Jobbspesialist, Utvidet oppfølging NAV Lillestrøm
Lillestrøm kommune
Dampsagveien 2, 2004 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist, Utvidet oppfølging NAV Lillestrøm
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Er du en relasjonsbygger som vil jobbe med å gi mennesker muligheten til å bidra i arbeidslivet? Trives du med å veilede og jobbe tett på enkeltmennesker? Da er du sannsynligvis den vi leter etter!
NAV Lillestrøm er et kontor med ca. 230 ansatte som hver dag jobber for at flest mulig av kommunens innbyggere skal kunne være i arbeid og aktivitet. Vi søker en jobbspesialist i 100% fast stilling med snarlig tiltredelse. Stillingen inngår i et team på 3 jobbspesialister og en metodeveileder som skal jobbe med tiltaket Utvidet oppfølging. Stillingen innebærer tett oppfølging av arbeidssøkere, og mye tid hos arbeidsgivere. Oppfølgingen vil foregå der deltaker og arbeidsgiver er, men ditt arbeidssted vil være på NAV Lillestrøm. Vi jobber for et balansert og mangfoldig arbeidsmiljø, og oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke.
Tiltaket «Utvidet oppfølging» er arbeidsrettet og innebærer tett oppfølging av brukere, samt mye tid ute hos arbeidsgivere. Utvidet oppfølging jobber etter Supported Employment-metodikken (SE). Stillingene krever at man jobber systematisk etter metoden, med målrettet ressurskartlegging, jobbsøk og jobbutvikling i nær kontakt med arbeidsgivere. Det stilles høye krav til registrering og dokumentering. Målgruppen i tiltaket er mennesker med sammensatte utfordringer som trenger bistand for å komme ut i arbeid.
Vi ser etter deg som har troen på at alle mennesker, til tross for deres utfordringer, kan få og beholde jobb. Du må være uredd, god på nettverksbygging og ha god kunnskap om det lokale arbeidsmarkedet. Vi som jobber her synes det er kjempespennende og er veldig glad i jobben vår.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag Bilder NAV Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
Jobbspesialistene i NAV jobber etter Supported Employment-metodikk (SE). Tiltaket er arbeidsrettet med den hensikt å bistå NAV sine arbeidssøkere med å skaffe og beholde arbeid. Du blir godt kjent med jobbsøkeren og kartlegger jobbønsker, interesser, ferdigheter og ressurser. Målet er å motivere og inspirere arbeidssøker til å komme seg i og beholde lønnet arbeid. Det innebærer nært samarbeid med arbeidsgivere, utdanningsinstitusjoner og andre samarbeidspartnere. Veilede arbeidssøkere ved å identifisere og bevisstgjøre for interesser, styrker, ferdigheter og evner, og matche dette med riktig arbeid og arbeidsgiver.
Som jobbspesialist skal du:
- følge opp 17-20 deltakere etter SE-metodikk, med tydelige mål om blant annet overgang til arbeid
- skape og opprettholde gode relasjoner med samarbeidspartnere eksternt og internt, slik som NAV-veiledere, andre enheter i NAV, behandlere og lokalt næringsliv
- oppsøke virksomheter og etablere relasjon til arbeidsgivere
- veilede, engasjere og motivere deltakere og arbeidsgivere
- dokumentere i relevante fagsystemer
- ha mye reisevirksomhet og tid ute hos arbeidsgivere
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- relevant arbeidserfaring fra rekruttering, oppsøkende salg, nettverksbygging eller relasjonsarbeid mot virksomheter, og kunne vise til dokumenterte og gode resultater
- minimum bachelorgrad fra høgskole/universitet, innen relevant fagområde (solid og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet)
- god kjennskap til arbeidsmarkedet
Det er ønskelig at du har:
- erfaring som jobbspesialist og/eller fra å jobbe etter metoden Supported Employment
- erfaring med veiledning / karriereveiledning
- førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Du er:
- menneskeorientert
- relasjonsbygger med en inkluderende tilnærming
- initiativrik, strukturert og har gjennomføringsevne
- motiverende og engasjerende
- selvstendig og lagspiller
Vi tilbyr
- spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- et utviklingsorientert NAV-kontor med et godt fagmiljø
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- kurs og opplæring i Supported Employment-metoden
- et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer
- moderne og helsefremmende lokaler (ABW: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet og trening kan være en naturlig del av arbeidshverdagen
- en inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- kontorlokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal, 10 minutter med tog fra Oslo S
- fleksibel arbeidstid, med sommer-/vintertid, og en hybrid arbeidshverdag
- bedriftshelsetjeneste
- et aktivt bedriftsidrettslag
- kommunal tilsetting, lønn iht hovedtariffavtale
- god pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP (av lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Astri Marie Bakk, konstituert avdelingsleder, 41282488, astri.marie.bakk@nav.noNøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4665811080
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2023
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 90.000 innbyggere og en strategisk beliggenhet på Nedre Romerike. Utviklingen i kommunen baseres på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø, by- og tettstedsutvikling, mestring hele livet og innovasjon. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2345219
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8772426a32334a158280f90e5c695ef8