Plankoordinator kommunalteknikk
Veg, vann, avløp og renovasjon, Sola kommune
Rådhusvegen 21, 4050 Sola, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Plankoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Har du engasjement for samfunnsutvikling og planarbeid?
Da er det kanskje deg vi søker til stillingen som plankoordinator hos Kommunalteknikk.
Kommunalteknikk har ansvar for kommunale veier, vann, avløp og renovasjon. Vi forvalter og drifter på en faglig, sikker og økonomisk bærekraftig måte. Nå søker vi ny kollega som skal ha ansvar for at våre fagområder blir ivaretatt i arealplaner, reguleringsplaner og tekniske planer.
Du blir vår kontaktperson mot utbyggere og entreprenører og får en viktig koordinatorrolle mellom de ulike fagmiljøene i samfunnsutvikling. Du trives i samarbeid med andre, med en variert og hektisk arbeidshverdag og er nysgjerrig og løsningsorientert.
Arbeidsoppgaver
Som plankoordinator skal du jobbe med:
- saksbehandling, godkjenning og oppfølgning av rammeplaner og tekniske planer
- bidra til at våre rutiner og retningslinjer er oppdatert og i tråd med gjeldende normer (vei, vann/ avløp og renovasjon), forskrifter og forvaltningsloven
- koordinere vei, vann, avløp og renovasjon uttalelser om plan-, areal- og tekniske planer
- oppfølging av vedtatte planer; i tett dialog med andre virksomheter i kommunen, rådgivende konsulenter til utbygger, koordinering internt mellom forvaltning og drift og koordinering i byggefase, både skriftlig og ute i felt
- drive virksomhetens planteam og bidra til utvikling og forbedring av normer/krav, nye prosjekter, saksbehandling og bruk av digitale verktøy
Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen basert på kandidatens kvalifikasjoner og kompetanse
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- 3-5 årig relevant høyere utdanning
- kunnskap og erfaring med kommunalt planarbeid eller vann/avløp.
- gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig, for søkere med annet morsmål enn norsk er det krav om norskprøve minimum nivå B1
- førerkort klasse B
Og vi ønsker at du har:
- kunnskap/ erfaring med forvaltningsloven, plan- og bygningsloven og gjeldende vei-, vann-, avløp- og renovasjonsnormer
- kunnskap/ erfaring fra planlegging, prosjektering og byggeprosjekter
- kunnskap/ erfaring med Gemini VA/ Gemini terreng
- kunnskap/ interesse i å ta i bruk kunstig intelligens (KI)
Personlige egenskaper
Du må trives i samarbeid med andre. Du har et sterkt faglig engasjement og er opptatt av å bidra til gode og fremtidsrettede løsninger innen vei, vann, avløp og renovasjon. I tillegg er det viktig for oss at du:
- er en positiv lagspiller som tar initiativ og har god gjennomføringsevne
- kan jobbe selvstendig og strukturert
- trives med ansvar og et høyt arbeidstempo
- er lærevillig og utviklingsorientert
- har evne til å formidle tekniske problemstillinger og løsninger på en tydelig og forståelig måte ovenfor kolleger og eksterne samarbeidspartnere
Personlig egnethet vil bli vektlagt i rekrutteringsprosessen.
Vi tilbyr
Hos Kommunalteknikk får du muligheten til å bygge god kompetanse og faglig utvikling. Vi samarbeider og har god kontakt med våre nabokommuner og du får delta på regionale- og interkommunale samarbeidsmøter og -fora.Du blir en del av forvaltningsseksjonen og stillingen rapporterer til seksjonsleder forvaltning. Hos oss vil du få en variert arbeidshverdag med arbeid både på kontor og ute i felt med gode muligheter til å forme og påvirke egen arbeidshverdag.
Sammen med dine kolleger blir du en viktig rådgiver og støttespiller for å sikre utvikling av fagmiljøet, driften og tjenestene til Kommunalteknikk.
Sola kommune har gode pensjons- og forsikringsordninger, 7,5 timers arbeidsdag, fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor og Hjem-Jobb-Hjem ordning.
Lønn etter avtale.
Kontaktinformasjon
Tor Arne Oltedal, Seksjonsleder kommunalteknikk, 95888182Arbeidssted
Rådhusvegen 214050 Sola
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sola kommuneReferansenr.: 4707386775
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.10.2023
Om bedriften
Sola kommune er en mellomstor kommune med 28 000 innbyggere og rundt 1 900 ansatte. Vi er en innovativ kommune, kjent for flotte strender og en rik kulturhistorie. Samlingen av Norge til ett rike skjedde trolig rett ved Ytraberget. Vil du bli med på å gjøre Sola til en enda bedre kommune å bo i?
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
Opplysninger om søkere blir gjort offentlig tilgjengelig etter offentligloven § 25. Du må gi en begrunnelse hvis du ønsker å reservere deg fra å stå på offentlig søkerliste. Du får melding hvis reservasjonen ikke tas til følge.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2448435
- Hentet fra
talentech
- Referanse
98f48f7848a0490e92a4026370f3dafc