Veiledere Nav Lillestrøm -Spesialkonsulent/Konsulent
Nav Lillestrøm
Dampsagveien 2B, 2000 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Spesialkonsulent/Konsulent
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Vi søker deg som er glad i å jobbe med mennesker og som evner å se muligheter og ikke hindringer. Som kan motivere og heie på noen som trenger støtte på veien mot arbeid. Hos oss får du jobbe i et team der kollegene dine brenner for jobben sin, som har høy faglig kompetanse og som jobber sammen om teamets ansvarsområder.
Den ene vikaren vi trenger skal jobbe med personer med helseutfordringer som skal finne veien tilbake til sitt eksisterende arbeidsforhold.
Den andre vikaren skal jobbe med personer med ulike utfordringer som blant annet helse, manglende kompetanse og/eller språkutfordringer som skal ha bistand for å komme ut i et nytt arbeidsforhold.
Ønsker rask oppstart.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging, avklaring og veiledning av innbyggere med hindringer i form av dårlig helse, dårlige ferdigheter i norsk og/eller andre sosiale hindringer der målet er tilbakeføring til eksisterende arbeidsforhold eller over i nytt arbeid. (Folketrygdloven kap. 11, Forvaltningsloven og Lov om sosiale tjenester i Nav)
- Samhandling med andre fagområder internt på kontoret og/eller eksterne samarbeidspartnere som behandlere, tiltaksarrangører og arbeidsgivere
- Motivere for endring med stort fokus på muligheter, ikke hindringer
Nav er i stadig endring og utvikling, og variasjon og endringer i arbeidsoppgaver over tid vil
måtte påregnes.
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- 3-årig høyere utdanning på bachelornivå innen sosialfag, velferdsfag eller tilsvarende. Særlig relevant og solid arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Noe erfaring med arbeidsrettet oppfølging og/eller arbeidsrettet veiledningsarbeid
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Videre er det ønskelig med:
- Arbeidsmarkedskompetanse og arbeidslivskompetanse
- Gjerne erfaring med inkluderingsarbeid
- Gjerne erfaring med forvaltning av lovverk
- Juridisk og trygdemedisinsk forståelse
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- God relasjonsbygger som evner å skape tillit
- Evne til å arbeide systematisk og planmessig
- God rolleforståelse
- Robust og takler et veldig høyt arbeidspress
- Strukturert og med evne til å følge vedtatte prioriteringer
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeids- og fagmiljø
- Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Fleksibel arbeidstid med sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid (fra lønnen trekkes 2 %)
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Sissel Erika Nilsen, Avdelingsleder, +4790576358Arbeidssted
Dampsagveien 2B2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4968932710
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 06.06.2025
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig