Avtaleforvalter
Statens vegvesen
Skoggata 19, 1530 Moss, Industrigata 1, 2619 Lillehammer, Dr. Hansteins gate 13, 3044 Drammen
Om jobben
Stillingstittel
Avtaleforvalter
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 17. august
Er du den vi ser etter?
Vi trenger en ny kollega for å jobbe med eiendomsvirksomheten vår. Det omfatter f.eks. kontorlokaler, lager, trafikkstasjoner, kontrollstasjoner og prosjekt-/anleggskontorer. Ansvar vil omfatte innleie av eiendom vi trenger i virksomheten og leie ut/selge eiendom vi ikke trenger. I tillegg vil vi gjerne styrke kompetansen/kapasiteten for analyse av eiendom (kostnader, markeder mv.).
Stillingen er plassert i Divisjon Fellesfunksjoner og HR, Bygg og eiendom, Avtaleforvaltning. Seksjonen består av 15 ansatte på 6 forskjellige steder i landet.
Vi holder til i moderne lokaler i Moss.
Arbeidsted for denne stillingen er Moss, men Lillehammer og Drammen kan vurderes.
Arbeidsoppgaver :- Lede prosesser med søk etter nye lokaler og inngå leieavtaler. Arbeidet krever tett dialog med andre avdelinger og berørte ledere, medarbeidere, tillitsvalgte og vernetjeneste.
- Oppfølgning av eksisterende leieavtaler inklusive avregning av felleskostnader
- Reforhandling og forlengelse av eksisterende leieforhold.
- Løpende vurdering av potensiale for arealeffektivisering og kostnadsreduksjon
- Gjennomføre salg av eiendom i samarbeid/koordinering med verdivurderere og meglere
- Analysere alle deler av eiendomsvirksomheten inklusive kostnader, arealbruk, lokalisering mv.
Du vil arbeide både selvstendig og i team avhengig av oppgaven, men og i tett dialog med andre kollegaer/avdelinger og nærmeste leder.
Kompetansekrav
Du har utdanning fra universitet eller høyskole (minimum 3 år) innen økonomiske og/eller juridiske fag. Lang arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
Erfaring fra bygg/eiendomsbransjen, særlig eiendomsforvaltning
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenningfra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Det vil også bli lagt vekt på:Selvstendighet
God forretningsforståelse
Erfaring med dataverktøy i arbeidet
Praktisk og strukturert tilnærming til oppgaveløsning
Gode samarbeidsevner og kunne bidra til et godt arbeidsmiljø og kompetansedeling
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknadenFyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekkVi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingStatens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Tomas Miøen tlf. 91653586.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2c6cee2e-67c2-4791-9f8f-763082717569
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10258394