Rådgiver Anskaffelser
11400 - Anskaffelser, Asker kommune
Lensmannslia 4, 1386 Asker
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver Anskaffelser
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 19. januar
Vil du bli del av et dyktig og fremoverlent anskaffelsesmiljø?
Asker kommune har høye ambisjoner innen miljømessig og sosial bærekraft. Innkjøpsmakten brukes derfor strategisk for å bidra til å oppfylle kommunens mål samtidig som vi dekker innbygernes behov. Seksjon Anskaffelser gjennomfører et bredt spekter av anskaffelser i samarbeid med virksomheter i hele kommunen. Vi tilstreber å ha tett dialog og samarbeid med næringslivet slik at vi finner best mulig løsninger for kommunen og for innbyggerne.
Seksjonen består av 12 dyktige medarbeidere med solid erfaring og kompetanse. Seksjonen har et godt og uformelt arbeidsmiljø og vi legger stor vekt på samarbeid, kompetansebygging, faglig utvikling og å ha det gøy på jobb! .
Vi holder til i trivelige, lyse og moderne lokaler i Lensmannslia 4, sentralt i Asker.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til utvikling av anskaffelsene i Asker kommune i tråd med strategien "Bærekraftige Anskaffelser".
- Lede anskaffelsesprosesser i samarbeid med faggrupper, gjennomføre markedsdialoger, gjennomføre konkurranser, dialog med leverandører, forhandlinger, evaluere tilbud og tildele kontrakter.
- Være en god strategisk sparringspartner, sikre god behovsdekning, optimalisere kommersielle betingelser og tilrettelegge for gevinster.
- Dialog med næringslivet og markedet .
- Oppfølging av kontrakter og leverandører for å sikre gode leveranser til kommunen.
- Opplæring og kompetanseutveksling med ansatte og samarbeidspartnere.
- Andre arbeidsoppgaver innen seksjonens ansvarsområde som analyser og utvikling av metodikk, prosesser og rutiner
Kvalifikasjoner
- Høyskole- eller universitetsutdannelse. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for formell kompetanse.
- Erfaring med anskaffelsesprosesser.
- Kjennskap til digitale anskaffelsesverktøy (KGV/KAV/e-handel, analyseverktøy).
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Kjennskap til regelverket om offentlige anskaffelser.
Personlige egenskaper
- Du er nysgjerrig, har evnen til å lære og deler gjerne kunnskap.
- Du liker både å jobbe selvstendig og i team.
- Du er målrettet og liker å oppnå konkrete resultater.
- Du er serviceinnstilt og løsningsorientert.
- Du liker å utfordre det etablerte.
- Du har gode kommunikasjonsevner.
- Du er analytisk og strukturert.
Vi tilbyr
- Et hyggelig og godt arbeidsmiljø med solid kompetanse.
- Et anskaffelsesmiljø som er opptatt av å bruke anskaffelser strategisk for å gi det beste tilbudet til kommunens innbyggere.
- Gode utviklingsmuligheter.
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
- Fleksibilitet ift bruk av hjemmekontor.
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ.
- Mulighet til å inngå avtale om miljøvennlige reiser til og fra jobb, vi har blant annet leasingavtale for el-sykkel.
- Mulighet for parkering.
Kontaktinformasjon
Beatrice Irene Pignatel, Seksjonsleder Anskaffelser, 93263760, Beatrice.Irene.Pignatel@asker.kommune.no
Arbeidssted
Lensmannslia 4
1386 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommune
Referansenr.: 5052272113
Søknadsfrist: 19.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
36620e91-b777-4c7d-9625-1136eeb1cb0d
- Sist endret
10. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0abb4b0edb194d838db3f0444f411db1
Lignende annonser
Rådgiver innen anskaffelser
Arbeidsgiver
Norconsult
Sted
Sandvika
Anskaffelsesrådgiver
Arbeidsgiver
HRP
Sted
Oslo
Service Desk Agent
Arbeidsgiver
Artifik AS
Sted
Oslo