Spennende stilling som logistikk- og procurement spesialist i NGD
Norsk Gjenvinning Downstream AS
Lysaker torg 35, 1366 Lysaker, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Logistikk- og procurement spesialist
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Norsk Gjenvinning Downstream AS er en del av Plattformen Total Waste Management og et heleid selskap i NG Nordic. Norsk Gjenvinning Downstream er Norges ledende traderselskap innen gjenvinning av råvarer. Vi er 46 personer i selskapet med base i Oslo og Bergen. Vi håndterer et samlet volum på ca. 2,2 millioner tonn råvarer hvert år på vegne av Norsk Gjenvinning, samtidig som vi bygger vår egen tradingportefølje. Våre kunder og samarbeidspartnere er kommunale og industrielle aktører i Skandinavia, Europa og Asia.
Norsk Gjenvinning Downstream søker en logistikk- og procurement-spesialist for å forbedre vår merkevare anerkjennelse og bidra til å øke vår økonomiske vekst. Dette er en spennende mulighet til å lage handlingsplaner og salgsstrategier som vil bidra til å nå våre vekstinitiativer - inkludert forhandling med logistikk partnere.
Du må ha noen år bak deg med erfaring fra salg og håndtering av storkunder, gjerne også erfaring fra optimaliseringsarbeid.Stillingen er sentral i et faglig miljø som jobber kontinuerlig for å være bransjens mest kundeorienterte, effektive og lønnsomme aktør. Dette er en unik mulighet for deltakelse og påvirkningskraft i det grønne skiftet i praksis, og stillingen er svært engasjerende med meget varierte oppgaver med innovative og praktiske løsninger. Trigges du av kosteffektive løsninger med miljø i fokus -- så hører vi veldig gjerne fra deg.
Logistikk- og procurement-spesialist i Norsk Gjenvinning Downstream får en unik mulighet til å være med å utforske og utvikle Norges mest innovative aktør innen gjenvinning og sirkulærøkonomi. Stillingen har utstrakt kundekontakt og vil bidra til å bygge og vedlikeholde relasjoner med kunder både eksternt og internt, medfører blant annet oppsøkende arbeid og relasjonsbygging med transportører i Europa. Fordel med erfaring fra innkjøp av logistikk i dette segmentet.
Logistikk- og procurement-spesialist vil rapportere til markedssjef. Kontoret er lokalisert i nye og moderne lokaler i Lørenveien 73, Oslo, også kalt Parallell. Reisevirksomhet må påregnes estimert til 2 dager i uken.
Arbeidsoppgaver:
- Identifisere og undersøke potensielle kunder og samarbeidspartnere
- Utvikle og vedlikeholde kunderelasjoner
- Koordinere med salgsteam for å utvikle gjensidig fordelaktige forslag
- Forhandle kontraktsvilkår med kunder og kommunisere med interessenter
- Overvåk prosjektteam for å sikre at kontrakter utføres som avtalt
- Samle nyttig informasjon fra kunde- og konkurrentdata
- Lage og gi presentasjoner til potensielle kunder og interne ledere
- Opprett og implementer prosesser og policyer for å støtte den generelle virksomheten
- Spor, identifiser og legg til kvalifiserte potensielle kunder i salgspipelinen
- Utvikle og administrere strategiske partnerskap for å utvide virksomheten
- Jobbe med nye innovative logistikkløsninger i Skandinavia og Europa
- Driv frem forhandlinger med eksisterende og nye logistikkpartnere
- Klargjøre og sende inn salgskontrakter
- Optimalisere porteføljen med særlig fokus på etter kalkyler
- Jobbe med kontinuerlig forbedring i grensesnittet mellom marked og logistikk
Kvalifikasjoner:
- Demonstrert evne i business-to-business (B2B) salg
- Upåklagelige muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner
- Kjennskap til prosjektledelsesmetoder
- Problemløsende ferdigheter for å foreslå gjensidig fordelaktige løsninger
- Ferdigheter med tekstbehandling, regneark og presentasjonsprogramvare
- Evne og vilje til å reise for møter med potensielle og eksisterende kunder og samarbeidspartnere
- Høyere utdannelse innen logistikk, økonomi, markedsføring, salg eller tilsvarende på BSc- eller MSc- nivå
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Solid erfaring fra salg, med dokumentert meget gode resultater.
- Gjerne erfaring fra produksjon, eller ha god produksjonsforståelse.
- God kommersiell og forretningsmessig forståelse og dyktig i forhandlinger.
- Erfaring med å identifisere og kommersialisere markedsmuligheter.
- En sterk interesse for å tilegne seg helhetsforståelse for kundens behov og ønsker.
- Solid tallforståelse og evne til raskt å sette seg inn i priser og prisendringer.
- Gode datakunnskaper innen ulike programmer, bl.a. MS Excel.
Personlige egenskaper:
- Drives av å etablere, utvikle og vedlikeholde gode relasjoner til kunder og kollegaer.
- Et utpreget ønske om å lære noe nytt og utvikle seg, og samtidig ha en ydmyk tilnærming.
- En sterk kommersiell teft og innstilling.
- Sterk interesse for og evne til å få med seg og fordype seg i detaljer.
- Høy arbeidskapasitet og vant til å levere det lille ekstra.
- Resultatorientert og god til å tenke strategisk.
- Teamorientert med gode samarbeidsegenskaper.
- Meget gode kommunikasjonsevner.
- Positiv, engasjert og tydelig.
- Systematisk, strukturert og effektiv.
- Ansvarsfull, nysgjerrig, løsningsorientert og fleksibel med sterk grad av kremmerska
Vi tilbyr:
- Meget selvstendig og utfordrende stilling i Norges mest innovative selskap innen gjenvinning og sirkulærøkonomi
- Konkurransedyktige betingelser
- Varierte arbeidsoppgaver og mulighet for god egenutvikling
- Sosialt og tverrfaglig arbeidsmiljø
Søknadsfrist: 30.06.2025, søknader vurderes fortløpende
Om bedriften
NG Nordic er en ledende nordisk leverandør av sirkulære løsninger og miljøtjenester. Ved å omdanne avfall til verdifulle ressurser og fjerne farlige stoffer fra sirkulasjon, unngår vi utslipp, beskytter naturlige økosystemer og øker tilgangen til sirkulære materialer.
NG Nordic er en viktig del av den nordiske industrielle infrastrukturen, med en omsetning på 1,3 milliarder euro og et team på omtrent 3 400 ansatte og 90 lokasjoner.
Sektor
Privat
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
34f4eaa9-af16-4dfc-b8cc-d8de46d0bde8
- Hentet fra
FINN
- Referanse
410293299