Økonomisk rådgiver
Lund kommune
Moiveien 9, 4460 Moi, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Økonomisk rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 21. april
Er du på jakt etter nye arbeidsoppgaver og en fleksibel arbeidsgiver? Mer ansvar og rom for å utforme egen arbeidshverdag? Et godt, økonomifaglig fellesskap? Da er kanskje dette jobben for nettopp deg!
Lund kommunes sentraladministrasjon er på jakt etter en økonomisk rådgiver, og ser frem til å høre fra deg om dette kan være av interesse.
Stillingen inngår som en del av sentraladministrasjonens fagteam for økonomi. Teamet jobber med økonomisk planlegging og analyse, budsjett, regnskap, rapporteringer, lønn, anskaffelser, saksbehandling og andre økonomirelaterte oppgaver. Du vil også jobbe i tett samarbeid med øvrige ansatte i sentraladministrasjonen, herunder kommunalsjef økonomi og personal.
Arbeidsoppgaver
- ansvar for kommunens regnskap- bidra med økonomisk rådgivning til kommunens øvrige etater
- delta i forberedelse av saker som skal til politisk behandling
- bidra til å utvikle og forbedre rutiner for økonomisk internkontroll i kommunen
- bidra i arbeidet med løpende kontroll, avstemming og levering av oppgaver innen fagfeltet, inkludert blant annet årsoppgjør, merverdiavgiftsoppgaver,
anleggsverdiregnskap, bankavstemming, selvkostberegning og pensjonskostnader.
- delta i arbeidet med å følge opp gjeldsporteføljen
- andre oppgaver som naturlig hører inn under stillingen
Kvalifikasjoner
For å bli vurdert for stillingen, bør du ha:
- relevant økonomisk utdannelse på minimum bachelornivå, men langvarig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- erfaring med regnskaps- og økonomiarbeid, gjerne fra kommunal sektor
- evne til å sette deg inn i lover og regler
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- god IKT- og systemforståelse
Personlige egenskaper
Vi ønsker at du:
- har interesse for utviklingsarbeid, effektivisering og prosessforbedring
- er løsningsorientert og tar initiativ
- samarbeider godt og deler kunnskap, erfaringer og informasjon, samt er en støtte for andre
- har god forståelse for Excel
- klarer å jobbe selvstendig, nøyaktig og effektivt og levere innen fastsatte frister
Vi legger vekt på personlig egnethet og motivasjon for stillingen.
Vi tilbyr
- et sosialt, godt og inkluderende arbeidsmiljø med faglig dyktige kollegaer- muligheter for kurs og kompetanseheving
- fleksibel arbeidstid
- konkurransedyktig lønn
- meget gode forsikrings- og pensjonsordninger
- treningsavtale
- mulighet for delvis hjemmekontor etter avtale
Kontaktinformasjon
Espen Lindal, Kommunalsjef økonomi og personal, 994 59 312, espen.lindal@lund.kommune.noArbeidssted
Moiveien 94460 MOI
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lund kommuneReferansenr.: 4938139750
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Lund kommune ligger sør i Rogaland ved grensen til Agder, og har et folketall på ca. 3200 innbyggere. Lund er en av de fire Dalanekommunene sammen med Eigersund, Bjerkreim og Sokndal. Lund kommune samarbeider både østover med Listerkommunene og vestover med bl.a. Dalanekommunene for å løse deler av tjenestetilbudet.
Kommunesenteret i Lund er Moi, hvor også rådhuset er lokalisert. Ualand og Eik er sentrum i hhv. Heskestadbygda og Hovsherad.
Næringslivet i Lund er variert. Vi har alt fra store industribedrifter til små spennende nisjebedrifter. Lund er en av fem Magmakommuner. Geologi og natur inviterer til gode opplevelser for den friluftsinteresserte.
Lund kommune er én av 189 kommuner i Norge som er med i ny ordning for sletting av studielån (sentralitetssone 5). Dette innebærer at du kan få slettet 25.000 kr årlig, helt til lånet er nedbetalt! For mer informasjon se Lånekassens hjemmesider.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2890473
- Hentet fra
talentech
- Referanse
955c305984d24391be8c711edbc54004