Fast stilling i Råde kommune
Råde kommune Virksomhet familie
Skråtorpveien 2b, 1640 Råde
Om jobben
Stillingstittel
Vi søker frivillighetskoordinator!
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 17. juni
Råde kommune ønsker et tett samarbeid med frivillig sektor for å stimulere til aktivitet, deltagelse og sosial inkludering for våre innbyggere. Frivillighetskoordinatoren skal legge til rette for at frivillighet får en naturlig plass i Råde kommune, og får en koordinerende funksjon for frivillig virksomhet. Stillingen er organisert i avdeling for kultur og fritid, som er en avdeling i virksomhet familie.
Avdeling for kultur og fritid består i dag av fritidsseksjon, kulturkontor, bibliotek og frivillighetssentral. I tillegg er vi i oppstart med å etablere et forebyggende team som også vil være tilknyttet avdelingen.
Virksomhet familie er en av 11 virksomheter i Råde kommune, og består av avdelingene PPT, styrket barnehage, helsestasjon med skolehelsetjeneste, barnevern, psykisk helse- og rustjeneste, samt kultur og fritid. En av kommunens visjoner er at Råde Kommune er et godt sted å vokse opp og å bo i, og virksomhetens visjon er å hjelpe til at kommunens innbyggere har det bra der de er.
Fagenhetene i virksomhet familie er spesialister på hver sine områder, samtidig som det i utstrakt grad samarbeides om gode og helhetlige tjenester til kommunens innbyggere. Å sette søkelys på ressursene i den enkelte og deres nettverk er en felles plattform for virksomheten.
Våre verdier raushet, glede og respekt er styrende for vårt arbeid og vårt motto er: "snakker vi sammen – skaper vi sammen"
Arbeidsoppgaver:
Være pådriver for utvikling og drift av kommunens frivillighetssentral
Være synlig, tilgjengelig og bidra til god samhandling mellom Råde kommune og frivilligheten i kommunen
Etablere og lede nettverk/frivilligforum for frivillig kontakter, systematisere mottak og oppfølging av frivillige
Være tilgjengelig for råd og bistand, samt praktisk samarbeid om rekruttering og nye former for frivillighetsarbeid
Delta i relevante prosjekter og utviklingsoppgaver
Systemarbeid som sikrer utvikling i tråd med kommunens visjoner, mål og planer
Kvalifikasjoner:
Relevant utdanning på høyskolenivå
- Relevant erfaring kan kompensere for utdannelseskravet
Kunnskap/erfaring om frivillige organisasjoner og fra arbeid med frivillighet
Kunnskap om folkehelse
God organisasjonsforståelse, kunnskap om offentlig forvaltning og politiske prosesser
Engasjement for innovasjon og samskaping
God kjennskap til digital kommunikasjon og digitale plattformer
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Du kan jobbe selvstendig og i team
Du er faglig engasjert, og initiativrik
Du bidrar til et positivt og lærevillig arbeidsmiljø
Du er reflektert og ansvarsbevisst
Vi tilbyr:
Godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
Lønn etter gjeldende tariffavtale
Pensjonsavtale i KLP
Spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i et fremtidsrettet fagfelt
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig