Brenner du for å gjennomføre gode anskaffelser for politiet?
Politiets fellestjenester
Fridtjof Nansens vei, 0369 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Anskaffelsesledere, eiendoms- og administrative anskaffelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest onsdag 7. mai
Politiets fellestjenester utvider seksjon for eiendoms- og administrative anskaffelser, og ønsker deg med på laget.
Avdeling for anskaffelser i Politiets fellestjenester (PFT) har totalansvaret for alle anskaffelser i politiet og kjøper for ca. 4,2 MRD årlig. Avdelingen består av 38 medarbeidere og er delt inn i seksjonene politispesifikt, IT, eiendoms- og administrative anskaffelser, samt seksjon for anskaffelsesstøtte.
Seksjon Eiendoms- og administrative anskaffelser består i dag av et team på 10 medarbeidere med blant annet juridisk og økonomisk bakgrunn. Vi har behov for å bygge opp teamet med flere dyktige anskaffelsesledere.
Vi er opptatt av å levere gode tjenester til politiet. Vi er engasjerte, omgjengelige, faglig dyktige og som ser verdien av å jobbe sammen mot et felles mål. Vi arbeider strukturert og målrettet, er proaktiv, har høy arbeidskapasitet og alle bidrar til et godt og sosialt arbeidsmiljø med en kultur for å spille hverandre gode. Dette er kvaliteter og egenskaper vi også ser etter i nye kollegaer.
Hos oss har vi etablert gode prosesser som gjør at vi kan jobbe standardisert og effektivt, og fokusere på hvordan anskaffelser kan bidra til å løse politiets kjerneoppgaver og samfunnsoppdrag på en god måte.
Vi kan tilby mange spennende og utfordrende oppgaver innenfor anskaffelser. Dette omfatter blant annet anskaffelser innenfor våre hovedkategorier som er profesjonelle tjenester, eiendomsdrift, reise og transport, samt varer. Innenfor disse porteføljene anskaffer vi blant annet konsulenttjenester til alle fagområder i virksomheten, juridiske tjenester, tolketjenester, entrepriser og eiendomsprosjekter, kommunikasjonstjenester, legetjenester, veterinærtjenester, kennel, renhold, kantine, transporttjenester, bilberging, reisetjenester, båretransport og helseberedskap. Dette er en meget bred, spennende og krevende portefølje hvor du får mulighet til å utvikle både deg selv og politiet.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre anskaffelsesprosesser fra planleggingsfasen, konkurransegjennomføring og til etablering av kontrakt
- Lede tverrfaglige anskaffelsesteam
- Implementering, rådgivning og oppfølging av kontrakter
- Delta aktivt til kompetanseutvikling innenfor fagområdet og i anskaffelsesteamet
- Bidra til å utarbeide og implementere avdelingens strategier, prosesser og rutiner
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innenfor rettsvitenskap, økonomi eller innkjøp på minimum bachelornivå ved høyskole eller universitet. Jurister oppfordres til å søke. God erfaring og gode resultater fra gjennomføring av offentlige anskaffelser kan kompensere for manglende formell bakgrunn
- Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Du må ha god erfaring med planlegging, gjennomføring og lede større offentlige anskaffelser i henhold til lov og forskrift om offentlige anskaffelser
- Det er en fordel at du har erfaring med forhandlinger, anskaffelsesrettslige problemstillinger av ulik karakter og erfaring med implementering av avtaler.
- Det ønskelig med kjennskap til Statens standardavtaler og NS kontrakter
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet.
- Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
- Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.
Personlige egenskaper
For å lykkes i rollen som anskaffelsesleder ser vi for oss at du:
- evner å ta initiativ og er løsningsorientert
- evner å omstille deg, samt søke gode og fleksible løsninger for politiet
- skaper gode relasjoner og samarbeider godt
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver (stillingskode 1364) fra kr. 720.100 - 942.700 brutto pr. år, alternativt som rådgiver (stillingskode 1434) fra kr. 604.900 - 708.000 brutto pr. år, avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Christina Lain Knudsen, 92436896Arbeidssted
Fridtjof Nansens veiOslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets fellestjenesterReferansenr.: 4949067173
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Christina Lain Knudsen
92436896
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2916488
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0fd86581d5144c74b6d84bdec4c38e28