Lyst på en spennende jobb som kommunejordmor i Modum kommune?
Modum kommune Familie og oppvekst
Rådhusveien 1, 3370 Vikersund
Om jobben
Stillingstittel
Jordmor i kommunehelsetjenesten - vikariat
Type ansettelse
Vikariat, deltid 50%
Antall stillinger
1
I forebyggende enhet er det ledig 50 prosent vikariat som jordmor fra 01.01.2024 til 31.07.2024. Arbeidsstedet er på helsestasjon for sped- og småbarn i Åmot.
Jordmortjenesten i Modum kommune er en del av helsestasjonen sped- og småbarn. Jordmortjenesten består av tre erfarne jordmødre. Helsestasjonen er organisert i forebyggende enhet, som er en del av Familiens hus. Familiens hus er organisert i etat for familie og oppvekst. I Familiens hus er tjenester til barn og familie samorganisert, dette innebærer forebyggende tjenester, PPT og barneverntjenesten. Forebyggende enhet består av svangerskaps- og barselomsorg, helsestasjon for sped- og småbarn, skolehelsetjeneste, helsestasjon for ungdom, forebyggende familieteam, flyktningehelse, smittevern og fysioterapi for barn og unge. Tjenestene arbeider helsefremmende og forebyggende, og har et ansvar for kommunens psykiske helsetjeneste for barn og unge. Tjenesten har totalt cirka 29 årsverk og er fordelt på tre helsestasjoner; Vikersund, Geithus og Åmot.
På helsestasjonen vil du ha ansvar for oppgaver som faller inn under svangerskap- og barselomsorgens nasjonal faglige retningslinjer og gjeldende lovverk.
For stillingen gjelder følgende arbeidsoppgaver:
- Svangerskapskonsultasjoner.
- Hjemmebesøk.
- Foreldre og fødselsforberedende kurs.
- Temadag for gravide.
- Etterkontroller.
- Prevensjonsveiledning, innsetting av spiral, p-stav og celleprøver.
- Tverrfaglig samarbeid med helsesykepleier, fastlege, familieterapeut, kommunepsykolog.
- Delta på ukentlig drøftingsmøter med forebyggende familieteam ved helsestasjon.
Kvalifikasjoner
- Autorisert jordmor.
- Relevant praksis og erfaring.
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig.
- Kjennskap til CGM (journalprogram) er en fordel, men ikke et krav.
Annet
- Førerkort klasse B og disponibel bil til bruk i arbeid.
- Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Personlige egenskaper
- Faglig engasjement og evne til å være løsningsorientert.
- Forutsigbar og ha gode planleggingsevner.
- God på samarbeid, kommunikasjon og fleksibilitet.
- Kunne arbeide selvstendig, strukturert og i team.
- Bidra til godt arbeidsmiljø.
- Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer.
- Trivelig arbeidsmiljø preget av samarbeid, høyt tempo og humør.
- Tett tverrfaglig samarbeid.
- Ukentlig drøftingsmøter med familieteam og helsesykepleier.
- En tjeneste i utvikling og fremtidig samorganisert Familiens hus lokaler.
- Stort fokus på jordmorfaget og faglig utvikling av tjenesten.
- Lønn etter tariff, rekrutteringstillegg kroner 20.000 for nytilsatte jordmødre.
- Gode pensjonsvilkår i KLP.
Pensjon
I denne stillingen vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Kort fortalt om offentlig tjenestepensjon kan du lese her. Se mer informasjon om fordelene dine som ansatt i Modum kommune med pensjon i KLP her.
Offentlig søkerliste
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Hvis begrunnelsen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søkere som ikke oppgir begrunnelse vil bli oppført på offentlig søkerliste.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2490222
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3263995_193379_no