Avdelingsleder
21400 - Avlastning og omsorgstjenester til barn og unge, Asker kommune
Bråsetveien 10, 3440 Røyken, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Bråsetveien barnebolig søker etter avdelingsleder. Avdelingen er plassert i virksomhet Avlastnings og omsorgstjenester til barn og unge. Virksomheten yter tjenester til barn, unge og familier med særlig tyngende omsorgsoppgaver. Virksomheten drifter 3 avlastnings-institusjoner, 1 barnebolig og privat avlastning, støttekontakt og BPA-ordninger.
I virksomheten er det 4 rådgivere, som har ansvar for saksbehandling, økonomi og fag på overordnet nivå, i tillegg 6 avdelingsledere. Ledergruppa og administrasjonen har ett tett samarbeid med møtepunkter hver uke. Asker kommune tilbyr jevnlig lederutviklling.
Barneboligen har pr i dag rundt 80 ansatte. Det er ulike arbeidstidsordninger i Barneboligen, ordinær turnus, turnus med langvakter og døgnvakter. Barneboligen har 7 heltidsplasser for barn opp til 18 år. Barna i barneboligen har store bistandsbehov, det er et utstrakt samarbeid med spesialisthelsetjenester, skoler, statsforvalter, pårørende, primærhelsetjenesten, andre virksomheter i tjenesteområdet m.fl. Det er to avdelingsledere i Barneboligen, i tillegg har avdelingen vaktbokansvarlig og fagkoordinator. I denne avdelingen er det et utstrakt behov for oppfølging av ansatte ift kompetanse og arbeid med skadeavvergende tiltak.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift av Barneboligen
- Personalansvar
- Turnus
- Rekruttering
- Sykefraværsoppfølging
- Delegert ansvar for økonomi
- Samarbeid med Statsforvalter i forhold til Kap 9, Helse- og omsorgstjenesteloven
- Overganger fra barn til voksen og flytteprosesser
- HMS - Tre parts samarbeid
- Overordnet faglig ansvar, herunder forsvarlig drift.
- Sørge for samarbeid med aktuelle instanser
Kvalifikasjoner
- Utdanning på Bachelor eller Masternivå innen Helse og sosialfaglig retning. Det er ønskelig med lederutdanning
- Kjennskap til og erfaringer med brukergruppa
- Personlig egnethet vektlegges
- Krav om førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Du må:
- Være engasjert i både store og små problemstillinger
- Ha evne til å definere en oppgave og lete frem de beste løsningene
- Ha evne til å se den enkelte, og være inkluderende
- Være en trygg leder for ansatte som står i en krevende arbeidshverdag
- Være tilstedeværende og like å være der det skjer
- Ha evne til å komme overens med mennesker
- Ha evne til å se det store bildet og ha flere perspektiver
- Være en lagspiller
- Kunne foreta prioriteringer
- Tørre å delegere og dele ansvaret med kolleger
- Klare å se medarbeideres potensiale til utvikling og endring
- Tørre å være modig ög ta sjanser
- Være strukturert og målrettet
Vi tilbyr
En avdeling med et arbeidsmiljø med fokus på å se hverandre, ta vare på hverandre, forstå hverandre, akseptere hverandre, gi hverandre gode arbeidshverdager.
Personalgruppen er godt trent på å veilede og bistå hverandre
God kompetanse i forhold til turnus/arbeidsplaner, protokoller, systematisk arbeid med skade-avverging, førstehjelp og livredning, arbeid med tvang og makt
Du får være del av en kompetent og inkluderende leder og rådgivergruppe som til sammen utgjør et bredt fagfelt
Et godt etablert samarbeid med spesialisthelsetjenester, bedriftshelsetjenesten, andre virksomheter og statsforvalter
Lønn etter Asker kommunes lønns- og stillingsregulativ, kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Cathrine Kjærstad, 97772166Arbeidssted
Bråsetveien 103440 Røyken
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4945365376
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted