Enhetssjef regnskap, lønn og personaladministrasjon
HR og interne tjenester, Bærum kommune
Rådhustorget 2, 1337 Sandvika
Om jobben
Stillingstittel
Enhetssjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Arbeidssted
Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 3. november
Nyopprettet enhet Regnskap, lønn og personaladministrasjon har ansvar for kommunens virksomhetsovergripende regnskaps –, lønns- og personalprosesser.
Tjenestestedet forvalter felles prosess- og systemstøtte på tvers av organisasjonen. Enkelte av funksjonene har en faglig kobling til kommunedirektør. Enheten skal, i tett samspill med direktørområdene, gi prosess- og saksbehandlingsstøtte og sikre etterlevelse av regelverk, standarder og interne føringer.
Tjenestestedet ivaretar fagmyndighet for regnskap og lønn, er systemeier/forvalter for relevante økonomi-, lønns- og personalsystemer og driver kontinuerlig forbedring og automatisering i tråd med målbildet for nytt ERP-system som Bærum Kommune for tiden er i planleggingsfasen av.
Enheten består av 72 årsverk fordelt på fire avdelinger, og ett regnskap- og lønnsfaglig team.
Arbeidsoppgaver
- Utarbeidelse av årsregnskapet
- Overordnede ansvar for regnskapsføring, fakturering, innfordring, betalingsformidling, likviditetsoppfølging, merverdiavgift i kommunen
- Systemeier av økonomisystem, fakturadistribusjonssystem, utfaktureringssystem, inngående fakturasystem, Lønns- og personalsystem og kassasystem
- Fagansvarlig for regnskap, lønn og personal
- Budsjett- og personalansvar for enheten
- Identifisere, analysere og videreformidle forbedringsområder
- Ansvar for forvaltning av rollebaserte tilganger, Organisasjonsenhetsregisteret og tilgangsstyring i Altinn
- Overordnede prosessansvar for oppstart, endring og avslutning av arbeidsforhold i kommunen
Kvalifikasjoner
- 5-årig høyskoleutdanning innen Økonomi og ledelse
- Lang erfaring innen kommunalt regnskap
- Relevant ledererfaring
- Kompetanse i kommunalt budsjettarbeid
- Meget god IT-kompetanse og systemforståelse
- Faglig innsikt i lønn, innkjøp og personaladministrasjon såvel som regnskap
Personlige egenskaper
- Målbevissthet og resultatorientering
- Gode relasjonelle egenskaper
- Endrings- og omstillingsdyktig
- Stor arbeidskapasitet
- Evne til å håndtere flere og komplekse arbeidsoppgaver samtidig
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
Kontaktinformasjon
Ole Ursin-Smith, Kommunalsjef HR og interne tjenester, 90063595Arbeidssted
Rådhustorget 21337 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommuneReferansenr.: 5018452312
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Ole Ursin-Smith
Kommunalsjef HR og interne tjenester
90063595
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3867d7ea-33b0-4b91-8a53-793a92e494b1
- Hentet fra
talentech
- Referanse
30000a3958c34640af57f464883b4b69
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Oslo kommune, Bydel Nordstrand
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Deichman bibliotek - administrasjon, Oslo kommune, Deichman bibliotek
Sted
Oslo
Teamleder regnskap - Oslo
Arbeidsgiver
Söderberg & Partners Wealth Management AS
Sted
Oslo