Kontaktperson
Verdal kommune, BAFA
Møllegata 12, 7650 Verdal
Om jobben
Stillingstittel
Kontaktperson
Oppstart
1. juni 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 21. april
Har du lyst å være med å skape den beste mulige tjenesten for barn og unge i Verdal? Kanskje dette er jobben for deg? Verdal barnevernstjeneste søker vikar for kontaktperson i 100% fast stilling i omsorgsteamet. Oppstart 01.juni 2025 med varighet til 31.mars 2026.
I barnevernstjenesten jobber vi målrettet med god saksbehandling, tidlig intervensjon, samtaler med barn og ungdom, tverrfaglig samhandling og nettverksarbeid. Vi legger til rette for barns medvirkning og vektlegger kunnskap fra barn og foreldre i utvikling av tjenesten. Vi har et klart mål om å utvikle et barnevern som samarbeider godt med barn, unge og deres familier.
Tjenesten er organisert i undersøkelse-, tiltak- og omsorgsteam. I tillegg har tjenesten fagkonsulenter, samt et ledelsesteam bestående av barnevernsleder, nestleder og tre teamledere. Verdal barnevernstjeneste deltar i interkommunal barnevernsvakt, er en del av Innherred læringsnettverk og inngår i læringsnettverk i Trøndelag. Barnevernstjenesten er del av Barne- og familietjenesten i kommunen, og lokalisert i Familiens hus.
Vi kan tilby givende, samtidig utfordrende og krevende arbeidsoppgaver i et godt og støttende arbeidsmiljø. Barnevernstjenesten har systematisk faglig veiledning, som gis av veileder. Vi har et klart mål om å utvikle et barnevern som samarbeider godt med barn, unge og deres familier.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter Lov om barnevern og annet relevant lovverk, forskrifter og retningslinjer
- Oppfølging og samarbeid med barn og ungdom som har tiltak fra barnevernstjenesten
- Veiledning, oppfølging og samarbeid med foreldre og fosterhjem
- Utarbeidelse og oppfølging av planer, rapporter og vedtak
- Samhandling med barnehage, skole, hjelpetjenester og andre viktige instanser og personer rundt barnet og familien
- Legge til rette for bruk av Familieråd
- Saksforberedelse til Barneverns- og helsenemnda, samt stille som kommunens partsrepresentant i samtaleprosesser og ordinære behandlinger i Barneverns- og helsenemnda og vitne i rettssystemet
- Delta i veiledning, kompetanse- og fagutvikling
Kvalifikasjoner
- Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid. Relevant videreutdanning (30 st.p.) , eller masterutdanning er ønskelig. Annen bachelor kan vurderes
- Veilederkompetanse og kunnskap om traumeforståelse er en fordel
- Relevant arbeidserfaring vil bli vektlagt
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode samarbeidsevner
- Erfaring med å legge til rette for medvirkning og samhandling på tvers av avdelinger og sektorer vil være en fordel
- Praksis fra kommunal barnevernstjeneste vil bli tillagt stor vekt, samt erfaring med aktuelle fagprogrammer
- Førerkort for personbil
- Den som tilsettes må fremlegge gyldig politiattest før tiltredelse
- Må ha evne til å inngå i andre team sitt arbeid ved behov
Personlige egenskaper
- God på å etablere og utvikle tillitsfulle relasjoner
- Trygg i møte med mennesker
- Kunne arbeide strukturert og endringsorientert med ressursfokus
- Kunne jobbe selvstendig, samtidig som du må være samarbeidsorientert
- Gode analytiske evner
- Evne til å skape god fremdrift, samt beslutningsdyktig
- Væremotivert og fleksibel og ha evne til å stå i komplekse situasjoner
- Evner å jobbe etter barnevernstjenestens vedtatte barnesyn og verdier
- Kan bidra til å høyne det faglige miljøet, dele kunnskap, samt være med på å ivareta et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- En barnevernstjeneste i utvikling, med store muligheter for å bidra og påvirke
- Utfordrende arbeidsoppgaver innenfor et viktig fagfelt
- Et godt og inspirerende fagmiljø
- En barnevernstjeneste som ønsker å være utviklingsorientert og endringsrettet
- En barnevernstjeneste som har et godt arbeidsmiljø
- Et positivt og støttende kollegafellesskap
- Veiledning på team og i hele kollegiet
- Systematisk faglig veiledning til nyansatte gjennom et eget intro- program
- Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger
- Kommunen har ordninger med fleksibel arbeidstid
- Noe arbeid etter normalarbeidstiden må påberegnes
Kontaktinformasjon
Mette Helen Bjørsmo, Avdelingsleder barnevern, +47 92431103Arbeidssted
Møllegata 127650 VERDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommuneReferansenr.: 4944075183
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.06.2025
Sluttdato: 31.03.2026
Søknadsfrist: 21.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Mette Helen Bjørsmo
Avdelingsleder barnevern
+47 92431103
Om bedriften
Fakta om Verdal kommune
Verdal kommunes visjon er «Sterk fortid – stolt framtid». Våre verdier er «Åpen – Trygg – Modig», og disse verdiene skal særprege både det interne arbeid og møtene med innbyggere og samarbeidspartnere. Kommunen har tre hovedsatsingsområder i kommuneplanen, og som skal bidra til å skape ei stolt og bærekraftig framtid for verdalssamfunnet:
- Livskraftig, attraktiv og miljøvennlig – i førersetet for grønn omstilling og grønne verdier
- Inkluderende, raus og mangfoldig – bygd på verdighet, mestring og gode menneskemøter
- Skapende, kompetent og framtidsrettet – en offensiv drivkraft i Trøndelag
Verdal kommune er tradisjonelt et jordbrukssamfunn, men har etter etableringen av Aker Verdal på slutten av sekstitallet blitt et industrityngdepunkt i Midt-Norge. Verdal er hjemkommunen til landets tredje største industripark – en viktig faktor for å forklare kommunens sterke velstands- og befolkningsvekst de siste 50 år. Verdal er spesielt kjent for sitt yrende kulturliv, ikke minst et sterkt amatørteatermiljø som har fostret flere av Norges mest kjente skuespillere.
Kommunen har gode muligheter for friluftsliv fra hav til fjell. Med sine 1000 årsverk er kommunen Verdals største arbeidsgiver. Verdal kommune leverer årlig tjenester til sine 15.000 innbyggere tilsvarende en brutto produksjonsverdi på over 1,3 milliarder kroner.
Slik behandler vi søknader
Verdal kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, jfr. offentleglova § 25, slik at vedkommende gis anledning til å vurdere om søknaden likevel opprettholdes.
Verdal kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, eventuelle funksjonsnedsettelser og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2898456
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1deb581843254a8cb3fa34d9629ae0aa