Tech Lead
Digitaliseringsdirektoratet
Havnegata 48 , 8900 Brønnøysund, Lørenfaret 1C, 0580 Oslo, Skrivarvegen 2, 6863 Leikanger, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Tech Lead
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 21. mai
Digdir søker Tech Lead for Digitalt Dødsbo
Digdir er regjeringens fremste verktøy for raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor, og leder blant annet arbeidet med livshendelsen dødsfall og arv. Som en del av livshendelsen har vi utviklet Digitalt dødsbo gjør det enklere for etterlatte og arvinger å ta riktige valg i forbindelse med booppgjøret. Blant annet får de oversikt over avdødes formue og gjeld. Digitalt dødsbo skal nå produksjonsettes i en første versjon som skal driftes, forvaltes og videreutvikles.
Om stillingen
Frem til nå har arbeidet med Digitalt dødsbo vært gjennomført som et prosjekt. Vi går nå over i en drift- og videreutviklingsfase og søker nå etter en Tech Lead som skal ha det tekniske ansvaret for drift, forvaltning og videreutvikling av Digitalt dødsbo. Det er under etablering et Devops-team som vil bestå av ressurser innenfor teknologi og utvikling, jus, design, sikkerhet og brukerhistorier.
I denne rollen blir du den tekniske teamlederen som sikrer kvalitet, fremdrift og integritet i videreutviklingen samt drift og forvaltningen av Digitalt dødsbo,
Du får en unik mulighet til å kombinere lederkompetanse med teknisk innsikt for å ta viktige tekniske beslutninger som støtter de strategiske målene som er satt for Digitalt dødsbo.
Som bindeledd mellom det tekniske fagmiljøet og forretningssiden vil du samarbeide tett med leder av Digitalt dødsbo og de andre fagressursene i teamet. Hverdagen din blir variert og dynamisk – fra å koordinere tekniske oppgaver og prioritere ressurser til å identifisere flaskehalser og iverksette tekniske forbedringer.
I tillegg videreutvikle løsningen i tett samarbeid med et stort antall aktører innenfor både offentlig- og privat sektor.
Hvem er du?
Vi søker etter en tydelig og fremoverlent teknisk leder som har minimum 5-10 års erfaring fra digitaliseringsarbeid og teknisk utvikling. Du må være:
- Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende.
- Som teknisk leder har du en sterk evne til å motivere og engasjere teamet ditt, samtidig som du planlegger og organiserer videreutviklingen samt en effektiv og smidig drift.
- Du er god til å bygge broer mellom både tekniske og ikke-tekniske interessenter, sikre felles forståelse og drive frem gode løsninger.
- Du er løsningsorientert og analytisk med høy etisk standard og proaktiv tilnærming til forbedring - du ser utfordringer tidlig og tar initiativ til tiltak som skaper verdi.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter en teknisk sterk og engasjert leder som har:
- Minimum 5 års erfaring innen utvikling av digitale løsninger, med særlig vekt på backend og arkitektur av komplekse systemer.
- Solid erfaring med .NET 8 og C#, kombinert med god forståelse for frontend-utvikling.
- Kompetanse innen mikrotjenestearkitektur og hendelsesdrevne systemer, samt erfaring med høytrafikkerte løsninger som stiller høye krav til ytelse og sikkerhet.
- God kjennskap til skyplattformer, spesielt Azure, inkludert moderne DevOps-praksis med verktøy som Kubernetes, Docker og GitHub Actions for automatisering.
- Erfaring med Infrastructure as Code, spesielt med Terraform eller Bicep.
- Har jobbet med og ledet DevOps-team bestående av ulike tekniske fagressurser, og trives i tverrfaglige og tette samarbeid med både tekniske og forretningsmessige interessenter.
- Relevant høyere utdanning (bachelor eller master) innen IT. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- Arbeidsoppgaver i et fagfelt preget av høy utviklingstakt og et spennende samfunnsoppdrag
- Familievennlig personalpolitikk med gode arbeidstidsordninger
- Lønn som seniorrådgiver i lønnsspennet kr 700 000 - kr 1 00 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn
- Fleksitid, sommertid og mulighet for to timer trening ukentlig i arbeidstiden
- Medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med gunstige boliglån og gode forsikringsordninger
Les mer om godene ved å jobbe i staten på Arbeidsgiverportalen.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Vi har tro på at mangfold er en viktig byggestein i et godt, spennende og utviklende arbeidsmiljø, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Riktig kompetanse på rett sted er vår viktigste prioritering når vi rekrutterer, og vi vil legge til rette for at personer med nedsatt funksjonsevne også kan jobbe hos oss.
Ønsker du å flytte til Brønnøysund?
Flyttekostnader kan dekkes etter avtale, og husleie kan dekkes de første 6 månedene (skattepliktig fordel).
Les mer om å jobbe i Brønnøysund på våre egne nettsider på Digdir.no.
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøy kommune og Brønnøysundregistrene. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse.
Vil du vite mer?
Ved spørsmål om digitalt dødsbo og livshendelsen Dødsfall og arv kan du kontakte
Fagdirektør Bredo Erik Swanberg
E-post: bredo.erik.swanberg@digdir.no
Telefon: +4790609520
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Søkerlister kan bli offentliggjort iht. offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet.
Sikkerhet i Digdir
Digdir forvalter samfunnskritisk infrastruktur. Sikkerhet er derfor integrert i rekrutteringsprosessene hos oss. I stillinger som vurderes som sikkerhetskritiske, vil du måtte regne med å få spørsmål knyttet til sikkerhetsmessig skikkethet i rekrutteringsprosessen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Digdir er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet. Direktoratet har om lag 400 ansatte fordelt på våre kontor i Brønnøysund, Leikanger og Oslo. Vi har fire fagavdelinger, to stabs- og støtteavdelinger og et tilsyn for universell utforming av ikt, som har en særskilt uavhengig rolle. Våre verdier er pålitelig, inkluderende og uredd. Direktoratet er regjeringens fremste verktøy for en raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor.Vi skal bidra til enklere og mer tilgjengelige offentlige tjenester for innbyggerne, og økt verdiskaping for næringslivet. Vår visjon er sammen for en enklere digital hverdag.
Les mer om Digdir på våre nettsider Digdir.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted