Rådgiver
Direktørens sekretariat, Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi)
Tollbugata 20, 0152 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
(2025/16) Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 10. juni
Vil du bidra til god styring på integreringsfeltet?
IMDi er et fagdirektorat underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet, med ansvar for iverksetting av regjeringens integreringspolitikk. I Avdeling direktørens sekretariat er det nå en ledig stilling som rådgiver. Avdelingen inngår i Divisjon virksomhetsstyring, som også rommer IMDis digitaliseringsportefølje og HR. Samtidig har vi kontaktflater på tvers av direktoratet i en rekke av arbeidsoppgavene.
Direktørens sekretariat tilrettelegger for god virksomhetsstyring og styringsdialog med departementet. Vi jobber med å omsette mål og strategier fra departementet til planer som virksomheten kan styre etter, leder arbeidet med årsrapportering og mer generelt bidrar vi med saksforberedelse og styringsstøtte til direktøren. Stillingen gir god oversikt over hele direktoratets oppgavefelt og du får en unik mulighet til å spisse byråkratkompetansen din gjennom innsikt i styringsprosesser, strategiarbeid og samspill mellom direktorat og departement.
Arbeidsoppgaver
Vi trenger deg som kan bidra til arbeidet med:- Styringsdialogen med departementet, herunder årsrapportering
- Virksomhetsplanlegging og risikovurderinger i samarbeid med fagavdelingene
- Bruk og utvikling av styringsinformasjon
- Saksforberedelser, som tilrettelegging for ledermøter og ledersamlinger
- Arbeidsoppgavene vil kunne variere over tid, og det forventes at man bidrar til avdelingens oppgaver ut fra virksomhetens behov
En hovedvekt av arbeidsoppgavene vil dreie seg om sammenstilling av ulike typer innspill, utarbeidelse og oppdatering av statusoversikter, samt bidrag til forberedelse av direktørens ledermøter. Oppgaver vil variere over tid og nyutdannede oppfordres til å søke.
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- Relevant mastergrad, evt bachelorgrad i kombinasjon med flere års relevant erfaringAlle søkere må legge ved dokumentasjon på utdanning. Bruk gjerne vitnemålsportalen: https://www.vitnemalsportalen.no
- God forståelse for offentlig forvaltning
- Svært god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk
Fordelskrav:
- Erfaring med planarbeid og rapportering
- Erfaring fra arbeid med koordinering og prosessforbedringer
- Erfaring fra offentlig sektor, fortrinnsvis statlig virksomhet
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper og egnethet for stillingen vil bli tillagt vekt og her er noe av det vi ser etter.- Du har gode samarbeidsevner og trives med å spille andre gode
- Du trives med å koordinere prosesser og systematisere informasjon
- Du har evne til å se helhet og tenke strategisk
- Du tar initiativ, er løsningsorientert og har gjennomføringsevne
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Lønn i henhold til statens regulativ som rådgiver, stillingskode 1434 (lønn fra kr. 564 000 - kr. 699 000) eller som seniorrådgiver, stillingskode 1364 (lønn fra kr. 653 000 - kr. 778 000 brutto pr år)
- Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn eller stillingskode vurderes.
- En mangfoldig arbeidsplass, både i bakgrunn, erfaringer og livsfaser
- Gode muligheter for faglig utvikling og svært godt arbeidsmiljø
- Sentralt beliggende arbeidssted i Oslo sentrum med bra kantine, treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget
- IMDi er en inkluderende arbeidslivsvirksomhet (IA)
- Svært god tjenestepensjonsordning i Statens pensjonskasse
Kontaktinformasjon
Ragnhild Nissen-Lie, Avdelingsleder, 99737302, rnl@imdi.no
Arbeidssted
Tollbugata 20
0152 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi)
Referansenr.: 4971324539
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er et direktorat underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av integreringsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, utvikling og formidling av kunnskap. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.
Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 275 ansatte fordelt på kontorer i Narvik og Oslo. Ca. 35 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2024 ca. 398 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter ca. 28,2 mrd. kr. i tilskuddsmidler. Arbeidsspråket i direktoratet er norsk.
IMDi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og det er et personalpolitisk mål å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. IMDi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss uten hensyn til etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne.
I samsvar med Offentleglova kan en søker offentliggjøres på søkerliste selv om han/hun har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Vedkommende vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2952475
- Hentet fra
talentech
- Referanse
908cd08dfa5e4fa397037686954ca8c2