Avdelingsleder Mottak og Avklaring
Nav Bergen nord, Bergen kommune
5116 Ulset
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder Mottak og Avklaring
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 25. mai
Sosialtjenesten i Nav er et av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet.
Arbeidsoppgaver
Avdeling for Mottak og Avklaring gir tjenester til kontorets brukere over 30 år, som ikke har langvarig kontakt med sosialtjenesten. Avdelingen har fokus på kartlegging av brukers situasjon, vurdering og saksbehandling av økonomisk sosialhjelp, og har utstrakt samarbeid internt og eksternt.
Avdelingsleders arbeidsoppgaver:
- Være en del av kontorets ledergruppe.
- Medansvar for kontorets publikumsmottak og sikkerhetsarbeid.
- Personalansvar.
- Bistå ved behov, både i egen avdeling og ellers i tjenesten.
- Bidra til å sikre helhetlig fokus i organisasjonen.
- Gi veiledning til brukere og ansatte.
- Ivareta og sikre målrettet samarbeid med andre avdelinger.
- Fatte og godkjenne vedtak etter gjeldende lovverk.
Nav er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Kvalifikasjoner
- Bachelor i sosialt arbeid. Annen utdannelse på bachelornivå kan være aktuelt ved særlig relevant arbeidserfaring med brukergruppen.
- Relevant ledererfaring.
- Erfaring fra arbeid i Nav / sosialtjenesten.
- Inngående kjennskap til relevant lovverk i Nav.
- God kunnskap om relasjonsbygging.
- Kompetanse på veiledning og ivaretaking av ansatte.
- God kunnskap om sikkerhetsarbeid og kjennskap til LEAN, MAP og MI.
- Gode norskkunnskaper - muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
- Det legges avgjørende vekt på motivasjon for stillingen, engasjement for brukergruppen og på personlig egnethet som evne til å arbeide målstyrt og systematisk, samt evne til samarbeid.
- Det forventes selvstendighet og evne til å ta initiativ.
- Videre legges det vekt på forståelse for sosialtjenestens målsettinger og utfordringer, både forvaltningsrettslig og sosialfaglig.
- Sosialtjenesten er en travel arbeidsplass som forutsetter høy arbeidskapasitet.
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune.
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå.
- Spennende og meningsfylte oppgaver.
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA).
- Fleksibel arbeidstid, med mulighet for personlig og faglig utvikling.
Kontaktinformasjon
Marith Hildal, Enhetsleder, 408 04 733Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4955809496
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Marith Hildal
Enhetsleder
408 04 733
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2918621
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4e126f901e2c4c3e86edd8ae8120a4fe