Saksbehandler Forvaltningskontoret
Verdal kommune, Koordinerende enhet
Stiklestad alle 6B, 7654 Verdal
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler ved Forvaltningskontoret
Oppstart
20. november 2023
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Koordinerende enhet, Forvaltningskontoret søker etter saksbehandler med helsefaglig kompetanse i 100 % vikarstilling i perioden 20.11.23 til 01.08.24.
Forvaltningskontoret er organisert som en del av Koordinerende enhet sammen med Rehabiliteringstjenesten, koordinator for alvorlig syke, demenskoordinator, BPA og støttekontakttjenesten.
Forvaltningskontoret er kommunens koordinerende enhet, og døra inn for alle våre helse- og velferdstjenester. Vi gir råd og veiledning, driver saksbehandling, tildeler tjenester og bidrar til å sikre helhetlige og samordnede tilbud. Du får jobbe i et tverrfaglig miljø med sykepleiere, vernepleier, ergoterapeut, sosionom og rådgiver. Vi har fokus på tverrfaglig teamarbeid i saksbehandlingen, og det forventes at man tilegner seg kunnskap og bidrar på hele kontorets virkeområde.
Arbeidsoppgaver
Vurdere og behandle søknader om helse og omsorgstjenester etter gjeldende lovverk for offentlig forvaltning og norsk helselovgivning. Dette innebærer blant annet kartleggingsbesøk, vurdering, samarbeidsmøter og dialog med spesialisthelsetjenesten. En del av arbeidet består i å avklare og koordinere ulike hjelpetiltak i en oppstartsfase i nært samarbeid med bruker/pårørende og ulike hjelpeinstanser.
Forvaltningskontoret har ansvaret for koordinering av pasientflyt internt i kommunen og for utskrivningsklare pasienter fra spesialisthelsetjenesten. Dette inkluderer håndtering av elektroniske meldinger mellom kommunen og spesialisthelsetjenesten, og avklaring av rett omsorgsnivå.
Samhandling med innbyggerne, innad i tjenestene og med eksterne samarbeidspartnere er en viktig del av jobben.
Bidra til å styrke den samlede kompetansen i enheten.
Internundervisning og veiledning av kollegaer og studenter.
Kvalifikasjoner
- 3 årig helsefaglig høgskoleutdanning.
- Erfaring som saksbehandler fra kommunale helse- og omsorgstjenester, og samhandling med spesialisthelsetjenesten er en fordel.
- Kunnskap om aktuell lovgivning.
- Erfaring fra arbeid med å koordinere i sammensatte saker og ivareta møteledelse.
- God samhandlingskompetanse.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Forståelse for helse- og velferdstjenesten utfordringer og utviklingsbehov.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Du er handlekraftig og trives med "mange baller i luften".
- Du er fleksibel og løsningsorientert.
- Du er strukturert og resultatorientert.
- Du er engasjert og behersker å jobbe både selvstendig og i team.
- Du er god på relasjoner og på å skape tillit.
- Du har evne til å ta faglige forsvarlige avgjørelser i et til tider hektisk miljø.
- Du er en lagspiller som bidrar til et godt arbeidsmiljø.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Et fagmiljø med trivelige arbeidskollegaer.
- Spennende arbeidsoppgaver.
- Fleksitidsordning.
- Nye lokaler ved Verdal Bo- og behandlingssenter.
- Lønn etter sentrale avtaler.
Kontaktinformasjon
Lene Henriette Wilsgaard Antonsen, Avdelingsleder, +47 47793083Arbeidssted
Stiklestad alle 6B7654 VERDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommuneReferansenr.: 4709128826
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 20.11.2023
Sluttdato: 01.08.2024
Søknadsfrist: 23.10.2023
Om bedriften
Fakta om Verdal kommune
Verdal kommunes visjon er «Sterk fortid – stolt framtid». Våre verdier er «Åpen – Trygg – Modig», og disse verdiene skal særprege både det interne arbeid og møtene med innbyggere og samarbeidspartnere. Kommunen har tre hovedsatsingsområder i kommuneplanen, og som skal bidra til å skape ei stolt og bærekraftig framtid for verdalssamfunnet:
- Livskraftig, attraktiv og miljøvennlig – i førersetet for grønn omstilling og grønne verdier
- Inkluderende, raus og mangfoldig – bygd på verdighet, mestring og gode menneskemøter
- Skapende, kompetent og framtidsrettet – en offensiv drivkraft i Trøndelag
Verdal kommune er tradisjonelt et jordbrukssamfunn, men har etter etableringen av Aker Verdal på slutten av sekstitallet blitt et industrityngdepunkt i Midt-Norge. Verdal er hjemkommunen til landets tredje største industripark – en viktig faktor for å forklare kommunens sterke velstands- og befolkningsvekst de siste 50 år. Verdal er spesielt kjent for sitt yrende kulturliv, ikke minst et sterkt amatørteatermiljø som har fostret flere av Norges mest kjente skuespillere.
Kommunen har gode muligheter for friluftsliv fra hav til fjell. Med sine 1000 årsverk er kommunen Verdals største arbeidsgiver. Verdal kommune leverer årlig tjenester til sine 15.000 innbyggere tilsvarende en brutto produksjonsverdi på over 1,3 milliarder kroner.
Slik behandler vi søknader
Verdal kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, jfr. offentleglova § 25, slik at vedkommende gis anledning til å vurdere om søknaden likevel opprettholdes.
Verdal kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, eventuelle funksjonsnedsettelser og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2437086
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3406a8f67f6441e6b30bafa86919d8e4