Faglig rådgiver
Virksomhet Geodata
Feyers gate 7, 3256 Larvik, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Faglig rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. mai
Vi ser etter deg som er engasjert og ønsker å ta ansvar for spennende oppgaver innenfor forvaltning av kartdata, drift av våre fagsystemer for kart og GIS, samt bidra til å heve kvaliteten på matrikkelen.
Hos oss får du en viktig rolle i å sikre pålitelig informasjon for kommunens saksbehandlere og innbyggere, med gode muligheter for faglig utvikling i et spennende og samfunnsnyttig felt.
Arbeidsoppgaver
Dine primære arbeidsoppgaver vil omfatte å forvalte og kvalitetssikre geografisk informasjon. Dette omfatter arbeid med å oppdatere matrikkelen, drift og videreutvikling av våre geodatasystemer, samt oppdatering og analyse av temadata.
Typiske oppgaver vil være:- Sikre nøyaktig og oppdatert informasjon i Matrikkelen
- Tilrettelegge, utvikle og integrere det offentlige kartgrunnlaget (DOK) i våre systemer
- Gjennomføre GIS-analyser og presentere resultatene på en forståelig måte
- Forvalte og videreutvikle vår GIS-programvare fra Norkart og tilby opplæring og brukerstøtte til kolleger
- Være vår superbruker på QGIS som en fremtidig GIS-plattform
Dersom du har interesse og evner for det, vil det også være mulighet for å bidra aktivt i vår strategiutvikling innenfor fagområdet.
Kvalifikasjoner
Du har en god teknisk forståelse og evne til å sette deg inn i komplekse systemer. Samtidig har du oversikt over brukernes behov og trives med å samarbeide på tvers av fagområder for å finne effektive løsninger.
- Du har relevant utdanning fra fagskole, høyskole eller universitet innenfor geomatikk, kartografi, GIS, eiendomsforvaltning eller tilsvarende
- Du har erfaring med bruk og forvaltning av geografiske informasjonssystemer (GIS), gjerne fra kommunal sektor
- Det er en fordel om du har kunnskap om forvaltning og ajourhold av planregister og digitale arealplaner i henhold til gjeldende regelverk
- Det er en fordel om du har erfaring med bruk av Gisline og Kommunekart
- Det er en fordel om du har erfaring med bruk av QGIS eller ArcGIS
- Det er en fordel om du har godkjenning som Matrikkelfører
- Du er god til å kommunisere muntlig og skriftlig på norsk
Personlige egenskaper
- Du jobber metodisk og er opptatt av å sikre korrekte og pålitelige data
- Du er engasjert i faglig utvikling, tilegner deg raskt ny kunnskap og håndterer endringer og nye utfordringer på en konstruktiv måte
- Du er serviceinnstilt og trives med kundekontakt
Vi tilbyr
Bli en viktig del av vår Geodata-avdeling med 11 engasjerte kolleger. Vi utfører oppgaver innen landmåling, matrikkelføring og kartforvaltning, samt drifter og utvikler kommunens GIS-systemer.
Hos oss får du:
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver som utfordrer deg og gir gode muligheter for faglig og personlig vekst
- Mulighet til å bidra til fremtidens kunnskapsgrunnlag ved å utvikle bruken av digitale kartdata og temadata
- Et engasjert fagmiljø i en kommune som satser på innovasjon og digitalisering av tjenestene
- Lønn etter avtale God pensjons- og forsikringsordning i KLP
- Fleksibel arbeidstid og muligheter for hjemmekontor ved behov
- Velferdsordninger som bedriftshytte, kunstforening og bedriftsidrettslag
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Hvordan søker du
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer og fokus på innovasjon og utvikling.
Hos oss får du en jobb med mening og muligheter til å gjøre en forskjell!
Kontaktinformasjon
Odd Arne Bakke-Ludviksen, konstituert virksomhetsleder, 98 23 18 92Arbeidssted
Feyers gate 73256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Larvik kommuneReferansenr.: 4946698836
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Odd Arne Bakke-Ludviksen
konstituert virksomhetsleder
98 23 18 92
Om bedriften
Larvik kommune har et areal på 813 km² og over 48.000 innbyggere. Med 3700 ansatte er vi en av de største arbeidsgiverne i Vestfold.
Larvik er en kulturkommune, en havneby og et populært reisemål med fantastisk kystlinje, urbane muligheter og sjarmerende tettsteder. Her er det kort vei til både natur og kultur, nabobyene i Vestfold og Telemark og til den store verden via Torp flyplass.
Larvik har et solid næringsliv og et omfattende tilbud innen kultur, friluftsliv og rekreasjon. Hos oss er mulighetene mange og ambisjonene store. Derfor trenger vi dyktige medarbeidere som vil være med å bygge fremtidens Larvik.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2922946
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9d71256ae6af43da956259052208d2c9