Økonomisk rådgiver
Nav Askøy, Askøy kommune
Kleppestø senter, 5300 Kleppestø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Økonomisk rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Er du strukturert, løsningsdyktig og trives med høyt arbeidstempo? Er du en relasjonsbygger med en tydelig stemme? Motiveres du av å hjelpe andre med å løse sine utfordringer? Har du god økonomisk forståelse? Da er du sannsynligvis den vi ser etter!
Vi har ledig fast stilling som økonomisk rådgiver ved Nav Askøy. Tjenesten er et tilbud til alle innbyggere i Askøy kommune. Som økonomi- og gjeldsrådgiver møter du personer og familier som har kommet i en utfordrende økonomisk situasjon og henvender seg til Nav. I dette arbeidet medvirker du til at innbyggere får oversikt over sin totale gjeldsbyrde og økonomiske situasjon, og du bistår med å oppnå varig eller midlertidig løsning på deres gjeldsproblem.
Du må være tydelig i din kommunikasjon og møte mennesker med respekt. I en travel hverdag vil du måtte håndtere ulike oppgaver på en smidig og serviceinnstilt måte, både selvstendig og tverrfaglig. Du vil måtte prioritere, sette deg inn i nye arbeidsoppgaver og tilegne deg stadig ny kunnskap. Stillingen innebærer en høy grad av brukerkontakt, veiledning og møtevirksomhet.
NAV Askøy holder til på Kleppestø. Vi er om lag 70 tilsatte på kontoret og vi samarbeider tett med NAV Øygarden som sammen med oss utgjør Region Vest i NAV Vestland. Kontoret vårt ligger sentralt til og det tar 12 minutter sjøvegen med båt fra Bergen sentrum. Med bil eller buss kjører du køfritt fra Bergen til Askøy. I juli 2025 flytter vi inn i helt nye lokaler på Kleppestø senter der vi får aktivitetsbaserte arbeidsplasser.
Arbeidsoppgaver
- Økonomisk råd og veiledning til privatpersoner om daglig økonomi og budsjett
- Bistå personer med gjeldsproblemer av ulik karakter
- Utarbeide løsningsforslag basert på prinsippene i gjeldsordningsloven
- Svare på henvendelser og gi råd om gjeldsproblemer, herunder inkasso, tvangssalg av bolig, utleggstrekk, rettslig og utenrettslig gjeldsordning
- Være støtteperson for andre ansatte ved Nav Askøy som er i kontakt med innbyggere med økonomiske problemer
- Utstrakt samarbeid med Namsmannen, inkassobyråer, banker og andre samarbeidspartnere
- Økonomisk veiledning/opplæring på gruppenivå i relevante sammenhenger
- Saksbehandling og oppfølgning etter § 17 i lov om sosiale tjenester
NAV Askøy jobber kontinuerlig for å levere de beste tjenestene til innbyggere og samarbeidspartnere. Det kan medføre endring i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet.
Kvalifikasjoner
Du må ha:- Fullført 3-årig utdannelse tilsvarende bachelor, fortrinnsvis økonomisk og/eller samfunnsfaglig retning. Utdanning fra utlandet skal være godkjent fra HK-direktoratet (tidligere NOKUT). Særskilt relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for utdanningskravet.
- God økonomi forståelse
- Kompetanse i bruk av digitale verktøy
- Erfaring med veiledning og oppfølging av mennesker som står i omstilling og endringsprosesser
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper og kommunikasjonsferdigheter
Det er ønskelig at du har:
- God kjennskap til, og interesse for Nav sitt samfunnsoppdrag
- Kompetanse og/eller erfaring innen hverdags økonomi og motivasjonsarbeid
- Erfaring fra arbeid med offentlig forvaltning og kjennskap til relevant lovverk, som gjeldsordningsloven, dekningsloven og lov om sosiale tjenester
- Førerkort kl. B
Vi ser etter deg som
- Har trygghet til å møte personer som står i utfordrende livssituasjoner
- Kan jobbe målrettet, nøyaktig og effektivt
- Har evner til å motivere og skape gode relasjoner
- Er tydelig og kan sette grenser
- Evner å jobbe selvstendig og er beslutningsdyktig
- Har omstillingsevne og gode kommunikasjonsferdigheter
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
- Fleksibel arbeidstid og gode pensjonsordninger
- Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
- Mulighet for hybrid arbeidshverdag
- Godt arbeidsmiljø
Generelle opplysninger:
I henhold til offentlighetsloven §25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette før søkerliste utarbeides.
Eventuelle vitnemål og attester kan legges inn som vedlegg til søknaden.
Kontaktinformasjon
Sofie Overgaard, Avdelingsleder, +47 47178737, sofie.overgaard@nav.noArbeidssted
Kleppestø senter5300 Kleppestø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Askøy kommuneReferansenr.: 4993455885
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Raus – interessert – modig - kompetent
Askøy kommune er med våre rundt 30.000 innbyggere og 2000 medarbeidere en av de største kommunene og arbeidsplassene i Vestland fylke. Askøy ligger nordvest for Bergen, og det tar kun 15 minutter å kjøre fra Bergen sentrum til kommunesenteret Kleppestø. Det er også enkelt å reise kollektivt med hurtigbåt eller buss.
Sammen jobber vi for å gi øyens innbyggere et godt bomiljø med gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, og kultur- og fritidstilbud.
For at vi skal kunne løse oppgavene våre best mulig trenger vi medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Vi ser på mangfold som en styrke, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
39d888d1-069c-48ed-a9db-d0c774b8f9a6
- Hentet fra
talentech
- Referanse
37e435f85f544a608d4143bf3c3cf7ba