Spesialkonsulent/konsulent - veileder Nav Lillestrøm
Lillestrøm kommune
Dampsagveien 2B, 2000 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Spesialkonsulent/konsulent - veileder Nav
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Nav Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom Nav sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. Nav Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".
Avdelingen er i dag organisert i fire team som jobber med å ivareta den helhetlige oppfølgingen av flyktninger; team Bo- og oppfølging, team Mestring og kompetanse, team Hurtigspor og team Intro. Vi er et Nav-kontor og en avdeling som jobber ut ifra flyktningens behov. Sammensetning av teamene vil derfor kunne endre seg når det er til det beste for en helhetlig oppfølging av flyktningene. Vi vil derfor vurdere hvilket team du skal jobbe i ut fra kontorets behov og din kompetanse.
Vi har behov for å ansette en fast veileder i avdeling Flyktning. Vi jobber tverrfaglig, og ut fra et forebyggende perspektiv, og samarbeider med mange relevante samarbeidspartnere.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak dreie seg om helhetlig oppfølging og veiledning av flyktninger
- Bosetting og oppfølging av nyankomne flyktninger
- Oppfølging av deltakere i introduksjonsprogram med mål om arbeid eller utdanning
- Samarbeid med relevante samarbeidspartnere
- Saksbehandling etter introduksjonsloven, integreringsloven og lov om sosiale tjenester i Nav
- Markedsarbeid
- Igangsetting og oppfølging av arbeidsrettede Nav-tiltak
Kvalifikasjoner
- Bachelorgrad fra universitet eller høyskole, innen et fagområde som er relevant for stillingen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Solid erfaring fra veiledning mot jobb og studier, økonomisk saksbehandling, og/eller arbeid med flyktninger
- God kunnskap om dagens arbeidsliv og arbeidsmarked
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Gode digitale ferdigheter og behersker godt en arbeidshverdag på digitale plattformer
Ønskelig erfaring:
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
Vi ønsker deg som:
- Er empatisk og forståelsesfull: Du har evnen til å motivere mennesker i ulike livssituasjoner og møte dem med respekt.
- Har gode samarbeidsevner: Du kan koordinere tjenester med for eksempel læringssenter, helsevesenet, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere.
- Er fleksibel og løsningsorientert: Du trives i en variert arbeidshverdag med høyt tempo og finner løsninger på utfordringer.
- Er helhetstenkende og har god rolleforståelse: Du ser sammenhenger og forstår din rolle i et større system.
- Har sterke kommunikasjonsferdigheter: Du kan formidle informasjon klart og tydelig, både skriftlig og muntlig.
- Er engasjert og motivert: Du brenner for å hjelpe andre og ser arbeid som en nøkkel til vellykket integrering.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer
- En helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-acticity-based-workplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Fleksibel arbeidstid, med sommer-/vintertid
- Kommunal stilling, lønnsinnplassering iht hovedtariffavtalen og pensjonsordning gjennom KLP
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Hedda Wingerei, Vikarierende avdelingsleder, 46821040Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4988685285
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Hedda Wingerei
Vikarierende avdelingsleder
46821040
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
39638332-4e18-4bf4-a2d9-9b34d3b27b31
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a7fe78a8d7134c14bf8663cd7f930b9d