Leder for kommunikasjon og marked
Nordlandsmuseet
Prinsenssgate 116 , 8006 Bodø
Om jobben
Stillingstittel
Leder for kommunikasjon og marked i Nordlandsmuseet
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 20. august
Hvem er det vi leter etter?
En leder av kommunikasjon og markedsarbeidet for hele Nordlandsmuseet med et blikk for historiefortelling og erfaring fra strategisk og operativt kommunikasjonsarbeid. Du kan bruke kommunikasjon som virkemiddel internt og eksternt for å nå våre fastsatte mål.
Du har kunnskap og interesse for museer og museenes samfunnsrolle og kunnskap og erfaring fra kulturfeltet.
Oppgaver og mål
Arbeidsoppgaver:
- Overordnet ansvar for museets kommunikasjonskanaler
- Kommunikasjonsfaglig støtte for museets ansatte
- Utvikle, planlegge og gjennomføre museets markeds- og kommunikasjonsstrategi
- Ha overordnet budsjett ansvar
- Omdømme- og merkevarebygging, publikumsundersøkelser og markedsanalyser
- Utvikle og drive fremover et godt markedsteam
- Bidra til å utvikle en felles visuell identitet for hele organisasjonen på de plattformer vi er etablert.
- Utvikling av egeninntekter og sponsoravtaler
Overordnet mål for stillingen:
- Bidra til økt synlighet og økt besøk på våre arenaer
- Øke synligheten for Stiftelsen Nordlandsmuseet som merkevare
- Synliggjøre våre aktiviteter
- Gjøre kjent våre aktiviteter og prosjekter for våre bidragsytere
- Bidra til utvikling av kommunikasjon i organisasjonen som helhet
Om deg
Krav:
- Relevant høyere utdannelse
- Erfaring fra praktisk og strategisk markeds- og kommunikasjonsarbeid
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Fordel med kjennskap til GA4, Google Ads og andre analyse- og annonseverktøy
- Høy visuell og digital kompetanse. God kjennskap til Adobe-programmene Photoshop og InDesign, og erfaring med ulike publiseringsverktøy
- God kjennskap til markedsføring innen kultursektoren og/eller reiseliv er en fordel
- Ledererfaring er ønskelig
- Erfaring fra større strategiarbeid
Personlige egenskaper:
- Dyktig til å lede og motivere andre, og liker å jobbe i fagteam for å oppnå gode løsninger
- Stor arbeidskapasitet, jobber selvstendig og strukturert samt evner å håndtere og gjennomføre mange ulike oppgaver parallelt
- Initiativrik og nytenkende
- Trives med både operative og strategiske oppgaver
- Gode samarbeidsevner, godt humør, positiv og løsningsorientert
- Utpreget nettverksbygger
Vi tilbyr
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø
- God pensjonsordning og fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale, men stillingen avlønnes med kode 1057 Informasjonssjef.
- Organisasjonen følger Landsoverenskomst for museer og andre kulturinstitusjoner for Virke/HUK-område.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Stiftelsen Nordlandsmuseet består av 20 museer lokalisert i Saltenregionen. Vi er organisert i fem avdelinger; avdeling nord, avdeling midt, avdeling sør, FDVU og administrasjonen.
Vi har en rekke spennende arena som Kjerringøy handelssted, Jektefartsmuseet, Hamsunsenteret, Bymuseet i Bodø, Sulitjelma besøksgruve, Blodveimuseet og ikke minst museene i Beiarn, Gildeskål, Fauske, Meløy, Sørfold og Steigen.
Nordlandsmuseet har som mål å være ledende innen kunnskap om, og formidling av, regionens rikholdige og spennende historie.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2f9542f3-aa3d-4dac-b83b-301be0a513f2
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10255819