Ledig stilling som juridisk rådgiver på fagområde sosiale tjenester
Statsforvalteren i Trøndelag
Prinsens gate 1, 7013 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Juridisk rådgiver
Type ansettelse
Fast, deltid 50%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Om stillingen og arbeidsoppgavene
Stillingen er i hovedsak knyttet til rettssikkerhetsoppgaver tillagt Statsforvalteren etter sosialtjenesteloven med vekt på klagesaksbehandling. Du vil også kunne få andre oppgaver fra seksjonens portefølje som råd og veiledning av kommuner og innbyggere, opplæring rettet mot ansatte og ledere i Nav, samt tilsyn.
Stillingen er fast, og i 50% med kontorsted i Trondheim.
Tiltredelse så snart som mulig, og etter nærmere avtale.
Hvilke kvalifikasjoner må du ha?
Du må være ferdig utdannet jurist med mastergrad i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen. Du må ha god kjennskap til sosialtjenesteloven, og erfaring med klagesaksbehandling.
Du må være personlig egnet til stillingen, og vi legger vekt på om du:
- har gode formidlings- og kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- har et særlig hjerte og engasjement for barn og voksne i krevende livssituasjoner
- har godt faglig skjønn
- er leveringsdyktig, effektiv og målrettet
- er fleksibel og løsningsorientert
- er reflektert, ydmyk og trygg på egne verdier
- er en lagspiller med gode samarbeidsevner som bidrar positivt i arbeidsmiljøet
- Kjennskap til velferdsområdet for øvrig
- Erfaring fra veiledning av kommuner/innbyggere
- Annen relevant tilleggsutdanning og erfaring
Avdelingen er preget av utfordrende og spennende arbeidsoppgaver og vi har forventning til alle våre medarbeidere om kvalitet i alle ledd.
Hva kan vi tilby deg?
Vi er en arbeidsgiver som bryr oss om, og tar vare på, våre ansatte. I tillegg til de varierte og meningsfulle arbeidsoppgavene nevnt ovenfor, kan vi blant annet tilby dette:
- Opplæring og veiledning for å komme inn i aktuelle arbeidsoppgaver
- Godt faglig og sosialt miljø sammen med kolleger med ulik fagbakgrunn
- Oppgaver som engasjerer og utgjør en forskjell for barn og unge i fylket
- En arbeidsplass i stadig utvikling, og gode muligheter for varierte arbeidsoppgaver
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor
- Familievennlig og fleksibel personalpolitikk med gode velferdsordninger
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse, som blant annet gir deg gode pensjonsordninger og muligheten til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Se www.spk.no for mer informasjon
- Avlønning etter statens lønnsregulativ som rådgiver, stillingskode 1434, (kr 620.000 - 750.000) avhengig av erfaring og kvalifikasjoner.
Nyttig informasjon
Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens
Vi ønsker mangfold blant våre ansatte, og oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke, uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkalles minst en søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må søkeren oppfylle visse krav.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom dette er aktuelt. Avkrysningen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du må påregne noe reisevirksomhet.
De første 6 månedene i stillingen er prøvetid.
Hvis du ikke ønsker å stå på offentlig søkerliste, må du si fra til oss og begrunne ønsket ditt. Vi varsler deg hvis vi ikke kan oppfylle ønsket ditt.
Vil du vite mer om stillingen kan du ta kontakt med fung. underdirektør Tone Flaten, tlf. 997 61 013, e-post: tone.flaten@statsforvalteren.no
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens representant i fylket. Statsforvalteren bidrar til at nasjonal politikk etterleves i kommunene og at rettssikkerheten til innbyggerne ivaretas. Vi samordner statlige interesser og holder overordnede myndigheter orientert om viktige spørsmål i fylket. Statsforvalteren i Trøndelag har ca.250 ansatte fordelt på sju fagavdelinger, med kontorer i Steinkjer, Trondheim, Snåsa og Røros.
Oppvekst- og velferdsavdelingen er en avdeling med stor bredde i oppgaver. Avdelingen arbeider både mot kommuner, enkeltindivid og institusjoner, og har oppgaver innenfor barnevern, sosiale tjenester i NAV, utdanning, barnehage og integrering.
Seksjon sosiale tjenester og integrering består av 12 medarbeider med tverrfaglig bakgrunn, hvorav seks er jurister. Vi deltar i flere nasjonale prosjekt på vårt område, og forvalter et bredt spekter av spennende og utfordrende arbeidsoppgaver. Vi samarbeider godt med Nav Fylke, Trøndelag fylkeskommune og andre sentrale samarbeidsaktører, og har løpende dialog med innbyggere og kommuner på våre fagområder.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
28811f37-ecf0-4630-bbae-089266d95244
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10260116