Arkiv- og servicekonsulent
Kirkelig fellesråd i Oslo
Akersbakken 32, 0172 Oslo, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Servicekonsulent / arkiv
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i overmorgen
Vi søker etter en person som skal ha hovedansvar for arkiv, og i tillegg ha noe fast arbeidstid på kirketorget.
Arkiv:
Arkivet er elektronisk, Public360, og du vil få ansvar for arkivet til Kirkelig fellesråd i Oslo. Det er dessuten behov for bistand til daglig ledere i våre 39 menigheter i forbindelse med deres arkiv. Du vil også ha ansvar for post mottatt til Akersbakken 32 og digitalt til Kirkelig fellesråd i Oslo. Det betyr at du som ansettes bør like systemer, ansvar og nøyaktighet.
Kirketorget:
Kirketorget er Oslo-kirkens ansikt utad, og tar imot alle henvendelser om kirkelige handlinger. Vi er et hyggelig kontorfellesskap som yter god service til alle som kontakter oss. Kirketorget består av tre-fire ansatte, som arbeider både selvstendig og i team. Som servicekonsulent må du like å snakke i telefonen, svare på eposter, jobbe med data og være behjelpelig med å løse store og små utfordringer. Vår viktigste oppgave er å bidra til at begravelser, vielser og dåp gjennomføres på riktig sted, til rett tidspunkt og med riktig personell. Servicekonsulentene samarbeider med begravelsesbyråer, gravferdsetaten, prester, daglige leder, kantorer og andre ansatte i KfiO.
Serviceavdelingen ledes av assisterende kirkeverge.
Kontorene våre ligger sentralt i Oslo, rett ved Vår Frelsers gravlund på St. Hanshaugen. Vi ser frem til å få en ny kollega på laget!
Kirkelig fellesråd i Oslo innhenter samtykke fra alle søkere til å stå på offentlig søkerliste. Det er mulig å bli unntatt fra å stå på offentlig søkerliste. Har man gitt samtykke til å stå på offentlig søkerliste kan dette på ethvert tidspunkt trekkes tilbake.
Kirkelig fellesråd i Oslo følger forvatningslovforskriften kapittel 5 og praktiserer partsoffentlighet/partsinnsyn.
Arbeidsoppgaver
- Være arkivansvarlig i organisasjonen (opplæring, oppfølging og forbedring av rutiner, arbeid P360 m.m.)
- Rydde i vårt gamle fysiske arkiv
- Ansvar for mottak av post til Akersbakken 32 og digital post
- Ivareta ekspedisjon og annen saksbehandling knyttet til kirkelige handlinger m.m, i samhandling med de øvrige på Kirketorget.
- Være kirkens ansikt utad i møte med brukerne.
- Bidra til å forbedre og utvikle både rutiner og kundeservice.
- Etter avtale, ivareta andre administrative oppgaver
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innen arkiv eller administrative fag. Ved spesielt relevant arbeidserfaring kan kravet fravikes.
- Gode datakunnskaper, erfaring med P360/digitalt arkiv er en fordel.
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne. Skriftspråket er bokmål.
- Evne til å veksle mellom mange ulike oppgaver innenfor arbeidsdagen, i møte med mennesker som tar kontakt med kirken og i samarbeid med øvrig ansatte.
- Kjennskap til eller ønske om å tilegne seg kunnskap om kirkens liv og aktiviteter.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Den tilsatte må være medlem av Den norske kirke.
Personlige egenskaper
- Kunne arbeide effektivt, strukturert og ryddig.
- Evne til å se oppgaver og kunne arbeide selvstendig.
- Være imøtekommende og kommunisere godt med de som tar kontakt med kirken.
- Kunne håndtere flere oppgaver parallelt.
- Fleksibel og samarbeidsvillig med evne og vilje til å forholde seg til mennesker i sårbare situasjoner.
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsfellesskap med høy aktivitet.
- En meningsfull arbeidshverdag med varierte oppgaver.
- Lønn og arbeidsvilkår i henhold til tariffavtale (KA).
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP.
- God opplæring og innføring.
- Kontor i Akersbakken 32.
Kontaktinformasjon
Astrid Holmsen Krogh, Assisterende kirkeverge, +47 996 93 553Kamilla Døvik, HR-rådgiver, +47 905 75 730
Arbeidssted
Akersbakken 320172 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i OsloReferansenr.: 4956242612
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.05.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Kamilla Døvik
HR-rådgiver
+47 905 75 730
Astrid Holmsen Krogh
Assisterende kirkeverge
+47 996 93 553
Om bedriften
Kirkelig fellesråd i Oslo (KfiO) er forvaltningsorgan for de 39 menighetene i hovedstaden, med ca. 280 ansatte.
Ansvarsområdet dekker også eiendomsforvaltning for 65 kirkebygg og andre eiendommer.
Driftsbudsjettet er i 2024 på 288 millioner og investeringsbudsjettet på 45 millioner kroner.
KfiO har sammen med Oslo biskop og bispedømmeråd visjonen om at kirken skal være levende, nær og tilgjengelig i lokalsamfunnet.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2923753
- Hentet fra
talentech
- Referanse
dfcc16fa1830486593b73d3a1465f45c