Seksjonsleder Kontrakt og Arbeidslivsseriøsitet
Oslo kommune, Boligbygg Oslo KF
Wergelandsveien 3, 0167 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder Kontrakt og Arbeidslivsseriøsitet
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 19. mai
Som Seksjonsleder for Kontrakt og Arbeidslivsseriøsitet vil du spille en sentral rolle i at Boligbygg og Eiendomsavdelingen når sine overordnede mål. Siden seksjonen er nyopprettet, vil ny seksjonsleder få muligheten til å forme seksjonen i samarbeid med øvrige seksjonsledere og andre nøkkelpersoner. Dette krever en initiativrik, uredd og metodisk leder som kan drive arbeidet med å etablere seksjonens oppdaterte formål, roller- og ansvarsområder og prosesser.
Litt om seksjonen Kontrakt og Arbeidslivsseriøsitet:
Hensikten med seksjonen er å sentralisere strategiske ansvarsområder tilknyttet rammeavtaler, kontrakt- og leverandøroppfølging, SHA og reklamasjonshåndtering. Seksjonens mandat detaljeres videre når ny seksjonsleder er på plass.
Ansvarsområder og Arbeidsoppgaver
Overordnet ansvar for effektiv rådgivning og oppfølging av avdelingens utførende aktiviteter innenfor seksjonens fagområder
Utøve lederskap i henhold til Oslo Kommune og Boligbyggs lederprinsipper
Personal- budsjett og resultatansvar
Prosedyreansvarlig for seksjonens fagområder
Utvikle mål og strategier for seksjonens fagområder
Sørge for kontinuerlig fokus på effektivisering og forbedring
Vedlikeholde og utvikle relevant innhold i kvalitetssystemet
Vurdere risiko, forenkle og forbedre avdelingens prosedyrer og rutiner for seksjonens fagområder
Sørge for nødvendig opplæring internt og eksternt
Sikre god samhandling internt og eksternt
Planlegge og sikre effektiv ivaretakelse av seksjonens fagområder for hele avdeling Eiendom
Medarbeideroppfølging- og utvikling
Ressursdisponering
Rapportere status på seksjonens aktiviteter
Utvikle og vedlikeholde hensiktsmessige prosedyrer, malverk, systemer etc. for utføremiljøene
Sørge for rådgivning, oppfølging og støtte i alle faser av prosjekter/tiltak/drift
Rådgivning i eiendomsavdelingens kjerneprosesser og i strategisk planlegging innenfor seksjonens fagområder
Legge til rette for samhandling med egen og andre seksjoner, avdelinger og eksterne aktører
Besørge underlag i rammeavtaler og kontrakter
Oppfølging av Eiendomsavdelingens kontraktsmedhjelpere og rammeavtalepartnere
Ansvar for ettermarkedsfasen i prosjekter/tiltak
Utvikle og vedlikeholde kontrollerfunksjoner
Kvalifikasjoner
Mastergrad, fortrinnsvis innenfor økonomi, ledelse og/eller juridiske fag.Erfaring fra eiendomsfaglig/byggteknisk bedrift, fortrinnsvis innenfor boligsektoren
God erfaring med SHA og arbeidslivsseriøsitet, fortrinnsvis Oslo kommune
Erfaring med økonomistyring og god økonomisk forståelse
Erfaring med kontraktsoppfølging
Erfaring med kvalitetsarbeid, kjennskap til ISO er en fordel
Erfaring fra offentlig sektor, fortrinnsvis i Oslo kommune og Boligbygg
Ledererfaring er ønskelig
Forhandlingsvant og sterke ferdigheter innen leverandør- og leveranseoppfølging
God kjennskap og erfaring med offentlige anskaffelser
God kjennskap til relevante lover og forskrifter, inkludert aktsomhetsvurderinger/åpenhetsloven
Svært god IT kompetanse
Svært god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk
Personlige egenskaper
Motiverende og inkluderende fremferdTydelig og tillitsskapende
Gode samarbeidsevner
Utviklings- og resultatorientert, med et strategisk blikk
Strukturert, metodisk og nøyaktig
Sterke analytiske ferdigheter og problemløsningsevne
Beslutningsdyktig med god gjennomføringsevne
Initiativrik, uredd og engasjert
Stor arbeidskapasitet
Vi tilbyr
Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig miljø
Fleksibel arbeidstid og fleksitidsordning
Oslo Kommunes fordelaktige pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter avtale, i henhold til Oslo Kommunes lønnsregulativ
En meningsfull og samfunnsnyttig jobb
For tiden holder vi til i Wergelandsveien 1-3. Fra 26.mai 2025 flytter vi inn i nyoppussede lokaler i Nydalen Allè 37.
Har du spørsmål til stillingen? Da er du velkommen til å kontakte Avdelingsleder for Eiendom Camilla Angell Stray-Pedersen på telefon: 99040099
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Camilla Angell Stray-Pedersen, Avdelingsleder Eiendom, 99040099, camilla.stray-pedersen@bby.oslo.kommune.noUmar Saghir Khan, HR-Rådgiver, 98830808, umar.khan@bby.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Wergelandsveien 30167 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4965251023
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.05.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Camilla Angell Stray-Pedersen
Avdelingsleder Eiendom
99040099
Om bedriften
Boligbygg Oslo KF er et kommunalt foretak som eier, forvalter og leier ut Oslos kommunale boliger. Med mer enn 11 000 boliger og ca. en million kvadratmeter er foretaket Norges største utleier av boliger. Vi skal sørge for trygge og gode boliger for innbyggere som trenger en tilpasset bolig eller er i en vanskelig livssituasjon. Våre boliger er fordelt på alle Oslos 15 bydeler og ligger i alt fra verneverdige 1890-gårder til helt moderne nybygg. Boligbygg skal i tiden fremover skaffe flere boliger for utleie og skal gjennom vår eiendomsforvaltning bidra til å nå Oslo kommunes klima- og miljømål.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2932199
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d0fe67fa64c44812b383f5d9f31278f7