
- Erfaring i bruk av administrative datasystemer.
- God skriftlig fremstillingsevne
- Må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig, jf. sikkerhetslovens bestemmelser
Det er også ønskelig med:
- utdanning innenfor økonomiske/administrative fag
- Erfaring med administrative oppgaver
- Samisk kultur- og/eller språkforståelse
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er
- et ordensmenneske med god evne til å jobbe strukturert og systematisk i forhold til frister
- selvstendig og effektiv, med god evne til prioritering og til å se hva som skal gjøres
- god på kommunikasjon og samhandling med andre
- serviceinnstilt, med en positiv væremåte
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408) med årslønn: kr. 525 500-615 000 per år, alternativt som seniorkonsulent ( stillingskode 1363) med årslønn fra kroner 556 000-653 000 brutto per år. Innplassering i stillingskode på bakgrunn av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser (fleksibel arbeidstid, hjemmekontor, trening i arbeidstiden, o.l)
- Finnmark politidistrikt er en IA-bedrift, og er tilknyttet en moderne bedriftshelsetjeneste for alle ansatte
- Virkemiddelordning for Finnmark og Nord-Troms som innebærer:
- reduksjon i personbeskatningen
- nedskriving av studielån med inntil 20% av opprinnelig lånegrunnlag, avgrenset oppad til 30 000 kroner per år, grensen vedtatt økt til kr 60.000 fra 2026.
- fritak for el-avgift på forbruk
- gratis barnehage
- For å lese mer om gunstige virkemidler og beregne hva man kan spare på å bosette seg i Finnmark viser vi til nettsiden www.smartepenger.no.
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV. Det må legges ved relevante vitnemål, attester og minimum 2 referanser.
Dette gjelder også for interne søkere.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca. 80 000 fordelt på 18 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Politidistriktet er organisert i en geografisk driftsenhet med fire tjenesteenheter, fem funksjonelle driftsenheter og tre lederstøttestaber.
Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca. 500 medarbeidere.
Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3b2c24d6-51f1-4157-ad84-5bae3fdf7d01
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10258129