Vil du være med å utvikle Nes kommune?
Nes kommune Økonomiavdelingen
Rådhusgata 2, 2150 Årnes
Om jobben
Stillingstittel
Økonomirådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 27. august
Nes kommune ser etter en erfaren og fremoverlent økonom med godt humør, til en spennende stilling som rådgiver i økonomiavdelingen. Som rådgiver vil du jobbe i grenselandet mellom fagområdene økonomi og regnskap, og du vil være en viktig pådriver for utviklingsarbeidet i kommunen. Du må like å jobbe på overordnet nivå, samtidig som du trives med å følge opp ledere på alle nivå i kommunalområdene med ulike problemstillinger. Vi søker deg som er strukturert, har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner nye løsninger.
Økonomiavdelingen har 16 årsverk, og består av tre team; regnskap, lønn og økonomi, samt en innkjøpsrådgiver. Du vil jobbe i et team på tre økonomirådgivere, med selvstendig ansvar for å støtte ett eller flere kommunalområder. Teamet jobber tett sammen i budsjett- og rapporteringsprosessene. Kommunen bruker Visma som ERP-system, og Framsikt til budsjettering og rapportering.
ArbeidsoppgaverMed bakgrunn i din samlede kompetanse, vil du kunne være med på å forme stillingens innhold.
Sentrale oppgaver vil være:
- Delta i sentrale utrednings- og utviklingsoppgaver
- Gi opplæring og rådgivning til ledere og andre innenfor tildelt kommunalområde
- Utarbeide og vedlikeholde rutiner for å sikre effektiv drift og god økonomisk internkontroll
- Delta i arbeidet med å utarbeide budsjett/handlingsprogram og økonomisk rapportering
- Øvrige oppgaver som ligger til avdelingen
- Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum på bachelornivå. For særlig kvalifiserte søkere kan deler av utdanningskravet fravikes
- Det er en fordel om du har erfaring fra kommunal virksomhet
- Du må ha god økonomi- og regnskapsforståelse
- Du bør ha god kjennskap til relevant lov og avtaleverk
- Det er en fordel om du har erfaring med bruk av Visma
- Strukturert, analytisk og nøyaktig
- Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektiv
- Fleksibel, samt service- og endringsorientert
- Gode samarbeidsevner med vekt på god kommunikasjon
- Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr- Selvstendige arbeidsoppgaver og hyggelige kollegaer
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP
- Lønn etter avtale
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra NOKUT.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Minst to referanser må oppgis.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Velkommen som søker!
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
310f521f-042c-44cb-a494-e901590bda42
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3531485_246569_no