Rådgiver økonomi og administrasjon, Asker kulturskole
63010 - Forvaltning og den kulturelle skolesekken, Asker kommune
1384 Asker
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver økonomi og administrasjon
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Vil du være med å utvikle en av Norges største kulturskoler? Du vil bistå kulturskolens ledelse i budsjett- og regnskapsarbeid, økonomisk analysearbeid, prosjektarbeid og rapportering. Du vil også ha oppgaver knyttet til lønn. Det arbeides aktivt med å innhente prosjektmidler og vi søker nå etter en rådgiver med erfaring fra offentlig forvaltning og prosjektarbeid. Som økonomirådgiver vil du være en viktig støtte for virksomhetens økonomistyring.
Virksomheten bruker styringssystemer som Framsikt (budsjett og rapportering), UBW/Agresso (regnskap) Visma (HRM) og det er en fordel å være kjent med disse verktøyene. For kulturskoleadministrasjon og fakturering av elevavgift benyttes fagsystemet Speedadmin og for saksbehandling benyttes Public 360.
Det søkes etter rådgiver som kan arbeide i minst 80 % stilling.
Arbeidssted er i Asker sentrum
Arbeidsoppgaver
- budsjettering, inkl. budsjettoppfølging og rapportering
- oppfølging av virksomhetens regnskap innen drift, investeringer og prosjekter
- fakturering av elevavgift, tjenestesalg og andre utfaktureringer
- rapportering på prosjektregnskap
- innkjøp og anskaffelser
- økonomisk analysearbeid, statistiske analyser og strategisk økonomistyring i tett samarbeid med kulturskolens ledelse
- oppgaver knyttet til lønn, herunder variabel lønn og kontroll
- saksbehandling knyttet til økonomi og administrasjon
- andre oppgaver i kulturskolens administrasjon kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
- bachelor, eventuelt master i relevant utdannelse innen økonomi og administrasjon fra høgskole eller universitet
- relevant erfaring fra budsjett- og regnskapsarbeid
- relevant erfaring fra prosjektarbeid, prosjektregnskap og rapportering
- relevant erfaring med saksbehandling innen offentlig forvaltning er ønskelig
- gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- gode digitale ferdigheter
Personlige egenskaper
- jobber strukturert og kan ha flere baller i luften
- er utviklings- og endringsorientert
- har gode samarbeidsevner
- er initiativrik, selvgående og fleksibel
- er positiv og løsningsorientert
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- fleksibel arbeidstidsordning
- store rådgivermiljø i kommunen for økonomi og personal
- lønn etter Asker kommune sitt lønn- og stillingsregulativ
- gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Kim Stian Gjerdingen Bakke, Virksomhetsleder, 41434101Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4664263760
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.06.2023
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 96 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi legger FNs bærekraftsmål til grunn for arbeidet med å videreutvikle askersamfunnet. Sammen med innbyggerne legger vi til rette for et levende lokaldemokrati med gode nærdemokratiske ordninger. Vi satser på innovasjon og digitalisering, og vi skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne. Asker kommune er en kunnskapsorganisasjon hvor medarbeiderne er den viktigste ressursen og står for en profesjonell forvaltning og en god og tilgjengelig innbyggerservice.
Asker kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Asker kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis det bes om unntak fra offentlig søkerliste. Begrunnelsen for unntaket vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søker bli kontaktet.Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2345383
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c80f502c9c4246c889ba4255b155fd13