Har du solid erfaring innen økonomi og ønsker å ta neste steg i karrieren?
HC PETERSEN NORGE AS
Hyggenveien 35, 3440 Røyken, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Konsern CFO
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 31. august
HC Petersen søker en erfaren regnskapssjef eller økonom som ønsker å ta steget inn i en sentral rolle som CFO. Dette vil gi deg mulighet for videre utvikling i et nordisk konsern med ambisjoner og vekst.
Du vil inngå i konsernets ledergruppe sammen med CEO og lederne for konsernets datterselskaper. Du vil støtte disse med relevant økonomisk rapportering og oppfølging, og ha et overordnet ansvar for å bistå styret – spesielt styreleder – med økonomiske analyser, rapportering og oppfølging av konsernets strategi.
- Overordnet økonomisk ansvarlig for HCP konsernet
- Medvirke til utarbeidelse og implementering av konsernstrategier
- Utarbeide økonomirapportering til styret og ledergruppen i HCP
- Halvårs- og årsrapporterting, samt utarbeide budsjetter og estimater i samarbeid med selskapets ledelse
- Finansiell planlegging og sikre overholdelse av selskapets kontantstrømstrategi
- Delta i- og presentere regnskap i styremøter
- Økonomisk oppfølging av konsernets datterselskaper, herunder salg, omkostninger, debitorer, kreditorer og lager
- Utarbeide lønnsomhetsanalyser
- Personalansvar for økonomimedarbeidere i konsernet (NO, DK og FI)
- Tett kontakt med konsernets bankforbindelser
- Oppfølging av ERP leverandør til konsernet
- Ansvar for overholdelse av alle nasjonale bokførings-, skatte, avgifts- og complianceregler i alle landene som konsernet opererer i
- Utarbeidelse av årsregnskap og skattemeldinger for alle konsernets juridiske enheter, samt konsernregnskap for konsernet
- Oppfølging og dialog med konsernets eksterne revisor og skatte- og avgiftsrådgivere for å ivareta lovmessig rapportering til myndighetene i alle landene
- Føre daglig regnskap, lønn, utbetalinger og likviditetsoppfølging
- Oppfølging av debitorer
- Oppfølging av forsikring- og pensjonsavtaler
- Generelt HR arbeid sammen med CEO
- Valutasikring
- Kontaktperson på økonomi i leverandørrelasjoner
- Høyere utdanning innen økonomi, finans, regnskap eller revisjon
- Relevant erfaring innen økonomistyring og regnskap
- Gjerne erfaring med konsernregnskap og rapportering til styret
- Gode lederegenskaper og erfaring fra tverrfaglig samarbeid
- Svært gode analytiske ferdigheter og sterk forretningsforståelse
- Kjennskap til HR-prosesser
- Fordel med erfaring i Quick ERP-system eller tilsvarende programmer
- Flytende norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
- Strukturert og effektiv
- Analytisk og strategisk tenkende, med god forretningsforståelse
- Gode kommunikative egenskaper og relasjonsbyggende
- Har engasjement og ønsker å bidra til å skape en kultur for kvalitet og kontinuerlig forbedring
- En variert og selvstendig stilling, hos en solid bedrift i vekst
- Fleksibel arbeidsdag, med mulighet for portabelt kontor
- Store og trivelige lokaler i Røyken
- Et motiverende og positivt arbeidsmiljø
- Konkurransedyktig lønn
Ta gjerne kontakt med Appoint for spørsmål om stillingen. Søknader blir vurdert fortløpende.
Appoint har DNV GL sertifiserte rekrutteringsrådgivere med lang erfaring og faglig kompetanse innen rekruttering, og vi benytter oss kun av godt utarbeidede utvalgsmetoder. Dette gjør at både våre kandidater og kunder kan være trygge på at rekrutteringsprosessen blir ivaretatt og kvalitetssjekket i alle ledd.
Kontaktpersoner for stillingen
Ann Kristin Bolstad
Daglig leder / DNV sertifisert rekrutterer
+4797189143
Elisabeth Lyngås Hansen
Partner / DNV sertifisert rekrutterer
+4799403603
Om bedriften
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
312643fc-023c-4919-9f2d-9fe2fd6eed0e
- Hentet fra
recman
- Referanse
444276