Controller
Lurøy kommune
Onøyveien 14, 8766 Lurøy, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Controller
Oppstart
3. februar 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. januar
Vikariat som CONTROLLER – ØKONOMIKONSULENT - ØKONOMIRÅDGIVER
Vil du være med og sikre god økonomi- og ressursstyring i Lurøy kommune?
Vår controller skal ut i et års permisjon, og vi søker derfor etter vikar for å kunne fortsette med å levere gode tjenester til innbyggerne våre, bygd på kvalitet, trygghet og trivsel.
Vi er på jakt etter deg som er sterk i økonomifaget, har analytiske evner og som samtidig liker å arbeide tverrfaglig. Du får en spennende jobb med stor samfunnsnyttig verdi.
Som controller i Lurøy kommune møter du en fleksibel arbeidsgiver, et trivelig arbeidsmiljø og et kompetent fagmiljø. Du må kunne arbeide selvstendig, mestre å bli tildelt ansvar og trives med å lære nye ting. Du vil fungere som både rådgiver og støttespiller.
Med en fin blanding av natur, kultur og spennende næringsliv, er Lurøy en spennende kommune å bo og jobbe i, for deg som ønsker deg ut av byen.
Her kan du se og høre Cato og Kristine fortelle hvordan de opplevde å flytte til Lurøy.
På Lev i Lurøy-siden, finner du mer informasjon om det å bo og leve i kommunen.
Rigmor Nygård Hansen, HRK-leder, 95732224, rigmor.hansen@luroy.kommune.no
8766 LURØY
Referansenr.: 4897736182
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 03.02.2025
Sluttdato: 30.01.2026
Søknadsfrist: 20.01.2025
Vil du være med og sikre god økonomi- og ressursstyring i Lurøy kommune?
Vår controller skal ut i et års permisjon, og vi søker derfor etter vikar for å kunne fortsette med å levere gode tjenester til innbyggerne våre, bygd på kvalitet, trygghet og trivsel.
Vi er på jakt etter deg som er sterk i økonomifaget, har analytiske evner og som samtidig liker å arbeide tverrfaglig. Du får en spennende jobb med stor samfunnsnyttig verdi.
Som controller i Lurøy kommune møter du en fleksibel arbeidsgiver, et trivelig arbeidsmiljø og et kompetent fagmiljø. Du må kunne arbeide selvstendig, mestre å bli tildelt ansvar og trives med å lære nye ting. Du vil fungere som både rådgiver og støttespiller.
Med en fin blanding av natur, kultur og spennende næringsliv, er Lurøy en spennende kommune å bo og jobbe i, for deg som ønsker deg ut av byen.
Her kan du se og høre Cato og Kristine fortelle hvordan de opplevde å flytte til Lurøy.
På Lev i Lurøy-siden, finner du mer informasjon om det å bo og leve i kommunen.
Arbeidsoppgaver
- Veilede og støtte tjenesteområdene i utarbeidelse av budsjetter, rapportering, oppfølging av avvik, og utarbeidelse av økonomiske prognoser
- Bistå med generell regnskapsføring med avstemming, og andre kontrolloppgaver
- Saksbehandle og forvalte startlånsordningen
- Bistå med fakturering av kunder og oppfølging av kundefordring, og andre diverse innbetalinger
- Bidra i arbeid med årsregnskap og regnskapsrevisjon
- Støtte til enheter i forhold til løpende økonomioppfølging
Kvalifikasjoner
Personlig egnethet vil bli vektlagt, men det er viktig for oss at du kan vise til:
- Relevant utdanning innenfor økonomi eller relaterte fagområder
- Analytiske ferdigheter, herunder tolkning og presentasjon av informasjon
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
Det er en fordel med:
- Erfaring innen analyse økonomistyring eller beslektede områder
- Kompetanse og erfaring med økonomisystemer som Visma Enterprice, Framsikt
- Erfaring med analyseverktøy som Excel, Power BI, Tableau
- Erfaring med prosjektmetodikk, forbedringsprosesser og gevinstrealiseringrfaring med prosjektmetodikk, forbedringsprosesser og gevinstrealisering
Personlige egenskaper
- Pedagogiske ferdigheter og serviceinnstilling
- Evne til å jobbe både selvstendig og i team, og håndtere flere oppgaver samtidig
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende rolle i en spennende kommune med et stort og viktig samfunnsoppdrag
- Betydelige muligheter for påvirkning, innflytelse og personlig utvikling
- Et godt arbeidsmiljø med en stor spennvidde kompetanse og erfaring
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
- Barnehageplass ved behov
- Vi er behjelpelig med å skaffe bolig
Kontaktinformasjon
Stian Skjærvik, kommunedirektør, 47678052, stian.skjaervik@luroy.kommune.noRigmor Nygård Hansen, HRK-leder, 95732224, rigmor.hansen@luroy.kommune.no
Arbeidssted
Onøyveien 148766 LURØY
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lurøy kommuneReferansenr.: 4897736182
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 03.02.2025
Sluttdato: 30.01.2026
Søknadsfrist: 20.01.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Lurøy er en kystkommune på Helgeland. Kommunen består av fastland og 1372 store og små øyer. I denne praktfulle naturen med sjøsalte strender og fagre fjell bor det i underkant av 2000 mennesker. Moderne hurtigbåter, bilferger og veier gir folket daglige forbindelser. Havet har vært og er vår hovedkilde til næring og liv. I moderne havbruk er vi blant de fremste i landet, og vi satser på nye tiltak innen industri og samferdsel. Vi har full barnehagedekning og gode muligheter for en aktiv fritid. Kommunen har god økonomistyring og godt samarbeidsklima. Les mer her
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2814958
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8cf842241f864a2db50a1f3f6a8b8723